Coa Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Håper du velger økologisk peanøttsmør og ikke propper kroppen med masse transfett.. Jeg får i meg for mye usunt fett, blant annet fra peanøttsmør og nudler, men jeg skal ærlig innrømme at jeg er for lat til å lage meg skikkelig mat hver dag, så jeg tyr ofte til snarveier for å få i meg nok kalorier. Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Noen som vet om det går an å ta push ups dagen etter at man har trent benk? Er det kanskje en ulempe å trene bryst to dager på rad? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 http://matavisen.no/artikkel/sjokolademelk-er-den-nye-sportsdrikken/1786 Er det noe sannhet i dette? Altså eg kan jo skjønne at det i teorien skal virke og at sjokomelk faktisk er en god kilde til restitusjon...men hva har folk her å si om det? Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det er vel ganske godt beskrevet i artikkelen hvorfor det kan være en god kilde. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg stoler aldri på artikler som snakker om "ny forskning" og diverse studier uten å henvise til kilder. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 http://matavisen.no/artikkel/sjokolademelk-er-den-nye-sportsdrikken/1786 Er det noe sannhet i dette? Altså eg kan jo skjønne at det i teorien skal virke og at sjokomelk faktisk er en god kilde til restitusjon...men hva har folk her å si om det? Melk + litt ekstra karbs og litt smak bare... Melk har vært brukt som restitusjonsnæring i flere tiår så nyere forskning kan man vel ikke kalle det Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei. I sommerferien var jeg litt sløv med kostholdet. Jeg merket en veldig stor nedgang av kviser i fjeset. Nå som skolen har begynt har jeg tatt opp alt på alvor igjen og kvisene kommer tilbake. For å være helt ærlig tror jeg de kanskje kommer av proteinshakene jeg får i meg, daglig. Har dere opplevd/hørt noe lignende før? Tror dere det kan ha noen sammenheng? Har alltid drukket ProZyme hvis et har noe å si. Vurderer å prøve ut noe nytt i morgen. Anbefalninger? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Nei, men det er hold i det som blir sagt? For har syklet 45km idag og hatt 1.5 timers fotballtrening innimellom der, og da eg kom hjem var sjokomelk det eneste eg hadde lyst på, hadde det i kjskapet men lurte på om det var noe smart å få det i kroppen så søkte litt rundtom, og ser jo ikke ut som det skader akuratt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Merker ikke noe forskjell på kviser avhengig av hva jeg spiser. Anbefaler å gå til legen og få tetracyclin om det er et problem, virker utmerket. Men akkurat melk er en av få matvarer der man faktisk ser det kan ha sammenheng med kviser, så kan være derfor? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Nei, men det er hold i det som blir sagt? For har syklet 45km idag og hatt 1.5 timers fotballtrening innimellom der, og da eg kom hjem var sjokomelk det eneste eg hadde lyst på, hadde det i kjskapet men lurte på om det var noe smart å få det i kroppen så søkte litt rundtom, og ser jo ikke ut som det skader akuratt. Å nei nei nei, det er faktisk "good shit" rett etter trening. Raske karbs og bra proteiner, bare å PEISE PÅ Hei. I sommerferien var jeg litt sløv med kostholdet. Jeg merket en veldig stor nedgang av kviser i fjeset. Nå som skolen har begynt har jeg tatt opp alt på alvor igjen og kvisene kommer tilbake. For å være helt ærlig tror jeg de kanskje kommer av proteinshakene jeg får i meg, daglig. Har dere opplevd/hørt noe lignende før? Tror dere det kan ha noen sammenheng? Har alltid drukket ProZyme hvis et har noe å si. Vurderer å prøve ut noe nytt i morgen. Anbefalninger? Høyt proteininntak kan for noen utløse mye kviser, samt melk som Matsemann skriver. Det er vel det de fleste som har problemer med kviser ikke tåler. Noe som i og for seg er synd pga alle fordelene med melk... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Daså, takker for oppklarende svar Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Har aldri hatt betydelig mye kviser, bare noen her og der, som fort må til i denne alderen. Var en periode jeg hadde veldig lite, men så begynte jeg å spise en god del vanilje-is med peanøtter og non stop, omtrent hver dag. Bare en liten periode, kanskje ei uke. Og på denne tiden fikk jeg tilbake noen ekstra kviser. Kan dette være pga denne gode blandinga? Melk i vanilje-is? Drikker forresten en del melk til brødmat, men vet ikke om det har utgjort noen stor pågang av kviser for min del. Som sagt, aldri betydelige mengder av dem Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg hadde en atal mengde kviser til langt etter puberteten, jeg ble kvitt hele skiten ved å drikke mye vann, 4 liter om dagen. Det skal sies at jeg drikker minst 2 liter melk hver eneste dag, og har ikke fått en kvise av det ennå Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Men situasjonen jeg er i er ekstremt vanskelig å håndtere. Enten må jeg bytte ut melken med vann i shaken, noe jeg har dårlig smakserfaring med, eller så er det bare å fortsette å få kviser. Vanskelig valg.. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Men situasjonen jeg er i er ekstremt vanskelig å håndtere. Enten må jeg bytte ut melken med vann i shaken, noe jeg har dårlig smakserfaring med, eller så er det bare å fortsette å få kviser. Vanskelig valg.. Hva med å ta halvparten av hver? 50%melk og 50% vann. Kanskje mengden kviser blir mindre. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Joa, men bruker forsåvidt mye melk i hva enn jeg lager. Havregrøt osv. Ingen som tror dette har noen sammenheng med ProZyme og gjøre? Anbefal noe som smaker godt som jeg kan prøve i en ukes tid for å prøve å spotte en forskjell Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg har også merket at jeg har fått et par kviser etter at jeg begynte med Whey proteinpulver. Jeg blander også med melk, som er noe jeg omtrent aldri har drukket før... Lenke til kommentar
Coa Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Men situasjonen jeg er i er ekstremt vanskelig å håndtere. Enten må jeg bytte ut melken med vann i shaken, noe jeg har dårlig smakserfaring med, eller så er det bare å fortsette å få kviser. Vanskelig valg.. Eller så går du for alternativ nummer tre. Gå til legen og få resept på en krem, eller i verste fall piller, som fjerner eller minsker antall kviser. Da kan du drikke så mye melk du vil, og samtidig slippe kvisene. Personlig har jeg god erfaring med det. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Men situasjonen jeg er i er ekstremt vanskelig å håndtere. Enten må jeg bytte ut melken med vann i shaken, noe jeg har dårlig smakserfaring med, eller så er det bare å fortsette å få kviser. Vanskelig valg.. Eller så går du for alternativ nummer tre. Gå til legen og få resept på en krem, eller i verste fall piller, som fjerner eller minsker antall kviser. Da kan du drikke så mye melk du vil, og samtidig slippe kvisene. Personlig har jeg god erfaring med det. Eller alternativ 4: Få deg et Brun & Blid kort å ta noe sol Det har jeg veldig god erfaring med! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Har du faktisk problemer med kviser, så er legen det bedre. Sol og endring i kosthold kan hjelpe for de som sliter med vanlige hormonendringer 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå