Fredrik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har ikke noe å bevise selv, men overtreningshysteriet er ikke noe jeg ser på som et problem på forumet her uansett. Men det er et tema som kommer opp ofte i treningssammenheng og jeg mener det er sterkt overdrevet. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Over til noe helt annet: Oh god, no! How to do curls in a squat rack Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvordan kan de sitte der og skrive sånt piss? :/ Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Håper faktisk det er trolling på forfatternivå. Som det ble sagt i kommentarene til artikkelen: Because curling in the squat rack is so complicated and technical that it requires a full article on how to setup and perform correctly. 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Føler jeg ikke fikk dette helt oppklart. Er det greit å gjøre chins og dips med hjelp av maskin? Jeg tenker at det kan være en lur måte å få fremgang, om du går ned i vekt på maskinen, når du føler at settene begynner å bli for enkle. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 @Hugol Ja, det er en god måte. Kan bruke meg selv som eksempel. Har trent nedtrekk siden april/mai og nå tar jeg Chins sånn noenlunde ok Btw, kunne det vært en ide og oppdatere førsteposten slik at temaer som er blitt diskutert noen-og-hundre-ganger kan bli henvist dertil?! Eksempel; substanser bestilt fra EU kan trygt innføres til Norge pga EU direktivet, osv. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Takk Corey! Hvilke forventninger kan jeg ha når det kommer til fremgang/progresjon? Har en styrketest ut i desember en gang, hvor jeg er nødt til å prestere i hvertfall 10 hangups og rundt 12-14 chins. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Takk Corey! Hvilke forventninger kan jeg ha når det kommer til fremgang/progresjon? Har en styrketest ut i desember en gang, hvor jeg er nødt til å prestere i hvertfall 10 hangups og rundt 12-14 chins. Oisann! Da må du få rævva i gir og fokusere på dette området asap! Spørsmålet er jo også hvor mange du greier pdd. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Så jeg har veldig dårlig tid? Saken er at jeg driver med 5x5. Tar 3x8 chins og dips en gang i uken. Hvor mye fremgang får man av dette? Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvis du tar 3x8 chins og dips i uka nå så er det hvertfall ingen grunn til å tenke på maskin. Du får heller øke med vekt/antall fra uke til uke fremover så bør det gå helt fint å nå målene dine til jul. Kroppsvekten spiller og en stor rolle på slike øvelser. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Btw, kunne det vært en ide og oppdatere førsteposten slik at temaer som er blitt diskutert noen-og-hundre-ganger kan bli henvist dertil?! Jeg synes det skulle bli laget en egen tråd med kun svar, denne tråden har vokst seg langt forbi et informasjons medium (spesielt med den elendige søkefunksjonen forumet har..) så spørsmål blir bare stilt på ny og ikke søkt opp. Hvis du tar 3x8 chins og dips i uka nå så er det hvertfall ingen grunn til å tenke på maskin. Du får heller øke med vekt/antall fra uke til uke fremover så bør det gå helt fint å nå målene dine til jul. Kroppsvekten spiller og en stor rolle på slike øvelser. Vil tro at det er "skal ta" som er rett 1 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg hater failure, og det er alltid i benk jeg får det. Forbannede bryst! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Myo-reps er ganske fint der sidan ein ikkje vil gå så langt som til failure. Det skjer derimot frå tid til anna på knebøy og markløft, som er noko dritt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har aldri kjørt til failure på knebøy faktisk, og det er jeg takknemlig for =P Blir fort litt styr... Lenke til kommentar
Brad Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Faen, hva gjør man da, om man ikke klarer å få seg opp på knebøy? Der jeg trener er det ikke inne i et rack en gang. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Det finnes teknikkar for å kasta vekk stanga bakover. Eg står alltid i rack når eg tar knebøy. Har vel faila ein gong, utan noko meir dramatikk. Ein del reps på sistesettet kunne sikkert like fort vore failure. Safety first! Endret 14. september 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Faen, hva gjør man da, om man ikke klarer å få seg opp på knebøy? Der jeg trener er det ikke inne i et rack en gang. Roper på hjelp? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ja, vist det er folk der så roper man selvfølgelig på hjelp, men er ofte jeg er alene på studio. Men man får vell bare tenke på sikkerheten og være litt mer forsiktig når man er alene. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Faen, hva gjør man da, om man ikke klarer å få seg opp på knebøy? Der jeg trener er det ikke inne i et rack en gang. Håper på det beste. Det jeg har gjort når jeg ikke klarer å få meg opp, er å senke meg så langt ned som mulig, og slippe stangen ned bak meg, mens jeg samtidig flytter meg framover. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=pBoMpa85Cvg Leste et sted om en teknikk man kunne bruke dersom man failer i knebøy, finner ikke siden nå, men ligger ute på verdensveven et sted. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå