Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har trent myo-reps? Har litt problemer med å forstå del 3 av myo-reps artikkelserien, altså når det kommer til progresjon. Vet at noen her er relativt ferske i forhold til myo-reps, hva gjorde dere den første måneden?

Lenke til kommentar

Det meste står i Myo-reps del 4 – Baseversjonen.

Eg kjører etter dette opplegget:

Uke 1: 20-25 +20 utført som 20-25 + 5 + 5 + 5 -5(5-10 pust pause)

Uke 2: 15-20 +15 utført som 15-20 + 5 + 5 + 5 (5-10 pust pause)

Uke 3: 12-15 +16 utført som 12-15 + 4 + 4 + 4 + 4 (10 pust pause)

Uke 4: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause)

Uke 5: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause)

Uke 6: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause)

Uke 7: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause)

Uke 8: avlastningsuke/deloading

Er kome til veke 6 no.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Har vært så fokusert på de tre første artikkelseriene at det ikke falt meg inn å sjekke på del fire :p Takk for tipset.

Kjenner jeg belaster leggene i stor grad på den eksentriske fasen i lårcurl, helt normalt eller er det jeg som har stilt inn apparatet feil?

Lenke til kommentar

Er ikke Sats der. Det er to treningssenter, Bø Friskotek og treningsrom på lokale kulturhuset/badeanlegget. Ble påstått at Bø Friskotek har velutstyrt frivektsavdeling, så ba om noen bilder. Var låst dør vi kom til og det vi så gjennom vinduet var en benkpress der man ligger på en justerbar benk, smithmaskin og litt skiver. Samt et par manualer.

Lenke til kommentar

I dag klarte jeg nesten en hel chin-up! Var forferdelig close, men det gikk akkurat ikke. Nå klarer jeg i hvert fall å løfte meg opp fra bakken uten å måtte sparke litt fra, så det er da en forbedring. Målet er å klare mitt livs første chin-up før September :D.

EDIT:

Er det noen her som trener på Bjørns Gym i Stavanger? Hadde vært hyggelig å fått hilst på noen som har greie på ting. Jeg har masse spørsmål ang. egen teknikk.

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

EDIT:

Er det noen her som trener på Bjørns Gym i Stavanger? Hadde vært hyggelig å fått hilst på noen som har greie på ting. Jeg har masse spørsmål ang. egen teknikk.

På Bjørns er det jo mange reiale folk som både jobber der og ikke, som kan gi deg hint og clues :)

I motsetning der jeg trener (på SATS) der trenerne lærer folk feil teknikk....

Lenke til kommentar

Hvordan er en balansepute å bruke i forhold til å styrke knær? Moren min har kjøpt en etter anbefaling fra fysioterapeut etter benbrudd, så tenkte jeg kanskje kunne dra litt nytte av det. Tanker?

Hva slags balansepute er det?

Alt som er ustabilt og krever balanse fra knær og ankler vil være bra for å stabilisere og styrke knærne dine ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...