Brad Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Eller, jeg dropper egentlig ikke markløft. Men jeg følger ikke setta og reps på marken i programmet ettersom teknikken er ræva og jobbes med. Lying leg curls er jeg nødt til å droppe ettersom jeg får strekk/krampe i hamstringen av det. (en skade jeg har slitt med lenge). og Dips fordi jeg ikke har en sånn dips greie tilgjengelig på studioet jeg er. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Fornuftig nok program, selv om jeg ville ha hatt en dag hvile mellom rygg og skulder/arm-økta for å unngå overlapping. Som alt annet; gjør du det med mye innsats så fungerer det. Kjør leg curl i slynge, på ball eller noe slikt. Smalbenk i stedet for dips. Lenke til kommentar
stenja Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Kjører stronglifts 5x5. På benkpress økten bruker jeg å legge inn armhevinger på slutten. Vil dette være dårligere for økningene i benkpressen? Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hvorfor går de fleste bare ned til "punkt 2" i knebøy Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hvorfor går de fleste bare ned til "punkt 2" i knebøy Kvartbøy er tøft! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Då kan dei løfte langt tyngre. Vinn vinn. Det er i bunnposisjon med lårene under parallell løftet ligg. Ser og enkelte som slepper seg ned og spretter opp igjen, ser nesten ut som eit hopp. Endret 12. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Kanskje de trener spenst. Jeg ser kanskje 90% som trener til nr 2, på 4 måtte de jo ha tatt bort 80% av vektene , men det ser mye kulere ut med 120kg en 40kg. Men nå er de ikke noe store heller da, selv om de har trent i 2-3 år Lenke til kommentar
hurts.when.IP Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Det er en gjeng med ungdommer (Instruert av en voksen forelder) som kjører slike knebøy, og bare 1 (!) repitisjon Lenke til kommentar
Xabi.A Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Lurte bare på en ting. Er det mulig å bygge muskler med å trene med strikk (resistance band) ? Noen som har erfaring med den type trening? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Spørs korleis du har tenkt å bruka dei. I teorien er det sjølvsagt mogleg, men problemet er å variere belastningen. Det finnes strikk med forskjellig belastning, men å gå frå 20kg til 30kg er for stort hopp. Mogleg, ja, praktisk, nei. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg følger programmet StrongLifts 5x5, men merker at jeg sliter godt med å øke så mye som programmet anbefaler. I følge treningsprogrammet skal jeg øke med 2.5kg i hver øvelse, hver gang jeg trener den øvelsen. Det går greit å øke slik i knebøy, men i benkpress klarer jeg ikke helt det. Når jeg øker med 2.5kg, klarer jeg som regel ikke å ta 5 sett med 5 repetisjoner med en gang, men må prøve igjen neste trening. Er +2.5kg i hver øvelse, hver trening litt vel optimistisk? Eller gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Synes det er tungt selv. Er helt umulig for meg å øke i benk og press Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Synes det er tungt selv. Er helt umulig for meg å øke i benk og press Godt å se at det ikke bare er meg som sliter med akkurat det. Har sittet fast i frontpress (shoulder press) stort sett siden jeg begynte. Bør jeg rett og slett ikke tenke for mye på det og bare øke når jeg føler jeg er klar for det, eller må jeg bare legge meg i selen og trene til jeg besvimer (billedlig )? Endret 12. august 2011 av EirikYeah Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Et kjapt spørsmål. Arnoldpress eller skulderpress? Hvilken og hvorfor? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Sittet å lurer på det samme selv med tanke på egen trening pga noe vonde skuldre. Kanskje man finner svaret i E.Sandviks "vonde skuldre" -skriveri på siden hans. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg følger programmet StrongLifts 5x5, men merker at jeg sliter godt med å øke så mye som programmet anbefaler. I følge treningsprogrammet skal jeg øke med 2.5kg i hver øvelse, hver gang jeg trener den øvelsen. Det går greit å øke slik i knebøy, men i benkpress klarer jeg ikke helt det. Når jeg øker med 2.5kg, klarer jeg som regel ikke å ta 5 sett med 5 repetisjoner med en gang, men må prøve igjen neste trening. Er +2.5kg i hver øvelse, hver trening litt vel optimistisk? Eller gjør jeg noe feil? Her har du feilen: Hvordan ser dette ut? Målet er å gå ned i fettprosent og bygge muskler. Forslag til endringer? 1. 5 egg = 465kcal & 33g proteiner 2. Proteinshake (0.5L Sjokolademelk Lett + 63g Whey-80 proteinpulver) = 520kcal & 68g proteiner & 40g karbohydrater 3. 2 kyllingfileter (300g) + 100g fullkornpasta = 788kcal & 94g proteiner & 65g karbohydrater 4. 4 egg = 378kcal & 27g proteiner Total: 2151kcal 222g proteiner 105g karbohydrater EDIT: Jeg veier 77kg. Jeg spiser også masse grønnsaker, men det har ikke særlig mye næringsinnhold så det har jeg ikke tatt med i beregningene. Du får i deg alt for lite mat. På et slikt program som du kjører må du spise masse, ved å gå i kaloriunderskudd kommer du til å stå på stedet hvil. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få i meg nærmere 1000 kalorier ekstra i form av karbohydrater. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg er nødt til å få ned fettprosenten, som per i dag ligger over 20. Da vil jeg faktisk heller stå stille en stund til, mens fettprosenten går ned. Men det skal da være mulig å øke i styrke, samtidig som man går i kaloriunderskudd? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du kan nok klare å øke i styrke, men ikke i muskelmasse. Det kommer riktignok til å være vanskelig, og når du sier at du ikke klarer å løfte 2.5 kilo mer i uka, så ser det ikke ut til at du klarer det i noen særlig grad. Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du kan nok klare å øke i styrke, men ikke i muskelmasse. Det kommer riktignok til å være vanskelig, og når du sier at du ikke klarer å løfte 2.5 kilo mer i uka, så ser det ikke ut til at du klarer det i noen særlig grad. Jeg er ikke særlig opptatt av å øke i muskelmasse; det er styrke som teller for meg. Jeg vil ikke si at jeg "ikke klarer det", jeg øker da, om ikke så raskt. Men da fikk jeg på en måte spørsmålet mitt besvart; jeg får bare venne meg til å øke annenhver økt, i stedet for hver økt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå