Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Har tatt 2stk koffeintabletter en gang. Overdose defineres vel som noe sånt som 250mg og oppover. Jeg ble svimmel og uvel og det ga i hvert fall en stikk motsatt effekt. Ikke ta mer enn en...

Noen tåler tydeligvis mer/mindre enn andre. Jeg må ha 500mg ish for å få noen effekt. Selv om jeg tar pauser fra koffeininntaket.

hvor mange kopper kaffe tilsvarer 500mg_?

Omtrent 5, give or take.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var skolen i gang igjen og jeg har nå et problem.

Hvordan skal jeg få i meg nok mat i løpet av skoledagen???

Jeg går til butikken hver dag i friminuttet, men jeg hadde foretrukket det dersom jeg kunne mekket noe hjemme som jeg kunne tatt med. Noen tips til proteinrik mat som er lett og lage og kan spises kaldt? Jeg er ikke kresen, så det trenger ikke å smake godt...

Kjøp frossen kyllingfilet fra en av billigmerkene av type Coop, Landlord, First Price osv, så lager du kyllingsalat med pasta. Frossen kyllingfilet er visstnok ikke det beste, men om du skal spare noen kroner er det et godt alternativ.

Personlig spiser jeg brødskiver med peanøttsmør og mandler på skolen, men så vil jeg opp i vekt da..

enkelt. kok opp pasta i forveien og kjøp salatkylling i butikk (dette er det samme som fersk grillet kylling, bare at kjøttet er fliset av) bland i det du vil ha av krydder (lett majones, oliven, pesto, soltørkede tomater, pinjekjerner mm.) og vips så har du ett knakanes mellomåltid. Du kan også koke ett egg i forveien og mose det i salaten, aldeles nydelig!

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på temaet "hvor mye skal jeg spise"-etc., hvordan regner jeg ut hvor mye jeg må spise for å legge på meg?

Jeg spiser mye tjukk mat, samt prøver å få i meg en shake med 1000 kalorier til dagen.

Men vekta går seinere oppover enn ønsket.

Edit: Leste også et sted at jeg bør unngå sukker. Hva er egentlig grunnen til det?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Har tatt 2stk koffeintabletter en gang. Overdose defineres vel som noe sånt som 250mg og oppover. Jeg ble svimmel og uvel og det ga i hvert fall en stikk motsatt effekt. Ikke ta mer enn en...

Noen tåler tydeligvis mer/mindre enn andre. Jeg må ha 500mg ish for å få noen effekt. Selv om jeg tar pauser fra koffeininntaket.

Omtrent 5, give or take.

så hvis jeg drikker et høyt glass med espresso så har det samma effekt?

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på temaet "hvor mye skal jeg spise"-etc., hvordan regner jeg ut hvor mye jeg må spise for å legge på meg?

Jeg spiser mye tjukk mat, samt prøver å få i meg en shake med 1000 kalorier til dagen.

Det høyrest kanskje innlysande ut, men et meir! Veg det jamnleg og sjå etter vektoppgang. Det er vanskeleg å setje noko tal på det sidan det er individuelt kor fort ein legg på seg, samt at dagleg aktivitet er vanskeleg å måle.

Lenke til kommentar

Det høyrest kanskje innlysande ut, men et meir! Veg det jamnleg og sjå etter vektoppgang. Det er vanskeleg å setje noko tal på det sidan det er individuelt kor fort ein legg på seg, samt at dagleg aktivitet er vanskeleg å måle.

Ja, jeg prøver så godt jeg kan ;)

Men jeg mener jeg har sett en kalkulator hvor man kan måle slikt etc.

Lenke til kommentar

Ja, jeg prøver så godt jeg kan ;)

Men jeg mener jeg har sett en kalkulator hvor man kan måle slikt etc.

Prøv Diett.no. Der kan du legge inn mål og aktivitetsnivå, og få utrekna antatt kaloribehov, alt etter ynskja vektauke- eller nedgang. Sida har i tillegg ein veldig praktisk og god kalkulator for utrekning av kva ein får i seg av kaloriar, vitaminer og næringsstoffer i løpet av ein dag.

Lenke til kommentar

Omtrent 6-7 kopper, så hvis man regner 2dl per kopp blir det ca 1,2-1,4L kaffe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...