Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hvor nøyaktig er egentlig pulsklokka når det kommer til kaloriforbrenning? Jeg syklet i én time og 45 minutter her om dagen, og ifølge pulsklokka forbrant jeg 1400 kcal. Synes dette hørtes mye ut, tatt i betraktning at jeg tok det forholdsvis rolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Har satt opp programmet for uke 1 nå. Brukte 0,25 som eksempelet ditt. 15 reps, tre serier?

Regner med at du da kjører lineær progresjon, dvs kutte 25% og øke pr trening eller uke.

Det er vanlig de første 1-2 år.

15 rep første uka pga lette vekter, 10 rep i uke 2 og 3 og 5 rep i ukene etter det så langt det går er "oldschool-rypaktig"

Du kan bruke https://www.tn.no/ryp -kalkulatoren for grunnprogrammet og regne ut progresjonen der.

Finner du ikke øvelsen så bare plott inn for en som ligner / muskelgruppemessig.

Det finnes mange måter , men prinsippe er det samme, kutt, øk til maks og deload/hvileuke.

Deload er en uke uten trening eller 1-2 økter med lette vekter, gjerne noen øvelser man ikke har i programmet.

Takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn alle slike verdier. Men synes fortsatt det hørtes mye ut med 1400 kcal på under to timer. Om det stemmer er det jo selvfølgelig genialt for min del. Sykling er gøy, og jeg er ute etter å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

Hvor nøyaktig er egentlig pulsklokka når det kommer til kaloriforbrenning? Jeg syklet i én time og 45 minutter her om dagen, og ifølge pulsklokka forbrant jeg 1400 kcal. Synes dette hørtes mye ut, tatt i betraktning at jeg tok det forholdsvis rolig.

De er som regel ganske unøyaktige. Hvor mye veier du og hvor fort sykla du? Du kan ha forbrent alt fra 700-1000 kcal alt etter vekt og intensitet.

Lenke til kommentar

Altså, lett jogging brenner mellom 500 og 600 kcal så jada, det er fint mulig som Phax sier...

Ligge på sofaen kan også brenne mellom 500 og 600, hvis du ser hvor jeg går hen her? :p

Ja, men da blir man så sår på tuppen og høyrearmen blir større enn venstrearmen...

• Liker 3
Lenke til kommentar

De er som regel ganske unøyaktige. Hvor mye veier du og hvor fort sykla du? Du kan ha forbrent alt fra 700-1000 kcal alt etter vekt og intensitet.

Jeg veier i underkant av 90 kg. Sykla ikke spesielt fort, men hadde en noe høy gjennomsnittspuls.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor nøyaktig kaloriforbrenningstellern på pulsklokkene er, igrunn den funksjonen som blir sett minst på.

Her er en runde jeg satt opp som testrunde slik at jeg kan se eventuell fremgang neste år. Studentåret i trondheim har vært heller slapt og formen denne sommern har vært skikkelig dårlig.

http://www.endomondo.com/workouts/oExbi62GH4w

Garminklokka mi viser 1560kalorier forbrent mens endomondo bytter om til over 2k. Økta hadde en snittpuls på ~84% og makspuls på 91%.

Lenke til kommentar

Skiller pulsklokker mellom sykling og løping? Og hvis den ikke gjør det, vil man forbrenne mer ved å løpe på samme puls som man sykler? Jeg ville anta at løping forbrenner mer på samme puls, men det er bare basert på synsing og gjetting :)

Lenke til kommentar

Til dere andre som også har hata tunfisk, jeg har knekt koden... Sikkert blitt posta før men anyway...

Kok opp ris og la den renne av, stek så tunfisken og ha risen i panna når den er nesten ferdig stekt. Ha så masse karri over dette og rør godt rundt.

Ha i en dyptallerken og spre ketchup over, WIN! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...