Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slo i stykker kneskålen for noen år tilbake og har vært en smule overbeskyttende overfor det å belaste kneet. Kneet fungerer mer eller mindre ok nå, så det er på tide å ta av silkehanskene når det kommer til bentreningen. =)

Det forstår jeg veldig godt. Skummelt det der med knær.. Hvordan føler du det gikk og hvor starter du?

Lenke til kommentar

Følte meg som en forbannet idiot der jeg stod i og med at jeg sleit med at knærne mine gikk for langt fremover. Tror det rett og slett er en vanesak å tørre å lene seg tilstrekkelig bak med ræva.

Løftet veldig lett den første gangen. Avsluttet med 60x12 (førstesettet var vel 40x20), hvor jeg pratet mye med veilederen mellom repsene. Jeg er ganske sikker på at jeg skal greie 100+ selv med min håpløse teknikk, men jeg orker å legge på noe særlig med vekt før jeg er sikker på at teknikken sitter. Skader har jeg hatt nok av.

Lenke til kommentar

LarsP: Anbefaler å prøve frontbøy eller f. eks bred knebøy mens du holder en manual i hendene foran deg "mellom beina" og senker den mot gulvet. Når du har en vekt forran er det automatisk enklere å sette seg bakover, fordi du får en motvekt :) bredere benstilling gjør det også enklere for mange å komme litt dypere ned i starten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en utrolig asymmetrisk kropp. Alle de venstre ribbeina, altså hele den delen av skjelettet, er betydelig større en høyre del. Det høyre brystbeinet er derimot større enn på venstresiden og jeg har noe brusk eller noe dritt rett til høyre for sternum som gjør at høyre bryst ser større ut enn det venstre. Disse tingene, kombinert med et lite søkk i brystkassen på ca. en halv cm gjør at jeg får en noe rar fremtoning.

Er det mulig gjøre noe med dette gjennom trening? Vil jeg kunne se mer symmetrisk ut ved å legge på meg mer muskler?

Målrettet trening, jeg hadde for eksempel betydelig kraftigere høyrarm enn venstrearm, men etter at ejg begynte å trene med venstre arm også, så ble ting jevnere :whistle:

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe håp så lenge du ikke har lisens for import, nei. Men vet ikke hva av det som det er restriksjoner på da. Ring og spør Tollvesenet.

Ser ut som jeg får pakken likevell!

Sendingen er sortert og videresendt

01.09.2011 11:12 0024 OSLO

Det hadde jeg aldri trodd!

Lenke til kommentar

Takk folkens :) Jeg føler det er viktig å ta bilder med jevne mellomrom. Løftene er greie, man merker fort når man løfter mer på trening og ser tilbake i loggen, men forskjellen visuelt sett virker ofte fraværende, og da er det greit å ta bilder for å se når man gjorde noe riktig, og når man gjorde noe feil.

Hørt om Winsterol? ;) hehhe. Neida. Bra resultat! : )

Lenke til kommentar

LarsP: Anbefaler å prøve frontbøy eller f. eks bred knebøy mens du holder en manual i hendene foran deg "mellom beina" og senker den mot gulvet. Når du har en vekt forran er det automatisk enklere å sette seg bakover, fordi du får en motvekt :) bredere benstilling gjør det også enklere for mange å komme litt dypere ned i starten.

Hoi, gode tips!

Skal huske på det neste gang jeg skal trene ben. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...