Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Mja, vi har jo noko som heiter basisøvelsar. Som f.eks. benkpress, knebøy, osv. Lurte på om noken her veit om det er ein slik  øvelse for triceps også. :)

5014076[/snapback]

Tror du har misforstått litt. Basisøvelser er alle øvelser hvor man bruker flere ledd, isolasjonsøvelser heter det når man bare bruker ett ledd og gjerne én eller to muskler. Basisøvelser som tar mye/mest på triceps er dips (tricepsdips) og smalbenk. Det er ikke nødvendigvis slik at en basisøvelse er den beste øvelsen for en spesifikk muskel, men det er best å basere programmet sitt på disse, i stedet for å ta isolasjonsøvelser for hver eneste lille muskel.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva er det eigentleg som er den beste øvelsen for triceps?

5013880[/snapback]

Jeg kjører iallefall dette:

- Tricepspress (husker ikke det korrekte navnet på den maskinen, men du skjønner sikkert hvilken jeg snakker om=P)

- Pushdowns (min favorittøvelse uansett muskel)

- Franskpress

Har fungert meget godt for meg. :)

Lenke til kommentar
Holy shait, hulken himself jo. :D

Kenny000, kan ikke skjønne at jeg veier 20kg+ mer enn deg.

Hvor høy er du?

5033546[/snapback]

Jeg er litt under 180.. Lenge siden jeg har målt meg. (på passet mitt står det 180, men det tror jeg er feil)

Så konklusjonen er at jeg er ca 178 høy -+ 1 cm

Jeg skjønner selv ikke hvorfor jeg veier så lite! Ganske irriterende faktisk. Få som tror meg når jeg sier det. Før jul i fjor veide jeg 61,5 kg.. :whistle:

Jeg vet iallefall at jeg har ganske liten benbygging, men en kammerat sier at det ikke skal utgjøre så veldig mye på vekten. En annen ting er at jeg også sliter med å bygge styrke i tillegg til masse. På en måte virder det derfor litt håpløst å drive med vekttrening, men siden jeg har fremgang gjør jeg det likevel. Kjenner mange (de fleste) som ikke har trent før som er sterkere enn meg i f.eks benken..

Jeg burde starte på boler ! :p Eneste løsning

Til dere som ikke forstår at det siste var en spøk, så var det altså det.. ;)

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar
Hyrlen: Du er stor!  :thumbup:

hva veier du?

Jeg veide meg i går. Kommet opp i 69-70 kg nå! :D Slitsomt å legge på seg gitt!

For 3 uker siden veide jeg 66-67

5033312[/snapback]

Jeg var nede på 65 i August, nå er jeg oppe på 69 :D

Nå skal det sies at jeg er 185 da, så jeg må legge på meg mer....

EDIT: Kenny jeg har heller ikke SÅ mye fremgang i vekter, men for meg er det utseendet som er viktigst...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Hyrlen: Du er stor!  :thumbup:

hva veier du?

Takker, men husk at jeg har pump og strammer meg opp da.

Veier kun 86kg, har relativt lett beinbygning. Å lårene står ikke helt i samsvar med overkroppen, men det kommer seg vel :) Regner med og komme opp i ca 90kg rundt juletider. Målet er og være stabilt 92 kg til neste sommer med ca samme fettprosent som nå.

om jeg øker mer i fettprosent så gjør det jo ikke så mye, liker ikke å se rutene.

Btw: Carbofuel i proteinshaken var kanskje det lureste jeg startet med for å gå opp i vekt. Å jeg startet og spise brød igjen. Ikke for at det er noe særlig næring i det, men fordi det er et veldig enkelt måltid å hvis man plusser på litt egg og proteinshake så er det helt kurant.

Lenke til kommentar
Hva er fettprosenten idn da hyrlen?

5034419[/snapback]

har null peiling, er ikke en av dem som måler prosent og teller gram på protein. Tar det litt på følinga. Har bra definisjon på ryggen, men blodårene på brystet har forsvunnet.

Liker å ha litt ekstra på kroppen når det er vinter ;) Å jeg HATER og deffe...

Har startet og blande olivenolje og litt havregryn i shaken min, funker fint når jeg bulker.

Lenke til kommentar

Gutter, jeg har igjen tenkt til å anskaffe meg litt kreatin, men vil ha deres mening om dette..

Mange jeg kjenner kjører med V12, men jeg er litt skeptisk til dette...

Skal jeg bruke vanlig old-school kreatin eller skal jeg prøve V12?

Og har ZMA bivirkninger? Man øker vel ikke på noen måte i vekt av det (altså fettprosent, noe jeg ikke tror)?

Lenke til kommentar
Gutter, jeg har igjen tenkt til å anskaffe meg litt kreatin, men vil ha deres mening om dette..

Mange jeg kjenner kjører med V12, men jeg er litt skeptisk til dette...

Skal jeg bruke vanlig old-school kreatin eller skal jeg prøve V12?

Og har ZMA bivirkninger? Man øker vel ikke på noen måte i vekt av det (altså fettprosent, noe jeg ikke tror)?

5035270[/snapback]

zma har en bivirkning , det er at du blir trøtt, derfor tar du den når du legger deg så får du en bedre søvn og henter deg inn bedre.

V12 er en dyr blanding av sukker og kreatin.

Kjøp en kreatin med d-pinitol i , atp kreatin. Den fungerer best.

Lenke til kommentar
Tror jeg skal finne ett bra program som trener hele overkroppen med basic øvelser (noen som anbefaler noen?), sammen med kreatin i hele vinter...Så skal jeg deffe til våren, med thermoS...

5035563[/snapback]

Du kan jo starte med RYP, og så kan du legge til/ta bort øvelser du ikke liker...

Lenke til kommentar
Tror jeg skal finne ett bra program som trener hele overkroppen med basic øvelser (noen som anbefaler noen?), sammen med kreatin i hele vinter...Så skal jeg deffe til våren, med thermoS...

5035563[/snapback]

Du kan jo starte med RYP, og så kan du legge til/ta bort øvelser du ikke liker...

5035793[/snapback]

Jeg kjører lavrep en uke, så høyrep neste osv osv... Har funket fint for meg siden Januar/februar da jeg startet med det.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Angående carbo fuel.. Hvis man blander det i proteinshaken etter trening, går man da opp i vekt ved å legge på seg fett, muskler eller begge deler? Eller kommer det kanskje ann på hvor mye man tar av det..?

5037183[/snapback]

Det avhenger vel hvor mye av ditt totale inntak av næring du forbrenner i løpet av en dag.

Antar Carbo Fuel er 100% Karbohydrater(?).

Lenke til kommentar

Skal du redusere fettprosenten, tar du ikke gainer i det hele tatt, men proteintilskudd - litt før styrketrening (10-20g), muligens litt etter styrketrening/før kardio (10-20g), og litt etter kardio(10-20g).

Vil du fokusere på muskelmasse men samtidig forbrenne litt fett, tar du protein før styrketrening (10-20g) og muligens etter styrketrening/før kardio (10-20g), og så gainer etter kardio (0.4-0.8g karbo per kg kroppsvekt, 0.4g protein per kg kroppsvekt).

Skal du bygge mest mulig muskelmasse, tar du gainer før styrketrening, etter styrketrening/før kardio, og etter kardio. (0.8-1.2g karbo per kg kroppsvekt, 0.4-0.6g protein pr kg kroppsvekt, fordelt på 3).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...