Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du øker vel ikke i reps og i antall kilo du tar?

Det blir litt feil...

Man burde vel ta mange reps med lette vekter, og færre reps med tyngre vekter...

La oss si jeg for tiden trener med 10 kilo i benkpress. Dette klarer jeg 7 reps på. Neste trening tar jeg 8 reps på 10kg, neste trening der igjen tar jeg 9reps, også tar jeg 10reps. Da slenger jeg på 15-20 kilo på neste trening, som jeg kanskje klarer 4 reps på, så øker jeg til 5 reps neste trening der igjen osv osv.

Skjønte du dette? Har aldri klart å forklare ting på en enkel måte.

Lenke til kommentar
Jeg kjører:

-Høyrep

-Lavrep

-høyrep

-Lavrep

-Dropset

Så det samme om igjen.

Droppsett har jeg aldri prøvd, knapt hørt om. Det river vel godt kan jeg tenke meg?

Kan det anbefales å kjøre 1,5 / 2 småharde økter på bryst i uka, om man vil prioritere kassa?

Lenke til kommentar
Jeg kjører:

-Høyrep

-Lavrep

-høyrep

-Lavrep

-Dropset

Så det samme om igjen.

Droppsett har jeg aldri prøvd, knapt hørt om. Det river vel godt kan jeg tenke meg?

Kan det anbefales å kjøre 1,5 / 2 småharde økter på bryst i uka, om man vil prioritere kassa?

Dropset funker det, men bare for å øke glykogenlagring. 2 harde benkpress økter? tror ikke det er så lurt, kjør heller en økt. Ta heller f.eks dips hardt samtidig som du tar triceps. Men bryst er som bein, kan ikke kjøres steinhardt hver uke. Mye variasjon er tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...