Brad Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Årsak: Importrestriksjoner, lisens kreves Ingen håp om å få den? Inneholder koffeinpiller, multivitaminer, kreatin, zma og omega 3 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Er vel ikke noe håp så lenge du ikke har lisens for import, nei. Men vet ikke hva av det som det er restriksjoner på da. Ring og spør Tollvesenet. Endret 26. august 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
discostu Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Er det ikke fri handel så lenge det er til eget bruk innen for EU? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Årsak: Importrestriksjoner, lisens kreves Ingen håp om å få den? Inneholder koffeinpiller, multivitaminer, kreatin, zma og omega 3 Du har rett og slett bestilt en for stor pakke... Lenke til kommentar
Brad Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Er det ikke fri handel så lenge det er til eget bruk innen for EU? Det trodde jeg også. Trodde det skulle gå vist jeg bestilte det fra EU land. Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Tror jeg har svaret på dette selv, men er ikke heelt sikker selv. Når det kommer til pullups, chinups og pullups med smalt grep - varierer styrken min veldig. Tar jeg chinups klarer jeg 10, samme om jeg tar pullups med smalt grep (20 cm mellom hendene). Problemet kommer om jeg flytter ut grepet til skulderbredde + 20cm, her klarer jeg knapt 2 reps. Skulderbredde er ikke mye bedre, men med en gang jeg flytter grepet innenfor skulderbredde - kommer styrken for fullt. Trodde egentlig at det var lats som hang litt etter, men jeg vet egentlig ikke - kanskje er bare grepet uoptimalt? Eller vil nedtrekk med bredt grep kanskje være lurt å legge inn? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Det bredere du holder, det mer vil lats og rygg stå for løftingen, derfor er det ganske sannsynlig at det er en svak lats-muskel som gjør det vanskelig Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Faktisk, bredt grep vil gjøre at du bruker mindre armer, men det tar ikke mer på lats enn skulderbredt, men heller mer på øvre rygg. Funksjonen til latsen er blant annet å dra overarmen ned på sidene av kroppen, og foran kroppen. Når man kjører bredt grep så får man ikke overarmen helt ned. Bevegelsesbanen blir mye større med f.eks V-grep. Man får fullstendig strekk i bunn, og man klarer å dra overarmen helt ned mot overkroppen på topp. Bevegelsen blir i bunn og grunn nesten som en pullover (isolasjonsøvelse for lats og bryst) ifht. overarmene, bare at man også bruker armer og større del av rygg. En god øvelse for lats er incline cobra, altså en-arms nedtrekk på skråbenk. Strekk helt ut på topp, og dra overarmen helt ned til overkroppen, og kjør en liten stopp der. Når man kjenner at latsen kramper sammen fra armhulen og helt ned til midjen når man holder vekta, så gjør man den riktig. Og når man gjør det, så beveger overarmene seg fra topp til bunn helt på siden av overkroppen. 3 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg tror jeg har den beste gainern i verden ... ca ... 100% Naturlig tjukkmjølk (tettemelk sjekk wikipedia om du er usikker) fra hjemme. Ekte melk uten kunstige tilsetningsstoffer eller forstyrrelse fra meieri. #winning. Og ja. Rimelig fett men satan det gjør seg med havregryn Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg har et par spørsmål angående MYO-reps. Jeg sliter med å løfte flere sett på myo-repsserien. Jeg kan f. eks løfte 18 reps på aktiveringssettet, men nå 9 RPE allerede på første eller andre settet i den påfølgende myo-repsserien. Jeg føler derfor at jeg ikke får fult utbytte av treningen. Er dette normalt eller burde jeg vurdere færre reps eller litt lengre pauser? Har sett gjennom artikkelserien for svar, men finner ikke helt det jeg er ute etter. Lurer på om jeg skal forsøke og kutte ut 1 rep på hvert sett slik at jeg får fult utbytte av treningen. Noen innspill? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Godt innlegg Discipline. "Bredt grep=mer lats" er en veldig utbredt misforståelse. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Jeg har vondt i skulderen... Får ikke trent mer, hva skal jeg gjøre? Knaker bare jeg beveger'n, halp plz Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Bare kommet sånn plutselig? Nå er det jo helg så ikke så mye du får gjort med mindre det er akutt, men se det an i løpet av de neste dagene. Hvis ingen bedring, kontakt fastlegen din. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Nei, det er ikke akkutt forfaen. Men det er kjipt å gjøre øvelser fordi det knaker som faen.. Jeg tror jeg trenger sterkere sener eller muskler der elns. hvordan får jeg det, fortell meg! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Nope.. Akkurat motsatte. har skikkelig dårlig form fordi at jeg ikke har fått medisinen min mot hyperaktivitet ol. pluss at jeg har vondt i hodet.. og i skulderen Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Men om du har vondt i skulderen bør du ta en pause fra å belaste den i hvert fall. Fungerer ofte det. Kutt ut øvelsene du får vondt av i noen ukers tid. Eller bare gå rett til lege og spør om henvisning videre eventuelt. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Knaking høres ut som senebetennelse... Gamer du mye på pc? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 hviler faktisk underarmen-- og da også belaster skulderen, på pc stolen. Men dette kan da ikke være hele historien. Hvis jeg kjenner rundt skulderen, på en måte da, så kjenner jeg at det er rimelig tynt rundt hele. Altså jeg kunne trengt noe mere muskulatur eller tykkhet i det område. Når jeg tar sånne sidehev greier jeg drøyt 2 kilo x 20 reps. Hvis jeg tar mere gjør det vondt. WTF Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Sidehev er jo fittetungt og da. Men mangel på muskler skal jo ikke lage knekkelyder. Et kosthold med nok omega3 skal vel hjelpe også ledd, tror jeg? Får du i deg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå