Matsemann Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Men var det konsentrisk vs. eksentrisk eller konsentrisk+eksentrisk på begge først, og så tok gruppe B konsentrisk etterpå. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Slik jeg leste det var det gruppe A: Konsentrisk og eksentrisk gruppe B: Kun eksentrisk Lenke til kommentar
Brad Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Vist jeg smelter 100g ost, blir det samme næringsinnhold som om vist jeg ikke hadde smelta det? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Slik jeg leste det var det gruppe A: Konsentrisk og eksentrisk gruppe B: Kun eksentrisk Ene gruppen trente kun med belastningen på vei ned i knebøy, ja. På bunn ble vektene frikoblet og de kunne reise seg normalt og ta en repetisjon på nytt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Vist jeg smelter 100g ost, blir det samme næringsinnhold som om vist jeg ikke hadde smelta det? Nei. Oppvarming av matvarer vil i noen tilfeller kunne bryte opp og endre strukturen på proteinene/fettsyrene/karbohydratene. I tillegg så vil man få den effekten at fettet skilles ut av matvaren og går tapt (renner vekk, fester seg til panne etc.). Det viktigste er dog tilgjengeligheten (hvor mye kroppen kan utnytte) til de forskjellige makronutrientene (karbohydrater, proteiner, fett), som kan endres drastisk under oppvarming. Dette forklarer f.eks hvorfor de fleste som trener enten inntar råe eller hardkokte egg fremfor speilegg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Hva i all verden. 5x5 med 85kg på knebøy gikk lett opp idag, til tross for en lørdag preget av høy flaskeføring og en søndag med lite mat, og mesteparten av det fra McD. Jaja. EDIT: Råe egg er tull å innta om man ønsker maks tilgjengelighet og nyttegjøring for kroppen. Kok egget og få mest ut av det. Endret 5. september 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Oppvarming av matvarer vil i noen tilfeller kunne bryte opp og endre strukturen på proteinene/fettsyrene/karbohydratene. I tillegg så vil man få den effekten at fettet skilles ut av matvaren og går tapt (renner vekk, fester seg til panne etc.). Det viktigste er dog tilgjengeligheten (hvor mye kroppen kan utnytte) til de forskjellige makronutrientene (karbohydrater, proteiner, fett), som kan endres drastisk under oppvarming. Dette forklarer f.eks hvorfor de fleste som trener enten inntar råe eller hardkokte egg fremfor speilegg. Gjelder det ost? Som nevnt kan og oppvarming endre strukturen til det betre, som i egg. Om du har ein blings ost på ei skive i mikrobølgeovnen trur eg ikkje det blir den store forskjellen. Nokre milligram fett renn kanskje vekk. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du får mere brukbare proteiner av et egg som er kokt enn rått. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Dette forklarer f.eks hvorfor de fleste som trener enten inntar råe eller hardkokte egg fremfor speilegg. Hva er det med speilegg som er negativt i forhold til kokte? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Dette forklarer f.eks hvorfor de fleste som trener enten inntar råe eller hardkokte egg fremfor speilegg. Hva er det med speilegg som er negativt i forhold til kokte? Einaste eg kan tenke meg er det som blir igjen i panna og på tallerken, men det er så forsvinnande lite at det ikkje betyr noko. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 kokte bevarer den gode smaken... hehe neida ved koking så stekes ikke maten, dermed flere uskadede struksjoner i selveste proteinet Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Men rå egg er uansett det mest negative... For lange proteinkjeder til at menneskekroppen klarer å utnytte alt... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Ja, men det er mikronutrienter der du ikke vil få noen annen plass... Her går det i rått hver ny og ne. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Et fesk din sjitunge, så får du nutrientan dær du træng de... http://www.youtube.com/watch?v=ns1lqdyL3ME Lenke til kommentar
gnav Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg trenger et alternativ til ab-wheel, som gir noen lunde samme treningseffekt. Grunnet en fysisk defekt (som jeg tror jeg er ganske alene om) kan jeg ikke gjøre denne øvelsen i et gym. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Prøvd rollout på ball? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg trenger et alternativ til ab-wheel, som gir noen lunde samme treningseffekt. Grunnet en fysisk defekt (som jeg tror jeg er ganske alene om) kan jeg ikke gjøre denne øvelsen i et gym. You wanna go home or go hard? Kan gjøres med manualer også. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Fredrik: Det kan kanskje funke. Takk for tipset. Jeg trenger et alternativ til ab-wheel, som gir noen lunde samme treningseffekt. Grunnet en fysisk defekt (som jeg tror jeg er ganske alene om) kan jeg ikke gjøre denne øvelsen i et gym. You wanna go home or go hard? Kan gjøres med manualer også. Det er vel i bunn og grunn det samme som å bruke ezen (som ikke fungerer for meg). Endret 5. september 2011 av gnav Lenke til kommentar
Brad Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvordan er det å trene magen i forhold til alle de andre musklene? Når jeg trener mage så kjører jeg ofte bare noen sett med situps ogsånt og er ferdig med det! Burde det gjøres mer seriøst og ta forskjellige øvelser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå