Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Au, veltet i en rundkjøring i dag. Var noe anleggsarbeider og mye olje som lå igjen i veibanen. Mitt første velt i fart siden jeg begynte å sykle for 2 år siden, så det var vel på tide. Hele venstresiden er mørbanka, skuldern har fått seg et realt slag, skrubbsår på albuen, skrubbsår på hofta(6-8cm i diameter) og et møkkete skrubbsår som går fra ca. midt på låret og helt ned til midt på leggen. Fikk gått i dusjen og vasket såret på låret\leggen, og det ser igrunn ikke så ille ut som fryktet.

Note to self; kjøp desinfeksjonsvæske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du kjørte fortere en du ville ha gjort med bil gjennom der?

Jeg veltet på mc engang på olje i rundkjøring, men da var det natt og ingen biler eller svinging pga 2 felt så jeg holdt 80 gjennom og det var ikke lurt.

Der store biler må svinge ol er det glatt uansett.

Lenke til kommentar

OK! Jeg trener fullkropp for tiden, med 2 forskjellige dager for variasjon, og for å slippe mark og bøy på samme dag. Programmet har utviklet seg litt over tid, etter at jeg har lagt til ting jeg har savnet o.l. Noen kommentarer?

Dag A:

knebøy

skråbenk

stående roing

chins

intern skulderrotasjon

triceps-isolasjon (extensions, pushdown e.l.)

Dag B:

markløft

skulderpress

facepulls

pushups i redcord

ekstern skulderrotasjon

biceps-isolasjon (lolcurls)

Trener AxxBxAx, skal være uthvilt før marken. Kjører streng progresjon i samtlige øvelser, enten vektøkning eller rep-økning hver økt.

Lenke til kommentar

Nå bor jeg i sentrum av Oslo da.

Det går vel ca med en hundrelapp i bensin hver vei, pluss 40(?)kr i bompenger, men det er jo fult lovelig og ta med en kompis eller to som deler på bensin osv.

I sverige pleier jeg handle ca 4 kg fryste kyllingfileter, 3kg med lår, 2kg med karbonadedeig, og en hel del masse anna tull, og har hittil ikke klart og komme over mer enn 1700,- pleier og havne på rett under 1500.- ca.

Det meste av proteinpulver er jo endel billigere og, så her er det enda litt penger og spare.

Så det og ta seg en guttetur til sverige en gang i mnd, kontra det og handle på meny som er min nærmeste matbutikk, veit jeg at lønner seg for meg iaf!

Lenke til kommentar

Langt fra alt som er billigere i sverige og regner man de reelle kostnadene på å kjøre dit, inkl drivstoff, bompenger, slitasje og økt kilometerstand så minsker jo forskjellen. Men jo større kvantum man handler og jo smartere man handler billigere blir det jo.

Absolutt noe å spare hvis man er litt bevisst. Ja også må man jo selvsagt huske å betale med svensk valutta da.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hun spiste 15 millioner kalorier hver dag, og det uten å bevege seg i det hele tatt. Vet ikke helt om jeg skal kalle det imponerende eller hva...

Lenke til kommentar

Jeg har en utrolig asymmetrisk kropp. Alle de venstre ribbeina, altså hele den delen av skjelettet, er betydelig større en høyre del. Det høyre brystbeinet er derimot større enn på venstresiden og jeg har noe brusk eller noe dritt rett til høyre for sternum som gjør at høyre bryst ser større ut enn det venstre. Disse tingene, kombinert med et lite søkk i brystkassen på ca. en halv cm gjør at jeg får en noe rar fremtoning.

Er det mulig gjøre noe med dette gjennom trening? Vil jeg kunne se mer symmetrisk ut ved å legge på meg mer muskler?

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...