Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Spiser makrell som bare det, omega 3. også tar jeg multivitamin, sånn dere kalsium tabletter og vitamin D. Allikevel føler jeg meg som en gammal ravn i skulderpartiet. Og ja det knaker fælt bare jeg gjør noe som involverer den delen. Feks hvis jeg hever armene strakt rett oppover fra kroppen kjenner jeg at det knaker i leddet.. Dette er da hovedsaklig i høyre side. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg har vondt i skulderen... Får ikke trent mer, hva skal jeg gjøre? Knaker bare jeg beveger'n, halp plz er du flink med rotatocuff treninga de? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Nei. Jeg vet ikke hva det er og har aldri hørt om det. Kan du forklare mer? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) http://www.news-medical.net/health/Rotator-Cuff-What-is-the-Rotator-Cuff-%28Norwegian%29.aspx I anatomi, er Rotator cuff eller rotor cuff gruppen av muskler og sener som fungerer for å stabilisere skulderen. De fire musklene i rotatorcuffen, sammen med Teres store og deltoid, utgjør de seks scapulohumeral (de som kobles til humerus og scapula og handle på glenohumeral joint) musklene i menneskekroppen. Rotator cuff musklene er viktig i skulder bevegelser og å opprettholde glenohumeral joint (skulderleddet) stabilitet. Disse musklene oppstå fra scapula og koble til hodet av humerus danner en mansjett på skulderleddet. De holder hodet av humerus i de små og grunne glenoid fossa av scapula. Den glenohumeral joint er ofte sammenlignes med en golf ball (leder av humerus) sitter på en golf tee (glenoid fossa). Under bortføringen av armen, komprimerer Rotator cuff den glenohumeral felles, et begrep som kalles concavity komprimering, slik at de store deltamuskelens å ytterligere heve armen. Med andre ord, uten Rotator cuff, ville leddhodet ri opp delvis ut av glenoid fossa, lessening effektiviteten av deltamuskelen. Rotator cuff er en gruppe av fire muskler og sener som festes rundt forsiden, baksiden og toppen av skulderleddet. Disse la skulderen funksjon gjennom et bredt spekter av bevegelser. Stress på skulderen kan føre dem til å rive, noe som kan gjøre rutinemessige aktiviteter vanskelig og smertefull. Fremre og bakre retninger av glenoid fossa er mer utsatt for skjærkraft forstyrrelsene som glenoid fossa er ikke så dypt i forhold til den overlegne og underlegne retninger. Rotator cuff bidrag til concavity kompresjon og stabilitet varierer i henhold til deres stivhet og retningen på kraften de bruker på leddet. anbeafaler og trene rotator cuff minst annen hver trening, men skuldrene burdes varmes opp hver økt der hvor du har press øvelser. Uansett tips til noen øvelser du kan ha som oppvarming som kan gjøre at du får en bedre skulderhelse. http://www.kiropraktikk.no/ViewFile.aspx?itemID=1058 Kan også være andre ting som fører til skulderproblemer, aner ikke hvordan teknikken din er i pressøvelser eller hvor mye press øvelser du trener i forhold til dra/trekk øvelser som også kan være et problem, eller failure trening. Endret 26. august 2011 av joakimz 3 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Wow! Takker for bidrag. Jeg er mektig imponert. Ja, det har vært en del trekkøvelser. Kanskje også failure trening. Har liksom ikke fulgt noe program helt, så det har bare vært hipp som happ. Disse øvelsene så rimelig fornuftig ut. Jeg tror jeg skal ta dette til etteretning og implementere noen av disse i forhold til neste treningsøkt. Prøvde faktisk litt i go'stolen her jeg sitter og kjente med en gang del av skulderen brenne uten noen vekter etter få reps, på en del av skulder som jeg ikke har lagt merke til noe særlig før. Ser ikke noen henvisning i forhold til dette i rYP katalogen eller noe. Jeg skal ta å gjøre skikkelig research før neste intensiv periode. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Der slo forkjølelsen til.. Halsen er slem som fy og føles ut som den vil drepe meg. Ikke bare ødelegger dette for helgen, men hele uken generelt. Har vært en dritt uke, men stress trening og klomsete kostholdt. Tenker jeg tar 2 uke a RYP programmet om igjen. Føler meg ikke slem nok til å gå på senteret og smitte andre motiverte mennesker. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 JA. Kom heller hit og smitt oss med den surmulingen din, hugol. takk skal du jommen meg ha. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hvis du får dårlig motivasjon av å lese at jeg er syk og derfor må ta uka på nytt, tror jeg du har problemer med ett eller annet. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Mange som er forkjølet nå, men det går nok fort over. Det som hjelper på litt er ibux,echinaforce, og curamed hjelper ihvertfall bra på meg Endret 27. august 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hva i all veeerden... Målte lår nå, siden jeg kjenner de fleste bukser har begynt å bli lovlig trange over låret. Sist gang jeg målte var i mai, og ifølge programmet jeg logget med målte jeg 52cm. Nå måler jeg 57cm omtrent midt på låret. For å komme ned mot 52cm må jeg gå ned til omtrent 10cm over kneleddet. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hva i all veeerden... Målte lår nå, siden jeg kjenner de fleste bukser har begynt å bli lovlig trange over låret. Sist gang jeg målte var i mai, og ifølge programmet jeg logget med målte jeg 52cm. Nå måler jeg 57cm omtrent midt på låret. For å komme ned mot 52cm må jeg gå ned til omtrent 10cm over kneleddet. Skjedd meg også! Når jeg startet å trene og spise som en hest så vart så og si alle buksene mine gjort om til slimfit bukser på kun 2-3 måneder Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jævlig kult når bukser for 4000-5000 ikke passer lenger. Dyr hobby det her. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hva i all veeerden... Målte lår nå, siden jeg kjenner de fleste bukser har begynt å bli lovlig trange over låret. Sist gang jeg målte var i mai, og ifølge programmet jeg logget med målte jeg 52cm. Nå måler jeg 57cm omtrent midt på låret. For å komme ned mot 52cm må jeg gå ned til omtrent 10cm over kneleddet. Hvilket program logger du med? Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Noen som vet om 100% Whey protein i sjokolade er god? Har bare brukt jordbær før, synes smaken nesten er kvalmende. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hva i all veeerden... Målte lår nå, siden jeg kjenner de fleste bukser har begynt å bli lovlig trange over låret. Sist gang jeg målte var i mai, og ifølge programmet jeg logget med målte jeg 52cm. Nå måler jeg 57cm omtrent midt på låret. For å komme ned mot 52cm må jeg gå ned til omtrent 10cm over kneleddet. Hvilket program logger du med? Bruker det ikke noe særlig nå lengre, men brukte Full Fitness til iPhone/iPod Touch. Smart liten sak. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Har sjokoladen, og den er også forferdelig. Prøver og tvinge det i meg, men er ikke lett. Skulle aldri kjøpt en 3 kg's boks Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Noen som vet om 100% Whey protein i sjokolade er god? Har bare brukt jordbær før, synes smaken nesten er kvalmende. Ikke god, men bedre enn de andre. Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Det er vel heller ikke meninga at det skal smake noe godt? Det frister ikke akkurat å ta det. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det er vel heller ikke meninga at det skal smake noe godt? Det frister ikke akkurat å ta det. Nei, men er en fordel at du klarer få det ned uten større problemer... Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Mulig jeg prøver sjokolade, men vet dere om et annet proteintilskudd som ligner på 100% whey, men har annen smak? Jeg vil helst ikke ha noe som er tilsatt mye rart. Er litt forsiktig m hva jeg putter i meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå