Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er anbefalt for volum?

Korte pauser. Helt ned i bare noen få sekunders pauser, som det brukes i Myo-Reps.

Og høyere antall repetisjoner hvert sett (8 - 12 reps per sett) med lav nok belastning til at dette, i tillegg til korte pauser, er gjennomførbart.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hva er anbefalt for volum?

Korte pauser. Helt ned i bare noen få sekunders pauser, som det brukes i Myo-Reps.

Og høyere antall repetisjoner hvert sett (8 - 12 reps per sett) med lav nok belastning til at dette, i tillegg til korte pauser, er gjennomførbart.

Korrekt :)

Lenke til kommentar

Hei

jeg er en gutt på 18 og har trent en stund, så vil ikke kalle meg nybegynner

Jeg trenger hjelp til å sette opp et treningsopplegg på både styrke og utholdenhet.

Litt om meg :

veier fortiden rundt 85kg, men har ikke trent mye for å øke styrke i det siste. Løftet 115kg benk og 170kg mark når jeg veide litt over 70kg, så skulle tro jeg har gått opp en del i fett også. Beina mine er muskuløse fra før, så jeg er ikke interessert i å trene for mye styrke på dem.

Kunne tenke meg et godt 5x5 opplegg for styrke på overkroppen, og trene utholdenhet 2-3 ganger i uka itillegg for bedre utholdenhet, og alternativ trening på bein.

Noen tips? skal jeg legge meg på kalorioverskudd og trene styrke og håpe på bedre kondisjon itillegg, eller skal jeg ligge i underskudd og få den styrken jeg kan få ut av det?

Håper noen er villige til å hjelpe!

Lenke til kommentar

Du vil altså ikke trene bein. Da foreslår jeg at du kjører Benk, Bicep curl, preacher curl, barbell curl og skråbenk 5 ganger i uka. Da får du nok fart på sakene. På Bicep øvelsene må du huske å trene til failure. Bruke moment og kast vektene opp med hele kroppen. Kjenner du det i ryggen senere har du gjort ting riktig. Lykke til:)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Beina mine er muskuløse fra før, så jeg er ikke interessert i å trene for mye styrke på dem.

Tren de uansett, det er ikke sånn at de vil eksplodere i størrelse og du vil se ut som en bodybuilder.

Det er hormonfordeler med å trene de store muskelgruppene i bena, det vil gi deg hjelp på massen i resten av kroppen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

La inn ca så mye jeg pleier og spise på en dag. Ble jo oppi 4650kcal :whistle:

Og det var på en dag jeg ikke trente, så jeg la ikke inn proteinshaker osv.

Og enda så har jeg problemer med å legge på meg. Veier jo 77-80kg.

Kommer aldri under 3000kcal på en dag tror jeg, da skal jeg spise lite!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...