Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

EirikYeah: Du glemmer at han var 14 når han begynte. I den alderen er kroppen fortsatt i full vekst og man legger naturlig på seg mer muskler enn hva man normalt klarer å oppnå med naturlig trening i voksen alder.

Det er vel heller ikke usannsynlig at han har puttet i seg litt hjelpemidler.

Men ja, enorm fettprosent er det vel liten tvil om. Tenk så mye damer han hadde dratt hadde han bare deffa litt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det:

Carl Yngvar veide 70kg når han startet å trene. På 7 år med ekstrem hard trening kan han MAKS ha lagt på 30kg muskler. Det vil si at de 63kg ekstra han har lagt på seg, består av fett. Hvis vi antar at han hadde en fettprosent på 10 når han begynte å trene, har han nå 70kg fett på kroppen. Det gir han en fettprosent på 43, altså er nesten halve kroppen hans fett.

LOL @ Maks mengde muskler det er mulig å bygge på tid X.

Du synes sikkert 50 kg i knebøy er tungt nok, så ikke kom å si hva som er mulig og ikke mulig for et vidundertalent som tar over 400 kg. Det at du har lest et eller annet i en artikkel gir deg ikke troverdighet. Erfaring gir troverdighet, noe CYC har.

Sorry for krassheten, men jeg er så lei av folk som tror deres mening betyr noe. Bare se i kommentarfeltet i artikkelen om CYC (eller hvilken som helst annen artikkel om hva som helst).

Lenke til kommentar

Jeg bare sier hva som er mulig for 99% av mennesker rent biologisk. Det har ingenting med hvor mye erfaring jeg har med trening, det handler om hva som er fysisk mulig for noen. 30kg muskler på 7 år er å tyne hva menneskets gener har kapasitet til å produsere naturlig. Med "hjelpemidler" er selvsagt alt mulig og det fins jo unntak. Carl Yngvar er helt sikkert blant de 1% som har kropper som kan produsere 40kg muskler på 7 år, poenget mitt var bare at han har såpass mye fett på kroppen at det fort kan skape helsemessige problemer.

G-Sport i byen skal bygge ut og har 50% på halve butikken. Nike teknisk t-skjorte og ProZyme miks til halv pris. Shit is so cash!

EDIT: HALVE BUTIKKEN? Hele butikken. Halv pris. Ja.

Hvilken by er dette snakk om? :O

Lenke til kommentar

EirikYeah: Du glemmer at han var 14 når han begynte. I den alderen er kroppen fortsatt i full vekst og man legger naturlig på seg mer muskler enn hva man normalt klarer å oppnå med naturlig trening i voksen alder.

Det er vel heller ikke usannsynlig at han har puttet i seg litt hjelpemidler.

Men ja, enorm fettprosent er det vel liten tvil om. Tenk så mye damer han hadde dratt hadde han bare deffa litt. :p

Hvor har du dette fra?

Det er den syke fettprosenten som muliggjør økt muskelmasse i forhold til vanlige folk. Det CYC gjør er ikke nytt i noen forstand, unntatt at han gjør det i yngst alder så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har det fra diverse lærebøker i biologi, samt artikler på nettet som underbygger det.

Poenget mitt var ikke å gjøre dette til en diskusjon. Alle mennesker er forskjellige og jeg vet selvsagt ikke hvor mye av massen hans er muskler og hvor mye som er fett. Poenget mitt var egentlig bare at han har farlig mye fett og at jeg personlig ikke hadde gjort det han gjør....

Lenke til kommentar

Noen vil leve trygt i middelmådighet, noen vil risikere og satse for toppen. Det er vel opp til hver enkelt ja :)

Fuck yeah! Beste utasgnet på DST på lenge! :new_woot:

Utsagnet var vel og bra, men måten det ble lagt frem på var ganske spydig.. :thumbdown:

It was still Awesome! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser dere noe problem i å utsette fredagstreningen i 5x5 til lørdag pga bytur i dag? Har selvsagt lest at man ikke skal pælme alkohol etter trening.

Er det ikke slik at man ikke skal drikke verken før eller etter trening?

Blant annet ikke drikke etter trening pga. restitusjonen slutter når kroppen inntar alkohol?

Edit: Ser at CYC bruker plastikk rundt armene når han løftet benk.

Hva er grunen til dette? Inngår det i den såkalte Benkpress-skjorta eller hva det heter?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Edit: Ser at CYC bruker plastikk rundt armene når han løftet benk.

Hva er grunen til dette? Inngår det i den såkalte Benkpress-skjorta eller hva det heter?

Stemmer det. Plastikken stiver opp når man presser og er sammen med skjorta et "must" for profesjonelle styrkeløftere. Nå vet jeg ikke hva Carl Yngvar løfter RAW, men de jeg kjenner som driver med styrkeløft på nasjonalt nivå, kan løfte 40% - 50% mer med utstyr...

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

G-Sport i byen skal bygge ut og har 50% på halve butikken. Nike teknisk t-skjorte og ProZyme miks til halv pris. Shit is so cash!

Hvilken butikk? Byen er stooor.. næt

Spør igjen.

Lenke til kommentar

Hvilken butikk? Byen er stooor.. næt

Spør igjen.

Hvilken by?

Lenke til kommentar

Noen vil leve trygt i middelmådighet, noen vil risikere og satse for toppen. Det er vel opp til hver enkelt ja :)

Fuck yeah! Beste utasgnet på DST på lenge! :new_woot:

Utsagnet var vel og bra, men måten det ble lagt frem på var ganske spydig.. :thumbdown:

Det var ikke ment så spydig som det kanskje ser ut som. Jeg lever selv på mange måter i trygge havner, men har all respekt for de som vil kjøre løpet fullt ut, med de risikoer og lignende det medfører :)

Håper ikke EirikYeah følte det var et angrep på han personlig, han har sannsynligvis gjort større ting innen trening enn jeg har selv :)

Lenke til kommentar

Hvordan synes dere denne metoden ser ut?

Power. You will perform power sets to lead off the workout. Power sets are performed in the 3 to 5 rep range. Use the same weight for each of the sets. When you can perform 5 reps for all power sets, move up in weight. Major muscle groups will perform 2-4 power sets per workout, and minor muscle groups will perform 2 power sets per workout. Please note that for some minor muscle groups, power sets do not make sense, or they are not realistic. For example, it is difficult to perform extremely heavy resistance abdominal sets.

Muscle. Muscle sets are performed in the 6 to 12 rep range. Use the same weight for each of the sets. When you hit the upper rep limit of 12 for all muscle sets, move up in weight. Major muscle groups will perform 4-6 total muscle sets in each workout, using 2 different exercises. Minor muscle groups will perform 2-4 total muscle sets in each workout, using 1 to 2 exercises. You can also perform a single exercise for 3 sets.

Burn. You will perform 1-2 burn sets for each muscle group - generally using isolation movements. Pick a weight that allows you to hit 15 to 20 reps, and then perform 40 total reps. How? Do as many reps as possible, then take a slight rest and perform more reps. Rest only long enough to regain the energy and willpower to perform 1 to 3 more reps. Keep pushing yourself through the pain until you hit 40 total reps. When you can hit 25+ reps from the start without stopping, add weight. Major muscle groups will utilize 2 burn sets, minor muscle groups will use 1-2 burn sets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...