Corey Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Er dette sant eller bullshit? Hvis det er sant blir jeg ganske sur, ettersom jeg nettopå har kjøpt inn 4kg med Whey-80. Hvis det er sant, så kan jeg ta over bøtta for deg 1 Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Myseprotein gjør at kroppen skiller ut mer insulin ja, men det er ønskelig i perioden rett etter trening. Ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg hører mye rart på nettet og det irriterer meg at jeg blir så usikker hele tiden. I dag hørte jeg at dersom man vil ned i fettprosent er det veldig viktig å holde seg langt borte fra Whey proteinpulver, ettersom dette vil skyte insulinnivået i kroppen til himmels. Dette vil føre til at kroppen går i "lagringsmodus" i stedet for "forbenningsmodus". Sistnevnte er jo det jeg er ute etter, ettersom jeg ønsker å forbrenne fett. Er dette sant eller bullshit? Hvis det er sant blir jeg ganske sur, ettersom jeg nettopå har kjøpt inn 4kg med Whey-80. Man VIL ha den insulinresponsen. Rett etter trening er kroppen mest mottagelig for næring og ting som øker insulinutskillelse er da fantastisk både for fettforbrenning og anabol restitusjon. Det som skjer når du eksempelvis spiser raske karbs rett etter trening er at kroppen skiller ut insulin som igjen frakter næring dit den skal i kroppen. Om du spiser en banan og drikker en whey-shake så vil kroppen få signaler om at mye næring er på vei (pga høy GI på bananen) og gjør seg klar til næringstransport slik at proteinene blir frakta dit de skal fortere enn om du ikke hadde spist bananen og du er sikra å ikke bli katabol. Nå er det nå egentlig vanskelig å bli katabol, men det er en annen sak. Jeg husker ikke hvor, men jeg mener å ha lest at kunstige søtningsmidler kan trigge insulin så det KAN være et triks rett etter trening å drikke GØYsaft sammen med proteiner siden den safta inneholder null kcal... Bare en tanke dog... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Googlet det med aspartam og slikt, og fant noe forskning om at det ikke var tilfellet at det ga insulin spike. EDIT: Altså, for en stund siden. Hvis ikke skulle jeg hostet opp linken til forskningen Endret 13. august 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Dette vil føre til at kroppen går i "lagringsmodus" i stedet for "forbenningsmodus". Sistnevnte er jo det jeg er ute etter, ettersom jeg ønsker å forbrenne fett. Dessuten har det ingenting å si, så lenge du er på et kcal-underskudd vil totalen være underskudd. Samme med fett, det mellomlagres i fettet før det forbrennes. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Ah, det var godt å høre. Takk til alle for svar. Jeg abonnerer på twinmuscleworkout på YouTube. De sier ofte mye fornuftig, men store deler av det de sier vet jeg ikke er sant og noe er jeg usikker på. Da fortsetter jeg med proteinpulveret mitt . PS: Finnes det er tråd lik denne hvor man kan diskutere proteinpulver generelt? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Ah, det var godt å høre. Takk til alle for svar. Jeg abonnerer på twinmuscleworkout på YouTube. De sier ofte mye fornuftig, men store deler av det de sier vet jeg ikke er sant og noe er jeg usikker på. Da fortsetter jeg med proteinpulveret mitt . PS: Finnes det er tråd lik denne hvor man kan diskutere proteinpulver generelt? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=613093&pid=18114449&st=3120entry18114449 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Helvette! Dette er andre gang jeg glemmer at senteret stenger kl 3 på lørdager! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Glemmer aldri at Pro Gym er åpent 6-24 hver dag jeg. På tide med deload eller ned til 3x5 på overhead press tror jeg. Stopper opp på 34kg. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Bruker 3-4 sett med oppvarming på hver øvelse. Hvorfor ville du heller hatt lettere vekter enn lange pauser? Det er vanlig å ikke ha lengre enn maksimalt 3-4 minutter pause mellom hvert sett. Hvor lengre pauser du har, jo mer øker du styrken, men mindre volum. Så om du hovedsaklig ønsker å øke i styrke er det lurt å ha lange pauser, men ikke fullt så lange som du har. De fleste steder jeg har lest er det anbefalt ca 2 min pause for fokus på styrkeøkning, altså litt mindre enn det du har. I tillegg er det jo tidkrevende å ha lange pauser, men dette er opp til deg selv å prioritere. Det er selvsagt veldig individuelt hvor lange pauser man ønsker, og det er veldig indivuduelt hvor lang tid det tar for hver enkelt å bli klar til neste sett, men hadde jeg vært deg ville jeg kuttet ned pausene litt Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Helvette! Dette er andre gang jeg glemmer at senteret stenger kl 3 på lørdager! Døgnåpent senter. Uansett. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Helvette! Dette er andre gang jeg glemmer at senteret stenger kl 3 på lørdager! Døgnåpent senter. Uansett. Trente ikke du på Club Fitness da? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Er det nokon her som gjekk vakt og sikring under fyrstegongstjeneste? Lurar på korleis dagane er, og om det er gode muligheitar for å trene iløpet av 12timars skiftet? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Ut fra V&S-gutta jeg har sett så har man god tid til å trene. Når det er sagt anbefaler jeg å prøve å søke deg til en mer spennende tjeneste hvis du først skal inn. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Problemet mitt er fysikken min. Kva ville du anbefalt? Utenom NIS, Samband og dei andre ekstreme. Inkluderer hunderøkter/fører og BRP. Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Trente ikke du på Club Fitness da? Jeg flytta til Tiller. Så Kaliber nå Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 har ikke trent på år og dag nå. har kommet frem til at jeg har null i posterior deltoid og trenger å bygge opp skuldrene en del før jeg øker i andre øvelser. dessuten har jeg jækli vondt i helene og akillesenen etter å ha falt fra en viss høyde. akk og vè! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Ødelegger restitusjonen og drikker meg skamfull. Jærræ! 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 De fleste steder jeg har lest er det anbefalt ca 2 min pause for fokus på styrkeøkning, altså litt mindre enn det du har. Hva er anbefalt for volum? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Så nettopp over et av benprogrammene til Tom Platz Squats, 8-12 sets of 5-20 reps Hack Squats, 5 sets of 10-15 reps Leg Extensions, 5-8 sets of 10-15 reps Lying Leg Curls, 6-10 sets of 10-15 reps Standing Calf Raises, 3-4 sets of 10-15 reps Seated Calf Raises, 3-4 sets of 10-15 reps Hack Machine Calf Raises, 3-4 sets of 10-15 reps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå