Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Har tatt 2stk koffeintabletter en gang. Overdose defineres vel som noe sånt som 250mg og oppover. Jeg ble svimmel og uvel og det ga i hvert fall en stikk motsatt effekt. Ikke ta mer enn en...

Noen tåler tydeligvis mer/mindre enn andre. Jeg må ha 500mg ish for å få noen effekt. Selv om jeg tar pauser fra koffeininntaket.

hvor mange kopper kaffe tilsvarer 500mg_?

Omtrent 6-7 kopper, så hvis man regner 2dl per kopp blir det ca 1,2-1,4L kaffe. :)

Ekskludert grums må vi nok uppe et par dl. Si 1,5L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å, i tillegg til ProZyme, kjøpe inn litt billigere myseprotein. Blir fort dyrt å kjøre ProZyme til 2-3 shakes om dagen egentlig. Så vurderer å kjøpe inn litt TN Pro-80 eller noe i tillegg til en av shakene.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Kjøp frossen kyllingfilet fra en av billigmerkene av type Coop, Landlord, First Price osv, så lager du kyllingsalat med pasta. Frossen kyllingfilet er visstnok ikke det beste, men om du skal spare noen kroner er det et godt alternativ.

Nei, ikke kjøp frossen kyllingfilet. De er så proppa med vann, at prisen per FAKTISK kilo kylling er rimelig lik Firte Price fra Kiwi (de selger 1.1kg bokser med fersk)

Personlig spiser jeg brødskiver med peanøttsmør og mandler på skolen, men så vil jeg opp i vekt da..

Håper du velger økologisk peanøttsmør og ikke propper kroppen med masse transfett..

Vurderer å, i tillegg til ProZyme, kjøpe inn litt billigere myseprotein. Blir fort dyrt å kjøre ProZyme til 2-3 shakes om dagen egentlig. Så vurderer å kjøpe inn litt TN Pro-80 eller noe i tillegg til en av shakene.

Hvorfor ikke spise mer? Jeg regnet ut at jeg fikk i meg 2000kcal og 170g prot på en dag (Altfor lite, men det var ikke mye tid og innsats for å få det til..)

Ang matpakke, så er jeg avhengig av det! Hver søndag steker jeg opp 1.2kg kyllingkjøttdeig med tacokrydder (som regel HOT), ~200-300g amerikanske grønnsaker, 100g brokkoli og ~300g ferdig kokt fullkornsris/pasta. Dette blir 3 lønsjer på ~500g. De to resterende har jeg pleid å ha to bokser kesam med fersk frukt, men det blir litt dyrt i lengden. Det tar meg kanskje 20 min å lage de tre boksene med mat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp frossen kyllingfilet fra en av billigmerkene av type Coop, Landlord, First Price osv, så lager du kyllingsalat med pasta. Frossen kyllingfilet er visstnok ikke det beste, men om du skal spare noen kroner er det et godt alternativ.

Nei, ikke kjøp frossen kyllingfilet. De er så proppa med vann, at prisen per FAKTISK kilo kylling er rimelig lik Firte Price fra Kiwi (de selger 1.1kg bokser med fersk)

Hvor har du det i fra?

Lenke til kommentar

Ang matpakke, så er jeg avhengig av det! Hver søndag steker jeg opp 1.2kg kyllingkjøttdeig med tacokrydder (som regel HOT), ~200-300g amerikanske grønnsaker, 100g brokkoli og ~300g ferdig kokt fullkornsris/pasta. Dette blir 3 lønsjer på ~500g. De to resterende har jeg pleid å ha to bokser kesam med fersk frukt, men det blir litt dyrt i lengden. Det tar meg kanskje 20 min å lage de tre boksene med mat.

Dersom jeg steker kyllingkjøttdeig på tirsdagskvelden, setter det i kjøleskapet, for å ta det opp kl. 06:30 dagen etter og ha det i sekken i 4t 40m før jeg spiser det - blir kyllingkjøttdeigen dårlig på den tid, eller er den fremdeles spisende? Jeg må spise den kald, dersom det har noe å si for holdbarheten...

Lenke til kommentar

Hvor har du det i fra?

For det første kan du se på næringsinnholdet, det er mindre av alt (hvis jeg ikke husker helt feil, lenge siden jeg sluttet med frossen kylling) Du kan også hive en frossen kylling inn i ovnen og se hvor mye mindre den er når den er ferdig + hvor mye vann den ligger i.

Dersom jeg steker kyllingkjøttdeig på tirsdagskvelden, setter det i kjøleskapet, for å ta det opp kl. 06:30 dagen etter og ha det i sekken i 4t 40m før jeg spiser det - blir kyllingkjøttdeigen dårlig på den tid, eller er den fremdeles spisende? Jeg må spise den kald, dersom det har noe å si for holdbarheten...

For det første, du må huske på å IKKE sette varm mat i kjøleskap/fryser. Det ødelegger maten (og deler av næringen). Og ja, som sagt. Jeg steker på søndag og tar ut siste boks fra kjøleskapet på onsdag morgning og spiser den i halv tolv tiden. Jeg pleier å varme det i microen, men går fint uten også :)

Lenke til kommentar

Det med kyllingen kan være rett, men jeg merker i så fall ikke veldig til det. Som student sverger jeg nok til det billigste av fryst jeg finner. :)

For det første, du må huske på å IKKE sette varm mat i kjøleskap/fryser. Det ødelegger maten (og deler av næringen).

Hvor har du det fra?

Mange tror (feilaktig) at mat må kjøles ned til romtemperatur før det puttes i fryser/kjøleskap pga bakterier. Eneste fordelen med å vente som jeg kan se er at man slipper litt vann (kondens) og om man putter for varme ting blant noe kaldt er det fare for at temperaturen på det rundt øker.

Lenke til kommentar

Faktisk bør dere kjøle ned risen deres så fort som mulig, for å unngå dannelse av en gift for kroppen.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6879974

EDIT: Enkelte kjøleskap har en funksjon for å hurtig senke temperaturen. Den er beregnet for tilfeller der man har handlet og putter mye varer i kjøleskapet av gangen. På mitt forrige kjøleskap på Gjøvik var symbolet en handlekurv.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke spise mer? Jeg regnet ut at jeg fikk i meg 2000kcal og 170g prot på en dag (Altfor lite, men det var ikke mye tid og innsats for å få det til..)

Enkelhet, rett og slett. Er for de dagene jeg ikke kommer inn i noen ordentlig spiserytme. Har slitt endel med det i sommer, der jeg ikke har fått spist to middager som før osv.

Lenke til kommentar

Hvor har du det i fra?

2kg first pice koster bare 117kr, om 200g går bort i vann så er det fortsatt rimeligere og ikke minst enklere med tanke på holdbarhet. =)

Lenke til kommentar

2kg first pice koster bare 117kr, om 200g går bort i vann så er det fortsatt rimeligere og ikke minst enklere med tanke på holdbarhet. =)

Pris skal jeg ikke diskutere, da jeg er så heldig at det ikke står høyest på prioriterings listen min. Men holdbarhet fikser man lett ved stykke det opp i passene porsjoner og fryse det :)

Lenke til kommentar

Generelt mye kosthold og lite trening i tråden for tiden. Ingen som har løftet fjell i det siste? :thumbdown:

Jeg har ikke trent push-øvelser på ganske lenge, men rundet nettopp 100kg i bøy og mark igjen på opptreningen. Begynner å få en ganske ubalansert fysikk, motsatt av de fleste norske "bench-bros" man ser på trening som trener masse benk og bryst, og nesten lite rygg. Her i gården kjøres det det roer-rygg og fuglebryst :roll:

Prøver å finne brystøvelser som er snille for AC-leddet, må prøve å gjøre forskjellen litt mindre. noen som har noen forslag?

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...