Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant en noe fasinerende film på youtube "Anatomy for Beginners - Lesson 1: Movement" hvor de tar av huden til et menneske og viser muskler, sener og hvordan ting funker. Ikke så mye nytt egentlig, jeg har bare ikke sett det på den måten før.

Kan vel gi advarsel om både nakenhet og litt "gørr".

Flott video, men nå angrer jeg på å ikke ha gjort mer på skolen og så studert medisin... :ph34r:

Lenke til kommentar

post-211409-0-19611600-1313492683_thumb.jpg

Hvorfor går jeg ikke opp i vekt? Dette er typisk måltid på en treningsdag. Jeg spiser omtrent det samme på ikke-treningsdag utenom kesam og eggene, så jeg ligger stabilt på 4000 kcal+

Jeg trener maksimalt to timer per dag og er for det meste med venner uten å bevege meg noe særlig.

Sikker på at du spiste 3 dl ost? Det er jævlig mye ost.

Sikker på at du spiste to porsjoner havregryn som veide hver veide ca. 200 g? Det er jævlig mye havregryn.

Generell anbefaling er jo å øke en halvkilo i uken, men for min del, har jeg erfart at vekta kan stå stille en god stund, for så å sprette opp mange kilo på kort tid og holde seg der. Mye av våren og sommeren veide jeg rundt 93 - 94 kg, og gikk ikke opp tross mye mat og trening. Nå, de siste ukene har jeg hoppet opp til 97 - 100 kg, og det er ikke fett. Jeg har riktignok økt matinntaket enda litt mer, og drukket mer BCAA under trening, men ikke så mye at vekthoppet blir logisk.

"Growth comes in spurts."

Lenke til kommentar
Er vel aldri for seint

Det er vel ikke sent, men man må tilbake til VGS, ta opp alle fag man ikke fikk 6 i og få 6 i disse + en del nye fag, må ha 6 i disse også.

Så må man søke og håpe det ikke er det året snittet var 7,3 for å komme inn.

Og det er den dårligstes resultater.

Lenke til kommentar

Generell anbefaling er jo å øke en halvkilo i uken, men for min del, har jeg erfart at vekta kan stå stille en god stund, for så å sprette opp mange kilo på kort tid og holde seg der. Mye av våren og sommeren veide jeg rundt 93 - 94 kg, og gikk ikke opp tross mye mat og trening. Nå, de siste ukene har jeg hoppet opp til 97 - 100 kg, og det er ikke fett. Jeg har riktignok økt matinntaket enda litt mer, og drukket mer BCAA under trening, men ikke så mye at vekthoppet blir logisk.

Kva består vektauken av om det ikkje er fett?

• Liker 2
Lenke til kommentar

DETTE må vel være den beste treningsartikkelen jeg har sett på dagbladet. Har sett på den i en halvtime nå og enda ikke klart å lese et eneste ord.

Den virker da helt grei den? OK øvelser for den som ønsker å styrke kjernemusklaturen. Gir selvsagt ikke flatere mage, det bør spesifiseres.

Lenke til kommentar

Kva består vektauken av om det ikkje er fett?

Hehe, visste denne ville komme :) Selvfølgelig er det noe fett, men det er også muskulatur, med alt som hører med, slik som glykogen og vann. Vellykket masseøkning for min del. Jeg ser litt bløtere ut i ryggen, men i speilet merker ikke jeg noen synlig økning av fett. Det aller meste på overkropp har vokst synlig (merker det selv + bilder), og jeg har økt bra i lårstyrke. Merk at jeg har benyttet forskjellig vekt ved de to anledningene, med den feilprosenten det innebærer. Dessuten, 93 - 94 kg til 97 kg - 100 kg er jo veldig sleivete målinger. Mest sannsynlig har jeg ikke økt noe mer enn 3 kg tørrvekt, og selv om den økningen har kommet de siste ukene anser jeg det som et resultat av flere månederes trening. Jeg har opplevd lignende vekthopp før.

Lenke til kommentar

Den virker da helt grei den? OK øvelser for den som ønsker å styrke kjernemusklaturen. Gir selvsagt ikke flatere mage, det bør spesifiseres.

Ja som sagt jeg har ikke lest den, ser bare på bildene. Og der var det ingenting å klage på hvertfall. :green:

• Liker 2
Lenke til kommentar

DETTE må vel være den beste treningsartikkelen jeg har sett på dagbladet. Har sett på den i en halvtime nå og enda ikke klart å lese et eneste ord.

"Åtte øvelser som gir smalere midje."

Dette er like tåpelig som kjekstesten de hadde i dag. Vil man ha fiber så spiser man en brokkoli, ikke Ballerina-kjeks.

Lenke til kommentar

Ja som sagt jeg har ikke lest den, ser bare på bildene. Og der var det ingenting å klage på hvertfall. :green:

Jeg trodde du var ironisk, beklager :).

@Dicipline,

Man får neppe noe særlig smalere midje av å gjennomføre de øvelsene beskrevet, men det styrker kjernemusklaturen, noe som er viktig for mange damer som aldri trening. Godt for ryggen osv.

Lenke til kommentar

"Growth comes in spurts."

Steroider pleier ha den effekten. :tease:

Progresjon er skjelden lineær over lengre tid, både når det kommer til masse og styrke. Å øke kroppsvekta med en halvkilo i uka er greit å sikte på, men hvor mange dødelige klarer å opprettholde den vektøkningen i et helt år og holde en fornuftig fettprosent? Man skal være veldig dedikert for å klare å vokse 25 kg "i ett". Samme prinsipp gjelder fettap. Noen uker står det stille, andre uker renner det av.

Lenke til kommentar

Klarte 3x5 100 kg på knebøy idag. Glad nå!

3094 kcal så langt idag, er jævlig mett nå så det blir bare en liten skål havregryn før jeg finner sengen. Har også noen nøtte-never som jeg ikke har lagt inn, tror faktisk jeg når målet mitt idag på 3225 kcal!

Hva gir du meg? 100 kg og 3225 kcal på samme dag! Tror det blir en tur i skogen å slakte bjørner meg nevene imorgen.

Endret av Tanner
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...