Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt overfladisk å trene for å "få draget"?

Personlig trener jeg først og fremst fordi jeg synes det er kjekt. Hadde jeg ikke likt å trene, hadde jeg aldri gjort det. I andre rekke kommer det å øke i styrke. Hvordan jeg blir seende ut er ikke viktig; jeg synes faktisk jeg så bedre ut når jeg veide 109kg enn jeg gjør nå på 77kg, men det å være så tung førte med seg et par ulemper som jeg nå slipper.

Lenke til kommentar

Personlig trener jeg først og fremst fordi jeg synes det er kjekt. Hadde jeg ikke likt å trene, hadde jeg aldri gjort det. I andre rekke kommer det å øke i styrke. Hvordan jeg blir seende ut er ikke viktig; jeg synes faktisk jeg så bedre ut når jeg veide 109kg enn jeg gjør nå på 77kg, men det å være så tung førte med seg et par ulemper som jeg nå slipper.

Hvorfor det? Det kommer mye glede ut av kvinnfolk. ;)

Usj, jeg takler omtrent ikke kjøttdeig lengre etter jeg startet med utelukkende kyllingkjøttdeig og karbonadedeig i fjor. Kjenner omtrent blodårene tette seg når jeg spiser det.

Lenke til kommentar

Nei, men etter hva dama mi og andre venniner så foretrekker de mye bedre fin kropp enn en feit en.

Er vell derfor mange trener også, for å få draget?

Det var ikke helt seriøst ;) Men min erfaring er hvertfall at jenter foretrekker gutter med masse og volum fremfor en spiker med sixpack.

Mange damer liker litt smålubb mann fordi det er maskulint å være stor (og fordi det ikke gir dem dårlig samvittighet for at de ikke har sixpack også)

My point exactly.

Er det overfladisk å ville ha draget? Isåfall kan du gjerne kalle meg overfladisk, over og ut!

Lenke til kommentar

Eg forstår ikkje kvifor enkelte tar sånt grep.

Over til ein anna sak. På knebøy, skal du ha eit stopp i bunn, eller er det greit å bruke litt av momentet du har på vei nedover til å koma deg opp igjen? Ikkje som eit hopp, men det er stor forskjell på å snu i bunnposisjon og å ha pause på nokre millisekundar, det blir langt tyngre å koma seg i gang igjen.

Det er snakk om djupe knebøy, så langt ned eg kjem.

Var ein kar på senteret i dag som trena med manualer. Det er to rom med utstyr, begge har fulle sett med manualer. I det første rommet hadde han dratt fram fire sett som vart liggande igjen på gulvet etterpå. Deretter gjekk han over i det andre rommet og tok ned tre sett manualer der og. Desse vart og liggande igjen på gulvet. Hsn såg ut som ein guido.

I same rommet var det ein kar som tok 100kg-ish markløft. Når han var ferdig låg stanga der med vektene på, midt på gulvet, sånn at alle måtte trø over den.

Styrketrening trekker til seg store mengder idiotar der ute.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Var ein kar på senteret i dag som trena med manualer. Det er to rom med utstyr, begge har fulle sett med manualer. I det første rommet hadde han dratt fram fire sett som vart liggande igjen på gulvet etterpå. Deretter gjekk han over i det andre rommet og tok ned tre sett manualer der og. Desse vart og liggande igjen på gulvet. Hsn såg ut som ein guido.

I same rommet var det ein kar som tok 100kg-ish markløft. Når han var ferdig låg stanga der med vektene på, midt på gulvet, sånn at alle måtte trø over den.

Ganske enkelt, du sier i fra til vedkommende om hva du synes om praksisen deres.

Dersom dette ikke fungerer så melder du i fra til de som jobber på senteret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trening er ikkje kjekt, men eg går ikkje rundt og er lei på treninga. Det er eit lite tiltak å koma seg ut døra, men når eg er ferdig med oppvarminga går det greit. Hadde eg fått resultatene utan trening ville eg ikkje trent.

NothinDoin: Eg synest JM-press er fin.

Lenke til kommentar

Driver å setter opp et 5x5 program etter Bill Starr. Hittil ser det slik ut.

Mandag - Tung

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Frivendig 5x5

Rygghev 2x5

Roing stå. 5x5

Sit-ups 4x5

Onsdag - Lett

Knebøy 4x5

M.press stå. 5x5

Markløft 1x5

High pulls 4x5

Sit-ups 3x5

Når det kommer til fredagen skjønner jeg lite. Som eksempel står det, 4 sets of 5, 1 triple, 1 set of 8. Hva vil dette si? Og på Mandagene kjører man en slags pyramide på settene. Det står hva dette er, men ikke hvorfor. Hvilke hensikter har pyramide set vs. flatvekt set?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Det er ikke å heise seg opp kontrollert vs. heise seg ned kontrollert han mener. Han heiser opp fort, og går sakte ned.

Kroppen kan yte mye tyngre ved "negative reps", altså oppbremsing. Så den vekten han senker seg med hadde han ikke klart å heise seg opp med i samme tempo, mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...