Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 1 kg skjokolde fra proteinfabrikken i sted. Blanded ut 60 g med 3 dl melk. Noen som har erfaring med denne typen utbalndet med vann? Prøvde ProZyme, med vann for noen måneder tilbake. Tror jeg aldri har vært så nære på å spy.

Skjønner ikke hvorfor du ikke gidder å legge på noen hundrelapper ekstra for å få et pulver du faktisk klarer å få i deg. Kjøper du et pulver som er bra på smak, kan du også kutte utgiftene fra melk da det smaker brukbart med vann også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan like til en god artikkel om hvorfor og hvordan man skal bulke?

Jeg kunne gitt deg noe fra google, men tanken bak bulk er veldig enkel: Gå opp i vekt og vær på overskuddssiden av den næringen kroppen trenger, for å sikre deg at du kan gå opp maksimalt i muskelmasse. De kaloriene som ble overskudd kan du deffe av igjen senere. Rinse and repeat.

Brad: Det fins tusenvis av BMR-kalkulatorer, regn ut din BMR/kaloriforbruk og legg på 300-500kcal om dagen. Regner med du gjerne kan få i deg enda litt mer enn 2500. 180g proteiner høres bra ut :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Prottis og karb etter trening, men det stopper ikke der.

Så er det rett hjem til middag og mesteparten av karbohydratene burde egentlig være etter trening og til man legger seg.

Virker som en del bulkere her drikker en proteindrikk og drar hjem for så 3 timer etterpå spise noe rett før de legger seg.

Dagstotal som gjelder?

Man blir uansett ikke katabol på de tre timene, om shaken i tillegg ( nok karbs og proteiner) er rett så er man anabol...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg kunne gitt deg noe fra google, men tanken bak bulk er veldig enkel: Gå opp i vekt og vær på overskuddssiden av den næringen kroppen trenger, for å sikre deg at du kan gå opp maksimalt i muskelmasse. De kaloriene som ble overskudd kan du deffe av igjen senere. Rinse and repeat.

Prøvde meg på Google, men det er så mye rart at jeg ikke vet hva jeg kan stole på.

Ligge på rundt 2g protein per kilo kroppsvekt, ca 500 kcal i overskudd, lite usunt fett og mye mat, særlig etter trening = bulk?

Lenke til kommentar
Dagstotal som gjelder?

Jepp, men det er fordeler inn i bildet.

3000kcal til frokost, så faste 14 timer så trene tungt er jo like mange kcal, men det blir neppe det samme.

Selv pleier jeg å kutte litt karb i måltidene før trening og legge de til i måltidene etter trening.

I H&F-C også så lar man kroppen bestemme når man er sulten og da blir det flere / tettere etter trening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra jobba det :thumbup:

Han så veldig tynn ut i ansiktet til å være 109 kg, går vel ned noen gode ekstra kilo bare på å operere en haug overflødig hud.

edit: Ikke så mye styrketrening på gutten ser det ut som, hvor er nakken hans? :ohmy:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...