Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Straks ferdig med to uker i Spania, og føler meg noget slapp ut utrent. Eneste jeg har gjort er en halvtime tennes. Kommer til å være støl som et uvær etter første økta hjemme igjen!

Så dokumentar på tv i går om "The worlds strongest kid and me", reporter som drar rundt og snakker med barn som driver med styrkeløft osv. Helt smakløst hvordan noen foreldre behandler barna sine. Den ene mannen la "vekter" på babyen sin da hun bare var en dag gammel, for at musklene skulle bli vant med motstand.

Lenke til kommentar

Hvor stor er viktigheten for proteiner før eller etter treninga?

Sånn som det er nå, ligger jeg ann til å få i meg 50% før trening, og 50% etter treninga. Er det viktigere og få i seg proteiner etter trening, eller er det totalen som teller?

Ligger på rundt 150-200 g om dagen.

Lenke til kommentar

Aminosyrenes funksjon i sammenheng med styrketrening er å bygge/reparere muskelvev. Ergo så synes jeg det virker logisk å ta proteiner direkte etter trening (dersom dette er det eneste alternativet) sammen med et måltid som er rikt på karbohydrater.

Personlig så har jeg dette proteininntaket i tillegg til ordinær mat;

Frokost (07.00): ca. 30 gram myse

Lunsj (14.30): ca. 60 gram myse

Trening (18.00)

Kveld (20.00): ca. 50 gram kasein

Lenke til kommentar

Prottis og karb etter trening, men det stopper ikke der.

Så er det rett hjem til middag og mesteparten av karbohydratene burde egentlig være etter trening og til man legger seg.

Virker som en del bulkere her drikker en proteindrikk og drar hjem for så 3 timer etterpå spise noe rett før de legger seg.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg 1 kg skjokolde fra proteinfabrikken i sted. Blanded ut 60 g med 3 dl melk. Noen som har erfaring med denne typen utbalndet med vann? Prøvde ProZyme, med vann for noen måneder tilbake. Tror jeg aldri har vært så nære på å spy.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg 1 kg skjokolde fra proteinfabrikken i sted. Blanded ut 60 g med 3 dl melk. Noen som har erfaring med denne typen utbalndet med vann? Prøvde ProZyme, med vann for noen måneder tilbake. Tror jeg aldri har vært så nære på å spy.

Proteinfabrikken sine shakes smaker dritt, de er helt klart best med melk, uten at det er noen höjdare.

Lenke til kommentar

Hadde jeg gått etter smak hadde jeg kjøpt Optimum Nutrition hver gang. Men shakes styrtes, så I dont give a fuck.

Proteinfabrikken kommer jeg nok aldri til å kjøpe igjen uansett, fordi det klumper seg og smaken sitter i munnen så jeg holder på å kaste opp under knebøyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...