Fredrik Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Å gå ned igjen kallast droppsett. Har sin funksjon det og. Vel, droppsett er vel mer det å gå nedover i vekt. Trenger ikke nødvendigvis gå opp for å nå et toppsett og deretter bevege seg nedover. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Spisespisespise! Jeg må OPP i vekt, både det jeg løfter og min egen kroppsvekt. 74,6kg morgenvekt i helga. Fokuset har vært litt dårlig i det siste med mye drikking. Ser ut til at jeg må stramme inn litt, kjøre på med litt mer ferdiglagede måltider til lunsj osv. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Spisespisespise! Jeg må OPP i vekt, både det jeg løfter og min egen kroppsvekt. 74,6kg morgenvekt i helga. Fokuset har vært litt dårlig i det siste med mye drikking. Ser ut til at jeg må stramme inn litt, kjøre på med litt mer ferdiglagede måltider til lunsj osv. Samme her! Nå skal det trenes hardt og spises hardt! Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Dæven, en fyllekule kan virkelig ødelegge når det gjelder bulking. Klarte ikke å spise igår, og minimalt idag også. Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hadde en jævlig fyllekule på lørdagen selv, men jeg var konstant sulten på søndagen, og spiste som en gris. Deilig Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Wtf... Helga gikk med til å spise femretters, drikke øl og spise cup cakes. I dag viser nåla 1,5 kg mindre en sist uke og jeg perset i sånn ca halvparten av skulder/triceps-øvelsene mine. Jaja, det er ikke alltid like greit å bli klok på hvordan skrotten fungerer. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Heisann. Tenkte jeg skulle bestille nytt proteinpulver og er glad i smaken på denne (tror disse smaker likt?). Er den dyreste verdt den høyere prisen? Da tenker jeg hovedsaklig på hva som skiller de to. Den dyreste har mer protein og mindre karbohydrater og fett. Har noen noe å si om disse eller evt andre alternativer? Whey Protein 3000g (549,-) vs. Whey Protein Isolat 2000g (599,-) Lenke til kommentar
War Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Forskjellen er råvarekvaliteten, hvorfor konsentrat er ræva har vi tatt mange ganger før. TN har isolat 4kg for 798,- Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Da tar jeg ditt ord på det. Starter med et par prøvepakker siden 4kg av noe man ikke liker er litt i overkant ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 To spørsmål: Noen som har noen gode linker til artikler, eller selv kan forklare meg alle de negative aspektene ved sit-ups? (Har blant annet hørt at 1 sit-ups tilsvarer samme belastning for korsryggen som 100 kg i mark?) Et litt mer intrikat spørsmål. Noen som er enige, eller kan bekrefte/avkrefte teorien min om at større brystvolum fører til større lunger noe som gir bedre oksygenopptak som igjen fører til bedre kondis? Altså brysttrening for å øke størrelsen på musklene. Høres kanskje litt søkt ut, men jeg merket selv at kondisen min ble mye bedre etter at jeg begynte med styrketrening. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 To spørsmål: Noen som har noen gode linker til artikler, eller selv kan forklare meg alle de negative aspektene ved sit-ups? (Har blant annet hørt at 1 sit-ups tilsvarer samme belastning for korsryggen som 100 kg i mark?) Det skal ikke være helt bra for ryggen, men det mest negative ved øvelsen er at det ikke er noe positivt... http://fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/ http://fitnessbloggen.no/kutt-ut-situps/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Noen som har tips til hvor man kan kjøpe en foam roller av grei kvalitet billig? Betyr ikke så mye om det er fra Norge eller utlandet. Prisen mot kvalitet er det viktigste. Bump. Noen som har tips? Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) To spørsmål: Noen som har noen gode linker til artikler, eller selv kan forklare meg alle de negative aspektene ved sit-ups? (Har blant annet hørt at 1 sit-ups tilsvarer samme belastning for korsryggen som 100 kg i mark?) Et litt mer intrikat spørsmål. Noen som er enige, eller kan bekrefte/avkrefte teorien min om at større brystvolum fører til større lunger noe som gir bedre oksygenopptak som igjen fører til bedre kondis? Altså brysttrening for å øke størrelsen på musklene. Høres kanskje litt søkt ut, men jeg merket selv at kondisen min ble mye bedre etter at jeg begynte med styrketrening. Lungenes volum kan ikke forstørres. De har en fast størrelse som ikke kan endres på. Det som derimot kan skje hvis man har for mye masse over brystet og magen, er at man må bruke mer krefter på å puste. Det er rett og slett mer masse over lungene, så musklene får mer å løfte på for hvert innpust. Det var snakk om overvektige i forelesninga der dette ble sagt, at f.eks mye fett på magen vil gjøre det mye tyngre for diafragma når man puster inn, og det samme rundt brystet. Hvorvidt det blir det samme resultatet ved mer muskler, eller om musklene er med å jobbe når man puster, det er jeg ikke sikker på. Står ihvertfall på Wikipedia at pectoralis major (den store brystmuskelen) hjelper til ved dyp innpust. EDIT: En liten kommentar til at kondisen din har økt ved styrketrening. Kjører du mye tung knebøy? Tror det var han Doof i tråden her som argumenterte fint for at knebøy hjelper godt på kondisjonen for en stund siden. Jeg blir ihvertfall ganske så andpusten av tunge bøy. Endret 29. august 2011 av PureChaos Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Noen som har tips til hvor man kan kjøpe en foam roller av grei kvalitet billig? Betyr ikke så mye om det er fra Norge eller utlandet. Prisen mot kvalitet er det viktigste. Bump. Noen som har tips? På jobben kjøper vi alt sånt fra klubben.no. Det er sikkert billigere og bedre enn G-sport, men utover det skal jeg ikke uttale meg Lenke til kommentar
lknight Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 finnes det noen treningssteder i Sandviken ( Bergen) utenom rådyre SATS, eller?? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Nå har 3T bytta ut alt av apparater og manualer noe som er bra. Men såklart har de fjerna romaskina... Noen som mener jeg får like bra utnytte av hantler eller skal jeg bytte ut roinga med nedtrekk/pullups? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Tror det var han Doof i tråden her som argumenterte fint for at knebøy hjelper godt på kondisjonen for en stund siden. Stemmer det ja, knebøy i sammenheng med 5x5 forbedra astmaen min og fettforbrenningstrening siden februar har ytterligere økt kondisjonen. Det later til at fett lagret abdominalt svekker evnen til å puste dypt inn, og da også ventilering av lungene (utpust). Det stemmer også med mine egne erfaringer... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Det kan stemme ja ... Når jeg kom hjem fra ferie gikk det rimelig fort å komme tilbake til den kondisjonen jeg hadde før ferien når jeg kombinerte løping med knebøy. Gikk fort ned fra 26 minutter på 5 kilometer hard motbakke/flate til det normale på 20 minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå