haswonit Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Endte på småpene 1741 kcal idag. Rundt halve av hva det skulle vært. :S Hvor fant du den? Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) - Endret 12. januar 2015 av Double0Steven Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan begynne med å legge til helmelk istede for vann, unntatt på trening. Jeg har akkurat begynt å "bulke". Er veldig uvant i førsten, men det kommer seg etterhvert Detter spiser jeg iløpet av en dag med trening. 15 min høy intensitet kardio + høy intensitet styrke. Jeg veier 71-72 kg og er 180 høy. Kcal: 2844 Fett: 126 Karbohydrater: 138 Protein: 279 Detter er jo ikke helt optimalt, kunne vært fordelt bedre. Men øvelse gjør mester. Ikke spis råe egg. Kroppen tar opp proteinene dårligere og du utsetter seg selv for sykdom. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Finner den varene selv og plotter inn næringsverdiene? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Finner den varene selv og plotter inn næringsverdiene? Du skriv inn "egg" og får til dømes opp: Egg, kokt (næringsinnhold) Egg, rå (næringsinnhold) Egg, stekt i myk margarin (næringsinnhold) Som på næringsinnhold.no. Du kan sjølv legge inn varer der du oppgjev næringsverdiar. Enkelte matvarer står kun som produkt, andre har med produsent og type. Egg kan ein td. definere etter størrelse eller vekt i gram. Væsker som desiliter, glass eller gram. Enkelte varer har info henta frå matvaretabellen, men mange er lagt inn av brukarar. Når du legg til ei vare under eit måltid, vil den automatisk registrere kaloriar, fett, karbo, protein, vitaminer osv. Endret 16. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Så greit da! Skal se om jeg ikke prøver dette når jeg får internett hjemme igjen! Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hvorfor går jeg ikke opp i vekt? Dette er typisk måltid på en treningsdag. Jeg spiser omtrent det samme på ikke-treningsdag utenom kesam og eggene, så jeg ligger stabilt på 4000 kcal+ Jeg trener maksimalt to timer per dag og er for det meste med venner uten å bevege meg noe særlig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Hvorfor går jeg ikke opp i vekt? Dette er typisk måltid på en treningsdag. Jeg spiser omtrent det samme på ikke-treningsdag utenom kesam og eggene, så jeg ligger stabilt på 4000 kcal+ Jeg trener maksimalt to timer per dag og er for det meste med venner uten å bevege meg noe særlig. Hvis vekta ikke går opp, øker du inntaket. Det er ikke rocket science. Å poste dagens ckal-total for enkeltdager og aktivitet, lignende har ikke så mye for seg, for det kommer alltid til å være ett svar: spis mer. Endret 16. august 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hvis vekta ikke går opp, øker du inntaket. Det er ikke rocket science. Å poste dagens ckal-total for enkeltdager og aktivitet, lignende har ikke så mye for seg, for det kommer alltid til å være ett svar: spis mer. Jeg vet det egentlig, ville bare dele frustrasjon. Problemet er at jeg ikke klarer å stappe i meg mer. Jeg spiser til failure hver gang, men jeg har som oftest ikke tid til å spise mer enn tre måltider, så jeg sitter fast. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan jukse litt da, det gjorde jeg. Drakk 3l h melk og 3 gainere om dagen en periode. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Hvis vekta ikke går opp, øker du inntaket. Det er ikke rocket science. Å poste dagens ckal-total for enkeltdager og aktivitet, lignende har ikke så mye for seg, for det kommer alltid til å være ett svar: spis mer. Jeg vet det egentlig, ville bare dele frustrasjon. Problemet er at jeg ikke klarer å stappe i meg mer. Jeg spiser til failure hver gang, men jeg har som oftest ikke tid til å spise mer enn tre måltider, så jeg sitter fast. Svaret har for meg å vært å drite litt i hva man spiser, og heller gå for kalorier med en gang du har det du trenger av makronæring. Dvs. mer sjokomelk, mer gainere, mer ost Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Du kan jukse litt da, det gjorde jeg. Drakk 3l h melk og 3 gainere om dagen en periode. Haha, nice Blir dårlig av slike mengder melk, men gainere skal jeg vurdere! Nå bruker jeg ost og havregryn som en slags gainer. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Havregryn er noe jeg aldri kunne brukt som gainer, føler det sveller i magen og tar mye mer plass enn det er verdt. Er vel bare smaksintolerant Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Havregryn er noe jeg aldri kunne brukt som gainer, føler det sveller i magen og tar mye mer plass enn det er verdt. Er vel bare smaksintolerant Du må væte de først, de utvider seg når de får væske. Det er derfor småfugler ofte dør om du forer dem med tørre havregryn; de utvider seg i magen deres. Det er jo en smakssak, men jeg synes det er veldig energirikt i forhold til hvor mye jeg klarer å få i meg. Det er litt som helmelk, du klarer alltid å presse i deg litt ekstra av det i slutten av et måltid. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Er dere ærlige når dere skriver inn 5 frukt og grønt om dagen på diett.no, eller er det en "ideell dag"? Ser mye kiwi og epler og greier her, folk er flinke hvis det er sant Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg kan vel ikke svare for de andre, men jeg pleier å spise minst 5 som gjelder som frukt og grønt. Jeg kunne ikke skrive inn advokado, men jeg spiste to advokadoer også i går. I tillegg pleier det å bli mye grønnsaker til middag, så det skal godt gjøres for meg å komme under 5 om dagen. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Jeg kan vel ikke svare for de andre, men jeg pleier å spise minst 5 som gjelder som frukt og grønt. Jeg kunne ikke skrive inn advokado, men jeg spiste to advokadoer også i går. I tillegg pleier det å bli mye grønnsaker til middag, så det skal godt gjøres for meg å komme under 5 om dagen. For de som var interessert i nøttediskusjonen som var her i går, så har jeg akkurat fått svar fra ernæringsfysiolog Krogh, som skal se på artikkelen fra Nrk i kveld og komme med en kommentar om hun er sitert riktig Endret 16. august 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Igår lå jeg på 1245 kcal klokken 19:30. Idag, klokken 14:30 ligger jeg på 1685 kcal. Har middag, 2 proteinshaker og en skål med havregryn til gode. Blir spendt å se hva jeg havner på. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Er dere ærlige når dere skriver inn 5 frukt og grønt om dagen på diett.no, eller er det en "ideell dag"? Ser mye kiwi og epler og greier her, folk er flinke hvis det er sant Jepp. Går vanlegvis 4-6 bananer, pluss eit par nektariner, kiwi, bær og juice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå