Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ja, tenkte meg at der var fordi det var tungt!

 

Ny rekord i går! 2 reps med 100kg i bøy! Og det var etter jeg hadde gjort 4 sett med 5x5 med 80kg.

 

Gratulerer! :D

 

Tenkte å prøve å fortsette en god streak jeg har vært på i det siste, og håper å få opp 5x5 90kg i morgen. Så får prøve å få en god natts søvn nå i natt og være opplagt og fit for fight i morgen. Hadde vært sykt digg om det gikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor stor er risikoen for overtrening, med tanke på restitusjon? Har fått tak i et sett med manualer som jeg har liggende på rommet. Disse løfter jeg ofte på mens jeg sitter og gamer. Som regel kjører jeg noen sett med arnold press, shoulder shrugs, bicepcurls og andre øvelser som lett kan gjøres med manualer. Hvor gunstig er det egentlig å gjøre dette på hviledager? Fucker jeg med restitusjonen, eller er det bare til å kjøre på?

Lenke til kommentar

Hvor stor er risikoen for overtrening, med tanke på restitusjon? Har fått tak i et sett med manualer som jeg har liggende på rommet. Disse løfter jeg ofte på mens jeg sitter og gamer. Som regel kjører jeg noen sett med arnold press, shoulder shrugs, bicepcurls og andre øvelser som lett kan gjøres med manualer. Hvor gunstig er det egentlig å gjøre dette på hviledager? Fucker jeg med restitusjonen, eller er det bare til å kjøre på?

Tror du vil ha bedre fremgang om du trener seriøst 3 ganger i uken i stedenfor å trene mens du gamer og ikke legge ordentlig seriøsitet inn i det!

Lenke til kommentar

Ja, tenkte meg at der var fordi det var tungt!

 

Ny rekord i går! 2 reps med 100kg i bøy! Og det var etter jeg hadde gjort 4 sett med 5x5 med 80kg.

 

Gratulerer! :D

 

Tenkte å prøve å fortsette en god streak jeg har vært på i det siste, og håper å få opp 5x5 90kg i morgen. Så får prøve å få en god natts søvn nå i natt og være opplagt og fit for fight i morgen. Hadde vært sykt digg om det gikk.

 

Hvordan trener man 4 sett med 5x5? Er dette over flere treninger? Eller tok du 100 knebøy reps på en trening?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Jeg så en person på treningsstudioet i dag som det virket som om prøvde å ødelegge ryggen sin på verst mulig måte:

 

Han starter økten med rullende rygghev med en 20 kg vektskive i hånden. Så går han over til markløft. Heldigvis for han hadde han ikke mye vekt på, men han hadde ingen som helst intensjoner om å holde ryggen sterk, stram eller noe som helst. Han bøyer seg ned og plukker opp stangen som om det skulle ha vært en mynt som falt på bakken- mange ganger. Han hadde ca fem sett med rundt ti reps per sett. Deretter kjører han på med stangroing; igjen med krum rygg uten noen som helst intensjoner om å stramme ryggen. Teknikken hans ellers var ikke mye til å skryte over heller, men ryggen hans vil nok slite enormt.

 

Hva gjør egentlig dere i slike situasjoner? Jeg i hvert fall, sa ingenting. Jeg tenkte dersom jeg hadde vært i hans situasjon og ser en ungdom som forteller meg hva jeg bør gjøre, hadde jeg ikke vært blid og hadde 99% sikkert ikke hørt på hva han hadde å si.

Lenke til kommentar

Skal ærleg innrømma at eg ikkje legg meg borti kva andre driv med på senteret. Er det nokon eg kjenner så tar eg kontakt, men eg mistar neppe nattesøvnen av at ein tilfeldig person pådrar seg skadar. Ideelt sett skulle ein sjølvsagt sagt frå til alle som dreiv på litt hasardiøst, men det er ein terskel å overvinna.

Lenke til kommentar

Hva gjør egentlig dere i slike situasjoner? Jeg i hvert fall, sa ingenting. Jeg tenkte dersom jeg hadde vært i hans situasjon og ser en ungdom som forteller meg hva jeg bør gjøre, hadde jeg ikke vært blid og hadde 99% sikkert ikke hørt på hva han hadde å si.

 

I slike situasjoner, der typen har null peiling og ser ut til å ha en teknikk som kan ødelegge ryggen hans for en lang lang stund, sier du ifra.

Lenke til kommentar

Jeg hater derimot vanilje og har to pakker jeg ikke klarer å spise opp :(

 

Bland med sjokomelk så går den ned. Får du i deg litt karbs og kalorier i samme slengen ;) Syns vanilje er helt grei, ingen favoritt men siden den er såpass nøytral i smaken kan den fint blandes med andre ting for å smake mer. F.eks oboy, fun light osv.

Lenke til kommentar

Hva syns folket om denne 3splitten:

1: bryst, rygg, mage.

2: skuldre, bein.

3: mage, armer.

 

Kan kjøres 3-4 ganger i uken, alt etter hva jeg har tid til.

 

Helt ærlig så syns jeg ikke den er noe særlig. Bryst og rygg på samme dag, og en dag 3 med bare armer? Det blir jo en veldig lang økt og en veldig kort en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...