Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gymlærar/fysioterapeut ≠ person med kunnskap om styrketrening.

 

Det er like mange teoriar og meiningar som treningsprogram der ute. Einige vil folk aldri bli.

Det er et helkroppsprogram basert på isolasjonsøvelser.

Er det mogleg å isolere alle musklane effektivt til det? Høyrest ut som mange øvelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har to spørsmål. For å få fremgang i chins og dips, er det lurt å bruke en maskin med assistanse vekter? Vet ikke hva en slik maskin heter, men vil tro de fleste vet hva jeg snakker om. Så til det andre. Er det greit å bruke proteinpulver i havregrøt? Hvordan reagerer protein på varme?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei. Har to spørsmål. For å få fremgang i chins og dips, er det lurt å bruke en maskin med assistanse vekter? Vet ikke hva en slik maskin heter, men vil tro de fleste vet hva jeg snakker om. Så til det andre. Er det greit å bruke proteinpulver i havregrøt? Hvordan reagerer protein på varme?

 

Takk for svar!

 

Assistanse vekter vet jeg ikke hva er, men jeg svarer uansett nei. Tren benk og militærpress som støtteøvelse for dips. Markløft og invertert roing som tilleggsøvelser for chins.

Lenke til kommentar

For å være ærlig syns jeg du driver med litt stråmann-jakt her Fredrik. Det er forskjell på å synes det er bortkastet tid å trene det samme to dager på rad, og tro kroppen bryter sammen på sentralnervenivå av samme treningsmengde :whistle:

 

Jeg startet ikke engang å snakke om overtrening jeg. Og nå tilla jo du diskusjonen temaet "bortkastet tid å trene det samme to dager på rad". Jeg har aldri påstått noe om bortkastet tid.

Lenke til kommentar

For å være ærlig syns jeg du driver med litt stråmann-jakt her Fredrik. Det er forskjell på å synes det er bortkastet tid å trene det samme to dager på rad, og tro kroppen bryter sammen på sentralnervenivå av samme treningsmengde :whistle:

 

Jeg startet ikke engang å snakke om overtrening jeg. Og nå tilla jo du diskusjonen temaet "bortkastet tid å trene det samme to dager på rad". Jeg har aldri påstått noe om bortkastet tid.

 

Akkurat, hvem er det du sikter til når du snakker om "Dette overtreningshysteriet er piss."? Stråmenn?

Lenke til kommentar

Kan du ta chins eller dips uten hjelp Hugol? Med en gang du klarer én dips/chinup uten hjelp, ville jeg aldri sett på assisted weight-stativet igjen.

 

Du mener da det er bedre ned negative reps på chins/ dips? eller bør jeg bruke nedtrekk med under kroppsvekta mi til jeg klarer 3*8 med kroppsvekt i chins, for så å øke?

 

kort fortalt: hvordan få best progresjon i chins før og etter du klarer 3*8 med kroppsvekt?

Lenke til kommentar

For å være ærlig syns jeg du driver med litt stråmann-jakt her Fredrik. Det er forskjell på å synes det er bortkastet tid å trene det samme to dager på rad, og tro kroppen bryter sammen på sentralnervenivå av samme treningsmengde :whistle:

 

Jeg startet ikke engang å snakke om overtrening jeg. Og nå tilla jo du diskusjonen temaet "bortkastet tid å trene det samme to dager på rad". Jeg har aldri påstått noe om bortkastet tid.

 

Akkurat, hvem er det du sikter til når du snakker om "Dette overtreningshysteriet er piss."? Stråmenn?

 

Siktet ikke til noen konkrete her på forumet, men hvordan temaet kom opp kan du jo fint se ut i fra sitatene. Det er en av de fantastiske tingene ved dette diskusjon.no, alle har til en viss grad lært seg hva stråmenn er i retorikken, og elsker å bruke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være ærlig syns jeg du driver med litt stråmann-jakt her Fredrik. Det er forskjell på å synes det er bortkastet tid å trene det samme to dager på rad, og tro kroppen bryter sammen på sentralnervenivå av samme treningsmengde :whistle:

 

Jeg startet ikke engang å snakke om overtrening jeg. Og nå tilla jo du diskusjonen temaet "bortkastet tid å trene det samme to dager på rad". Jeg har aldri påstått noe om bortkastet tid.

 

Akkurat, hvem er det du sikter til når du snakker om "Dette overtreningshysteriet er piss."? Stråmenn?

 

Siktet ikke til noen konkrete her på forumet, men hvordan temaet kom opp kan du jo fint se ut i fra sitatene. Det er en av de fantastiske tingene ved dette diskusjon.no, alle har til en viss grad lært seg hva stråmenn er i retorikken, og elsker å bruke det.

 

Det at du ikke siktet til noen konkrete som har den meningen du mener er feil og argumenterer mot, er vel skoleeksemplet på den typen diskusjon som det ble her... Ser ingen grunn til å bruke flotte ord som hersketeknikk fra min side. Vi er alle venner her, jeg følte kanskje overtreningsbegrepet har blitt et fyord i DST og hadde noe å bevise når det gjelder dette "hysteriet" :ph34r:

Lenke til kommentar

Kan du ta chins eller dips uten hjelp Hugol? Med en gang du klarer én dips/chinup uten hjelp, ville jeg aldri sett på assisted weight-stativet igjen.

 

Du mener da det er bedre ned negative reps på chins/ dips? eller bør jeg bruke nedtrekk med under kroppsvekta mi til jeg klarer 3*8 med kroppsvekt i chins, for så å øke?

 

kort fortalt: hvordan få best progresjon i chins før og etter du klarer 3*8 med kroppsvekt?

Hvertfall når det gjelder chins syns jeg heller man kan ta negative ja, og heller supplere med nedtrekk enn med assisted. "Ordentlige" chins blir nesten helkroppsøvelse pga. så mye spenn du må holde i hele kroppen, dette mister du så mye av i assisted-maskinen. Negative har virket veldig bra for meg.

 

Dips skal jeg ikke uttale meg om, siden det er årevis siden sist jeg utførte en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...