Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid trist når unge folk som er glad i livet dør. Men fenomenet Zyzz kommer jeg ikke til å savne. Fremste eksempel og frontfigur for noe jeg ser på som ukultur.

edit: Og jeg driter i hva alle andre mener om at jeg mener det, etc. Det å gi faen er bra, det å ikke se at du er douchebag trenger ikke være en del av det :p

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får bare anta at det er et troll til at det er offisielt :)

Trente hamstrings, ræv, korsrygg og mage i dag. Kjørte først 6 sett med markløft, så gikk jeg over på lårcurl med 60 kg, og kjørte 3 sett. Løftet opp med begge føttene, og alternerte på å senke med en. Sakte ned, stopp på topp. Fin teknikk dersom man bruker en slik maskin. Kjør 10 - 15 reps på denne slik at man ikke skader noe på negativen, hvis noen velger å prøve den da :)

Lenke til kommentar
EDIT: Har satt opp programmet for uke 1 nå. Brukte 0,25 som eksempelet ditt. 15 reps, tre serier?

Regner med at du da kjører lineær progresjon, dvs kutte 25% og øke pr trening eller uke.

Det er vanlig de første 1-2 år.

15 rep første uka pga lette vekter, 10 rep i uke 2 og 3 og 5 rep i ukene etter det så langt det går er "oldschool-rypaktig"

Du kan bruke https://www.tn.no/ryp -kalkulatoren for grunnprogrammet og regne ut progresjonen der.

Finner du ikke øvelsen så bare plott inn for en som ligner / muskelgruppemessig.

Det finnes mange måter , men prinsippe er det samme, kutt, øk til maks og deload/hvileuke.

Deload er en uke uten trening eller 1-2 økter med lette vekter, gjerne noen øvelser man ikke har i programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...