Notatblokk Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Fordi noen av oss ikke har tynne bein, og da ser det ikke alltid lekkert ut med tights som er stram hele veien ned Jeg har sånn...øhh hva heter det da. Knebukse? Nei. Hmm. Sånn som ikke går hele veien ned uansett Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Selv bruker jeg tights som er stram hele veien ned. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Så lenge leggene er tynnere enn låra ser det vel ikke så ille ut? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvor stor er risikoen for overtrening for en nybegynner? Jeg trente i dag, men hadde en ganske ufullstendig og dårlig økt, fordi jeg måtte vise en kompis teknikk osv. Derfor tenker jeg å gå og trene i morgen, men er litt usikker på om jeg da risikerer overtrening. Jeg tok f.eks ca. 3 sett med 5 reps på bicepscurl med EZ-stang (stang + 15kg). Kan jeg da ta 5x5 biceps i morgen, eller blir det overtrening? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Slapp av, du blir ikke overtrent over natten. 1 Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Det var det jeg tenkte, spesielt når jeg ikke løfter spesielt mye . Da skal jeg i morgen trene knebøy, markløft, nedtrekk og biceps . En standard EZ-stang veier 10kg, ikke sant? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Tror den veier alt fra 7-10 kg. Men spiller det noen rolle så lenge du ikke skal registrere noen rekordeløft med den? Jeg har pleid å ta utgangspunkt i at den er 10 kg for enkelhets skyld. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Tror den veier alt fra 7-10 kg. Men spiller det noen rolle så lenge du ikke skal registrere noen rekordeløft med den? Jeg har pleid å ta utgangspunkt i at den er 10 kg for enkelhets skyld. Jeg vurderer å gå til innkjøp av noen manualer, så jeg må vite sånn ca. hvor mye jeg løfter til vanlig . Lenke til kommentar
Brad Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Hvor stor er risikoen for overtrening for en nybegynner? Jeg trente i dag, men hadde en ganske ufullstendig og dårlig økt, fordi jeg måtte vise en kompis teknikk osv. Derfor tenker jeg å gå og trene i morgen, men er litt usikker på om jeg da risikerer overtrening. Jeg tok f.eks ca. 3 sett med 5 reps på bicepscurl med EZ-stang (stang + 15kg). Kan jeg da ta 5x5 biceps i morgen, eller blir det overtrening? Liten sjans for å bli overtrent, men er vell ikke anbefalt å trene samme muskelgruppen 2 dager på rad (biceps)? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Da tar du den stanga du løfter til vanlig og setter den på badevekta EirikYeah: Hvorfor ikke trene noe annet enn biceps av alle ting? Er neppe noe vits å trene det to dager på rad uansett Endret 2. september 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Jeg skal selvsagt trene andre ting enn biceps . Jeg fokuserer litt på biceps for tiden fordi jeg er ganske svak i armene i forhold til f.eks lår. Jeg tar snart min egen kroppsvekt i knebøy, men klarer ikke en halv chin-up. Det er uakseptabelt . Jeg ser at mange kjører 5x5 programmet slik at de etter oppvarming kjører en slags pyramide, hvor de f.eks tar 5 x 50kg 5 x 52.5kg 5 x 55kg 5 x 57.5kg 5 x 60kg Vanligvis pleier jeg bare å ta 5x5 med f.eks 55kg. Er det noe forskjell på disse to strategiene resultatmessig? Er den ene bedre enn den andre? Endret 2. september 2011 av EirikYeah Lenke til kommentar
Brad Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Noen som har noen tips til hvor man kan ha telefonen sin med musikk hen når jeg trener? Har ikke shorts med lommer, og en sånn greie til å ha på armen blir for stress når man bruker armene ganske så mye. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 (endret) Noen som har noen tips til hvor man kan ha telefonen sin med musikk hen når jeg trener? Har ikke shorts med lommer, og en sånn greie til å ha på armen blir for stress når man bruker armene ganske så mye. Du må få deg en sånn liten MP3 spiller med "Clip" på. shorts med lommer funker også eller noen andre ideer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617332 http://www.dinside.no/832779/sandisk-sansa-clip%2B Endret 3. september 2011 av leifeinar Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Eller ev. ta med cd med grommusikken på studio og forlang at dem spiller det. Det gjør jeg og jeg er sjef. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Trur det hadde blitt protest om eg var DJ på treningssenteret. Eg kjører Mp3-spelare i lomma eller i klem mellom bokseren på sida. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Overtrening kommer av underspising og soving! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg skal selvsagt trene andre ting enn biceps . Jeg fokuserer litt på biceps for tiden fordi jeg er ganske svak i armene i forhold til f.eks lår. Jeg tar snart min egen kroppsvekt i knebøy, men klarer ikke en halv chin-up. Det er uakseptabelt . Jeg kan vedde havregrøten jeg sitter og spiser nå på at det ikke er biceps som er flaskehalsen i chinsene dine. Det er en grunn til at SS, SL, ikke inkluderer en eneste isolasjonsøvelse for biceps, det er en liten verdiløs pyntemuskel (for å sette det på spissen:P) Du trener og gjør selvfølgelig akkurat som du selv vil, men vil du ta flere chinups hadde jeg ikke stått med curls hver dag, for å si det sånn Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=LuJ4hbkLiY0&feature=related 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Eg kutta ut biceps i mitt program. Den får nok trening gjennom dei andre øvingane. Chin-ups er vel mest bryst og rygg vil eg tru, avhengig av grep. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Noen som har noen tips til hvor man kan ha telefonen sin med musikk hen når jeg trener? Har ikke shorts med lommer, og en sånn greie til å ha på armen blir for stress når man bruker armene ganske så mye. Skaff deg shorts med lommer. Eller bruk treningsbukse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå