Diskutant Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Hmm.. Usikker på om jeg vil bruke så mye tid på mageutholdenhet... Jeg vil trene volumet i magen, var det jeg trodde knebøy funket til...? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Bygger jo muskler med planken og. Sixpacken kommer med tiden. Spis, spis, tren, sov og gjenta lenge. Så kan du gjøre det samme, spise litt mindre og øke forbruket ditt. Tren planken, rollouts, pikes, pallof press (fin øvelse om du vil ha progresjonen din i vekter) etc i tillegg til baseøvelser. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Bygger jo muskler med planken og. Sixpacken kommer med tiden. Spis, spis, tren, sov og gjenta lenge. Så kan du gjøre det samme, spise litt mindre og øke forbruket ditt. Tren planken, rollouts, pikes, pallof press (fin øvelse om du vil ha progresjonen din i vekter) etc i tillegg til baseøvelser. Hmm.. Har sett en del videoer nå om pallof press, men skjønte den ikke helt.. Tar du deg tid til å forklare litt? Så ut som de bare dyttet frem og tilbake på et tau.....? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 De dytter jo frem og tilbake på et tau fra en jungle gym Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Greia er at jo lenger ut du strekker armene fra kroppen, jo vanskeligere er det å holde igjen vekta som tauet er festet i. Tenk på det som å løsne en skrue. Det bedre om du har en lang fastnøkkel enn en kort hvis en skrue er hard å løsne. Også kalt dreiemoment Det blir større jo lenger ut fra senter av rotasjonen (kroppen din) som det kommer. @Diskutant Endret 7. september 2011 av stizzen Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Greia er at jo lenger ut du strekker armene fra kroppen, jo vanskeligere er det å holde igjen vekta som tauet er festet i. Tenk på det som å løsne en skrue. Det bedre om du har en lang fastnøkkel enn en kort hvis en skrue er hard å løsne. Også kalt dreiemoment Det blir større jo lenger ut fra senter av rotasjonen (kroppen din) som det kommer. @Diskutant Ahhh... Nå tok jeg det.. Vanskelig å holde igjen, og ikke bli vridd rundt? Så du trener opp magen ved å klare holde igjen, og holde kroppen fremovervendt? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Ny markløftrekord i dag! 165kg Min vekt er 78kg atm Endret 7. september 2011 av Kjetil_90 7 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hey, gutt 16 her. Startet og trene for ca 3 måneder siden på ixat. Hittil så har det vært litt slækt treningsprogram men har prøvd og trene misnt 4 ganger i uka så henvender meg her i hjelp om at noen kan gi meg noen tips angående treningsprogram, er ikke keen på og bli sånn muskelbygger. Men mer sånn turner kropp og fine muskler som synes bra. Tenkte hvis jeg spiser mye Kcal nå i vinter og bygger muskler så begynne med ordentlig kondisjons trening rundt februar for og fjerne fett ogslikt. Veier nå 68kg og 185cm høy. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Sjekk ut SL 5x5, det er et veldig bra program for å trene opp styrke, og fokuserer ikke noe særlig på volumtrening. Med tanke på at du er nybegynner så er fullkroppsprogram å anbefale, ta en titt på RYP også. Bare pass på å få nok hvile og søvn, samt at du må passe på å spise nok Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Ser på den RYP nå, virker ganske fett og prøve, men det er jo 3 ganger i uka. Burde jeg da jogge ved siden av? og angående mat, noe jeg burde holde meg unna og noe jeg burde spise. Litt kjipt med RYP er att trenings senteret jeg er på har ikke alle de vektene som er helt like som f.eks 13 kg, skal jeg gjøre da? Fikk også noe sånn proteinpulver greier fra en kompis som hadde til overs, var 1 pakke med noe Gainer pro også 2 pakker med kreatin. er dette noe jeg burde ta? Endret 7. september 2011 av R3pulsive Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hmm.. Usikker på om jeg vil bruke så mye tid på mageutholdenhet... Jeg vil trene volumet i magen, var det jeg trodde knebøy funket til...? Hvis du synes det er døvt å stå i planke i lang tid kan jeg anbefale denne øvelsen: . Jeg gjør det dog på en litt annen måte. I stedet for å legge albuene oppå ballen legger jeg de lenger ned på siden og roterer. Kjæresten min klarer hvert fall 1min og 30 sek på vanlig planke, men klarte ikke 2sek engang på denne. 1 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hei Har laget meg ett fullkropsprogram. Har trent RYP og stronglifts 5x5 før, har også trent 3splitt en stund. Har bare tid til å trene 2-3 ganger i uka, ønsker å bygge volum Ser dette bra ut? Knebøy: 3 x 8 Markløft: 2 x 8 Skråbenk: 3 x 8 Militærpress: 3 x 8 Stangroing: 3 x 8 Chins: 3 x F Dips: 3 x F Mage: 3 x F Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) @R3pulsive Når det gjelder vekter så trenger du ikke å følge programmet slavisk. Har du en god dag med mye energi kan det hende du vil legge på litt ekstra vekt, har du en ræva dag så kan du ta av litt vekter. Om du vil følge en linær progresjon, og treningssenteret ikke har de vektene du skal ha, så må du rett og slett ta de som er nærmest vekta. På senteret mitt har de kun 10kg, 12,5kg, 15kg, 17,5kg, 20kg, 22,5kg osv.. Hvis jeg en dag skulle løfta 21kg i følge programmet, så må jeg bare føle meg fram om jeg skal bruke 20kg eller 22,5kg (som regel pleier jeg å gå opp i stedet for ned om manualene ikke passer med det jeg skal trene med). Om jeg ikke husker helt feil så er 4x4 intervaller en del av RYP programmet? Av mat så må du passe på å få i deg nok proteiner, karbohydrater og riktig fett. Ca 2g proteiner pr. kilo kroppsvekt skal gå fint, men prøv å få i deg det meste av proteinene i vanlig mat. Proteinpulver er et tilskudd hvis du ikke får nok via maten, men kan anbefale å ta en proteinshake rett etter trening. Neste måltid etter treninga burde bestå av masse karbs for å fylle opp glykogenlagrene igjen @Overdox 3x12 er vel mer gunstig om det er muskelvolum du er ute etter? Endret 7. september 2011 av stizzen Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Ønsker å ha en blading av styrke og volum da. Og med 3x12 må jeg ned i vekt Men dere tror ikke det kan bli litt overkill? Lurer på om jeg orker det, får teste det ut Endret 7. september 2011 av Overdox Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Da skjønner jeg Ellers så syns jeg programmet ser bra ut. Av stangroing anbefaler jeg Pendlay Row. Jeg merker den i alle fall godt Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 er på har ikke alle de vektene som er helt like som f.eks 13 kg, skal jeg gjøre da? Rund opp/ned og evt kjør 2 like økter osv før du øker. Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Tusen takk for hjelp alle sammen Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Noen som har tips til multivitamin? Sett på Opti Men, men det er satans dyrt. Er kanskje ikke nødvendig å ta 3 piller dagen som det står at man skal? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Spiser du gønnsakan så er det ikke vits i. Bruker den fri flyt-folka har 69kr for ..... kjempemasse.i mnd? http://www.vnp.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=146&I=643&mid=378 Endret 7. september 2011 av War Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Bruker vitaminbjørner jeg, i tillegg til Omega-3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå