Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah... Tok prøvetime på Elixia idag. :thumbdown:

Fortell gjerne mer :) Alltid interessant med inntrykk. Var det i Bø?

Nei, dette var i Skien.

Først, de har en salig blanding av stenger på 20 og 25kg. To knebøyrack, der det ene var håpløst. Høye loddrette kroker for å legge stanga i.

Vektskivene lå spredd utover alt, låser virka det som det var for få av. Måtte hente andre steder.

Musikken varierte mellom noe du hører på Sensation White og en sketch fra en kylling som løper.

Apparatavdelingen var relativt begrenset. Kun en kabelroing f.eks. To benkpress, der den ene var med samme rackopplegg som det ene knebøyracket. Du har 3-4cm å treffe på, og kroken står loddrett.

Jeg er nok litt bortskjemt fra Pro Gym som har full range av Panatta apparater både med vektmagasin og free weight serien, tre knebøyrack, tre benker+++, men man burde jo forvente litt fra Elixia til en så mye høyere pris.

Lenke til kommentar

Hvorfor trener folk KUN én muskel? Ikke armer, lite mage, ikke skuldre typen til venstre ser ikke ut til å ha trent ryggen, de har bare trent bryst. Hvorfor?

Uvitenhet. De der to poserer helt rart, så man kan ikke dømme ryggen ut fra det. Spør du meg så ser det egentlig ikke ut som de har trent så veldig mye av noe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Sikker på at du spiste 3 dl ost? Det er jævlig mye ost.

Om du steker ost er det så godt at du kan spise ekstreme mengder. Men nei, jeg veide ikke osten så er ikke sikker. Øyemål.

Sikker på at du spiste to porsjoner havregryn som veide hver veide ca. 200 g? Det er jævlig mye havregryn.

Jeg spiste to porsjoner med 2,5 dl havregryn i hver. Jeg vet ikke massetettheten til havregryn, men jeg går utifra at det er ca 200 gram havregryn, ja :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

vi må huske på at våt havregryn veier mer en tørt. ditro, snakker vi våt eller tørr havregryn i henhold til oppgitte vektmål?

Tørr. Har glass på 2,5 dl som jeg bruker til å ta havregryn med. Hadde jeg målt våt hadde det vært helt idiotisk.

2,5dl er ca 100g

Edit: Rett ifra pakka.

Oi, da har dere rett. Da må det kuttes 700 kcal fra forbruket mitt. Føler meg ganske dum nå...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

jaha. du skal i hvert fall ha for at du spiste et halvt hekto havregryn. er ikke mange som klarer å trøkke det på slik i en omgang. spiste du osten under samme måltid da, eller?

*200 gram havregryn i to porsjoner. Som jeg skrev: Idiotisk antagelse av meg førte til for høye verdier. Men det var, som du kan se på bildet, på to forskjellige tidspunkt.

Og osten var til frokost. Skal veie absolutt alt jeg trykker i meg en dag jeg får tid for å få et nøyaktig resultat, som War skrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...