bIsk0p Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Er det nokon her som gjekk vakt og sikring under fyrstegongstjeneste? Lurar på korleis dagane er, og om det er gode muligheitar for å trene iløpet av 12timars skiftet? Joda, god tid til trening. På rygge hvor jeg var (NIS) så var det som regel alltid tid til en 1 times trening. Spørs litt hvor du er, f.eks Bodø så har de en ekstern port som må bemannes, samt en som står i hovedporten og en som sitter i et tårn og sover. Men fremdeles er det 4-5 andre som har "hvile" På rygge hvor jeg var så var det litt mer tilbakelent vakthold. De stod sjeldent i porten (gikk ut fra vakthuset når det kom biler) der var det også 40 meter til trenings rommet (som var bra utstyrt, ganske nytt!) Men vil anbefale deg å prøve NIS, når jeg var inne så manglet det søkere som gjorde at de måtte ta inn folk som ikke bestod kravene. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 jeg var i vakt og sikring i bergen, når vi måtte kjøre 12t hadde vi krav på 1t trening i løpet av vakta. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Kjøpte et brød som het K4 fra Bakers i dag. Et sportsbrød, som inneholdt 3.1 gram protein i hver skive. Det var vell ganske bra til å være brød å være? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Og hvor mye karbohydrat? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Og hvor mye karbohydrat? Kalorier: 220 kcal Protein: 8,4 g Karbohydrat: 38,5 g Fett: 3,6 g Fiber: 5,5 g per 100g klippet fra mylog, aner ikke om det er en sikker kilde. Endret 15. august 2011 av Sink Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Idag var uten tvil min siste trening med Jack3d innabords. Greit nok, den satt litt fart på magen min, noe som var greit siden jeg alltid tok meg en tur på dass før jeg trena. Men idag fikk jeg akutt diare på vei til trening. Var heldig vis en bensinstasjon i nærheten så jeg rakk å slippe Hirosima nr 2. Ble en litt stemningsbrems, men klarte alle løfta og ny PR på Dips :!: Får jævlig god effekt av Jack3d, men er faen ikke verdt det. Effekten begynner å avta også. Jævlig lite gøy å få diare mens man sitter på motorsykkel Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Fy faan, hvor mye må jeg spise for å gå opp i vekt egentlig?? Lagde meg en konto på diett.no igår for å se hvor mye jeg egentlig får i meg. Satte opp som mål å nå 80 kg til jul, veier 74-75 nå. Mine daglige mål ble satt til 3225 kcal, hittil idag har jeg kommet opp i 1245, og jeg har ikke planlagt å spise så mye mer før jeg legger meg. Blir vel 300g kyllingfilet + pasta, og kanskje et måltid til (havregryn.) Men jeg nærmer meg uansett ikke 3225 kcal. Er forberedt på å spise som et helvete imorgen å se hvor mye som egentlig skal til! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Sikkert betre enn å få det midt i ein knebøy. Fy faan, hvor mye må jeg spise for å gå opp i vekt egentlig?? Lagde meg en konto på diett.no igår for å se hvor mye jeg egentlig får i meg. Satte opp som mål å nå 80 kg til jul, veier 74-75 nå. Mine daglige mål ble satt til 3225 kcal, hittil idag har jeg kommet opp i 1245, og jeg har ikke planlagt å spise så mye mer før jeg legger meg. Blir vel 300g kyllingfilet + pasta, og kanskje et måltid til (havregryn.) Men jeg nærmer meg uansett ikke 3225 kcal. Er forberedt på å spise som et helvete imorgen å se hvor mye som egentlig skal til! Du vil gå opp i vekt når du et fleire kaloriar enn du forbrenn. Du vil kanskje gå opp i vekt av å ete mindre enn 3225 og. Kjøp deg ei vekt og veg deg jamnleg, då vil du fort sjå om det er noko forskjell. Poenget er at dei fleste må ete meir enn normalt for å gå opp i vekt. Kroppen er veldig dyktig til å regulere svolten og halde vekta stabil over lang tid. Eg var like tung i minst ti år før eg byrja trene og ete meir. Endret 15. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
storken Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Fra NRKs artikkel om hvordan du tar av sommerkiloene, kliner ernæringsfysiolog (lol?!) Lise von Krogh til med dette om nøtter Du kan knaske en håndfull med nøtter. - Nøtter er kjempefint, og det geniale med dem er at kaloriene som er i nøttene ikke tas opp i kroppen. Studier viser at de som spiser nøtter er slankere enn andre. Nøttene metter godt fordi du må tygge ofte, men proteinene i nøttene fører også til metthet, sier von Krogh. Du kan spise alle typer nøtter, men pass på at det er naturelle nøtter eller veldig lettsaltet. Dette har hu gått 5 år i skole for å lære? Fy faen for noe vranglære-dritt. Nøtter er og forblir stappfulle av kalorier i form av fett, med en aminosyreprofil som er lavverdig. Spis frukt, kjøtt og skikkelig mat i steden. Nøtter er imho ikke "sunt". Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) - Nøtter er kjempefint, og det geniale med dem er at kaloriene som er i nøttene ikke tas opp i kroppen. Studier viser at de som spiser nøtter er slankere enn andre. What is this I don't even.... Hehe, for ein fantastisk konklusjon. Folk som et nøtter er generelt slankare enn folk som ikkje et nøtter, difor tar ikkje kroppen opp kaloriene i nøttene. Eg har observert at folk som et frukt ofte er slankare enn andre. Difor tar ikkje kroppen opp kaloriar frå frukt. http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7743515 Endret 15. august 2011 av Zeph 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Klarer du ikke det, må du balansere inntaket de dagene du spiser usunne ting. - Faller du for fristelse og spiser en is, bør du også spise mer grønnsaker den dagen for å få en utjevning. Tar du en muffins, bør du også prøve å spise ekstra grovt brød samme dag. Det er ekstra viktig å balansere det usunne mot det sunne de dagene du skjærer ut, sier Lise von Krogh, ernæringsfysiolog ved Bramat til NRK.no. Kva skal ein balansere? Meir mat = fleire kaloriar. Å ete grovbrød fordi du et is vil jo berre bidra med fleire kaloriar og mindre sjanse for vektnedgong. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 65g blir rett og slett for dårlig for et kosttilskudd. Da betaler jeg heller litt ekstra for et kvalitetsprodukt. Elite Gold er et isolat, og burde vel være et kurant valg? Elite gold vil jeg si er et godt valg kvalitetsmessig. Bukbar smak også. Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Endte på småpene 1741 kcal idag. Rundt halve av hva det skulle vært. :S Endret 15. august 2011 av Tanner Lenke til kommentar
Coa Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Lass på med mat til middag, ha "måltidet begynner ikke før du er mett" i bakhodet når du spiser, og pass på å spise mye karbohydrater (ris, pasta, poteter osv) til middagen. Lunsjen og frokosten din kan og burde dobles. Drikk helmelk, spis en håndfull mandler hver dag og eventuelt kjøp gainer om det ikke strekker til. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 - Nøtter er kjempefint, og det geniale med dem er at kaloriene som er i nøttene ikke tas opp i kroppen. WTF. Da har jeg kastet bort endel penger på diverse nøtter på bulk Jeg ser på nøtter som kjempesunt. Kaloririk snacks med proteiner og fett, helt konge. Slankematen kan damene ha for seg selv Lenke til kommentar
Brad Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Vist jeg tar en multivitamin (Opti Men), er det nødvendig med fiske olje også, eller er det ikke det? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Loggen er i gang. Check it out, YO! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Fra NRKs artikkel om hvordan du tar av sommerkiloene, kliner ernæringsfysiolog (lol?!) Lise von Krogh til med dette om nøtter Du kan knaske en håndfull med nøtter. - Nøtter er kjempefint, og det geniale med dem er at kaloriene som er i nøttene ikke tas opp i kroppen. Studier viser at de som spiser nøtter er slankere enn andre. Nøttene metter godt fordi du må tygge ofte, men proteinene i nøttene fører også til metthet, sier von Krogh. Du kan spise alle typer nøtter, men pass på at det er naturelle nøtter eller veldig lettsaltet. Dette har hu gått 5 år i skole for å lære? Fy faen for noe vranglære-dritt. Nøtter er og forblir stappfulle av kalorier i form av fett, med en aminosyreprofil som er lavverdig. Spis frukt, kjøtt og skikkelig mat i steden. Nøtter er imho ikke "sunt". Det viser seg at frk. von Krogh har blitt forholdsvis grovt feilsitert av NRK her. Hun har langt mer vettuge argumenter for nøtter i sitt originale blogginnlegg. Har sendt mail til Krogh der jeg gjør henne oppmerksom på påstandene i nrk-artikkelen. Spent på hva hun svarer Endret 15. august 2011 av Kevlar Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Det var noe laaaaangt annet enn slik media har sitert henne ja men nå vet jo alle at journalister er stokk DUMME såeeee... Klarer ikke huske hvor jeg leste denne men here goes (etter hukommelsen vel og merke) Styreleder: vi har spart inn kostnader ved å kutte i forbruk og har dermed produsert et driftsoverskudd journalisten: men vi har ikke solgt mer? Styreleder: nei, vi har spart på kutt journalisten: så vi har tapt penger? Dere skjønner jo hvordan det gikk med den journalisten... Endret 15. august 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå