Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Vet ikke om de nedskriver, det står lite på konveluttene jeg får...

Den koffeinen der FUNKER :thumbup:

Herlig. Da skal kofeinnen testes!

Handlelisten er:

snip---

Caffeine 200mg Tablets

Husk nå for guds skyld å bare ta EN enkelt en hver gang, den river noe jævlig. Du KAN drikke en Red Bull i tillegg for synergier mellom koffein og taurin... En Aspirin i tillegg (blodtynnende for ikke å sprenge kroppen med koffein som gir høyt blodtrykk) så føler du deg like sterk som et sinna neshorn...

Skrev jeg virkelig DET? :whistle:

edit: jack3d kan forresten ta seg en bolle hva disse knuserne angår... ;)

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, ikke noe mere knebøy eller markløft på meg med det første :thumbdown:

Blei takla noe jævelig i ankelen da jeg spilte fotball i går, og jeg merker i dag at ett eller annet er feil inni der.

Jeg håper på at det kunn er forslått, og jeg satser på at det går over av seg selv om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

Hva mener dere om å trene en muskelgruppe 1 gang i uken?

Vil den ha grei vekst, eller burde den trenes 2 ganger i uken?

Jeg ville prøvd begge deler, og så funnet ut. Kroppee våre er veldig forskjellige. Tror allikevel de fleste vil ha godt av å få trent den to ganger i uka ;)

Hmm, da får jeg modifisere programmet litt.

Sånn ser det ut nå:

Mandag - Bryst og Biceps

Tirsdag - Bein

Onsdag - Kardio

Torsdag - Skuldre og Triceps

Fredag - Rygg, legger og abs

Vet ikke om de nedskriver, det står lite på konveluttene jeg får...

Den koffeinen der FUNKER :thumbup:

Herlig. Da skal kofeinnen testes!

Handlelisten er:

snip---

Caffeine 200mg Tablets

Husk nå for guds skyld å bare ta EN enkelt en hver gang, den river noe jævlig. Du KAN drikke en Red Bull i tillegg for synergier mellom koffein og taurin... En Aspirin i tillegg (blodtynnende for ikke å sprenge kroppen med koffein som gir høyt blodtrykk) så føler du deg like sterk som et sinna neshorn...

Skrev jeg virkelig DET? :whistle:

edit: jack3d kan forresten ta seg en bolle hva disse knuserne angår... ;)

Hehe, da skal jeg huske det. Er det såpass bra saker altså? Er det mye caffein i en tablett? Har du tatt flere enn 1 en gang :p?

Lenke til kommentar
Hehe, da skal jeg huske det. Er det såpass bra saker altså? Er det mye caffein i en tablett? Har du tatt flere enn 1 en gang :p?

Det er 200mg i hver tablett, og for min del er det akkurat nok til å gi seriøs piff (da sammens med div. astmamedisin :whistle: ) i kombinasjon med aspirin og en boks RedBull...

Om jeg drikker en kopp kaffe i tillegg blir jeg lett kvalm, for mye koffein har som Fredrik sier motsatt effekt.

Men du kan teste en først, om den ikke gjør deg kvalm så prøver du med en halv til og videre opp til du merker at det er for mye. Den gangen du merker at det er for mye skal du bare drite i å trene, det går bare ikke og det merker du fort :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Noen som har tips til hvor man kan kjøpe en foam roller av grei kvalitet billig? Betyr ikke så mye om det er fra Norge eller utlandet. Prisen mot kvalitet er det viktigste.

Lenke til kommentar

Hva mener dere om å trene en muskelgruppe 1 gang i uken?

Vil den ha grei vekst, eller burde den trenes 2 ganger i uken?

Jeg trener i utgangspunktet en muskelgrupper en gang i uken. Slik ser min uke ut;

Mandag: Rygg og triceps

Tirsdag: Svømming (Rolig, 1000 meter)

Onsdag: Bein og skuldre

Torsdag: Svømming (Intervall, 50 meter med 30 sek pause. ca 500 meter)

Fredag: Bryst og biceps og kanskje innebandy

Lørdag: Sirkeltrening (hele kroppen)

Søndag: Kanskje innebandy.

Selvsagt blir samme muskel aktivisert mer enn en dag, men hovedsaklig er det kun en dag per muskel.

Lenke til kommentar

Har tatt 2stk koffeintabletter en gang. Overdose defineres vel som noe sånt som 250mg og oppover. Jeg ble svimmel og uvel og det ga i hvert fall en stikk motsatt effekt. Ikke ta mer enn en...

Noen tåler tydeligvis mer/mindre enn andre. Jeg må ha 500mg ish for å få noen effekt. Selv om jeg tar pauser fra koffeininntaket.

Lenke til kommentar

Nettopp kommet hjem etter å ha testet dag 1 med PHAT. Tror jeg drøyer det programet. Er dips og pullps med vekter der og det klarer jeg ikke. Er også uvant å tene flere repitisjoner og med hantler. Lurer på å teste RYP først sammen med 100 pushups programmet.

100 pushups?

Lenke til kommentar

Da var skolen i gang igjen og jeg har nå et problem.

Hvordan skal jeg få i meg nok mat i løpet av skoledagen???

Jeg går til butikken hver dag i friminuttet, men jeg hadde foretrukket det dersom jeg kunne mekket noe hjemme som jeg kunne tatt med. Noen tips til proteinrik mat som er lett og lage og kan spises kaldt? Jeg er ikke kresen, så det trenger ikke å smake godt...

Lenke til kommentar

Karbonadedeig med grønsaker? Stek karbonadedeigen og hakk opp salat, paprika, tomat og diverse grønsaker som du liker kvelden før og ha i en matboks.

Karbonadedeig blir litt i dyreste laget for en fattiglus som meg. Kyllingkjøttdeig koster derimot bare 19.50kr på min lokale Meny, så det er mulig jeg går for det :D.

Lenke til kommentar

Jeg går til butikken hver dag i friminuttet, men jeg hadde foretrukket det dersom jeg kunne mekket noe hjemme som jeg kunne tatt med. Noen tips til proteinrik mat som er lett og lage og kan spises kaldt? Jeg er ikke kresen, så det trenger ikke å smake godt...

Problemet der har jeg spørt meg selv om mange ganger, selv går jeg på skolen/bygg og rett etter skolen trener jeg. Det jeg har tenkt til og gjøre framover nå er og spise ganske mye til frokost, og spise en skikkelig lusj F.eks røkt laks og eggerøre, og så litt mandler etterpå. Og rett før trening har jeg tenkt og ta yt, som også kan funke på en travel dag eller som et mellommåltid på skolen. Kylligfille og litt grønt og ris kan også lett fikses og ha i matboksen. Man må rett og slett bare tenke seg om hva som kan være godt og sunt og nærrigsrikt så finner man nok på noe man kan ha i matboksen :) du kan også spise ganske mye mat når du kommer hjem og på kvelden før du legger deg. Jeg bruker mye av tiden på kvelden på og fikse mat og planlegge litt om hvordan morgen dagen skal fungere.

Lenke til kommentar

Har tatt 2stk koffeintabletter en gang. Overdose defineres vel som noe sånt som 250mg og oppover. Jeg ble svimmel og uvel og det ga i hvert fall en stikk motsatt effekt. Ikke ta mer enn en...

Noen tåler tydeligvis mer/mindre enn andre. Jeg må ha 500mg ish for å få noen effekt. Selv om jeg tar pauser fra koffeininntaket.

hvor mange kopper kaffe tilsvarer 500mg_?

Lenke til kommentar

Kjøp frossen kyllingfilet fra en av billigmerkene av type Coop, Landlord, First Price osv, så lager du kyllingsalat med pasta. Frossen kyllingfilet er visstnok ikke det beste, men om du skal spare noen kroner er det et godt alternativ.

Personlig spiser jeg brødskiver med peanøttsmør og mandler på skolen, men så vil jeg opp i vekt da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...