Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hvor mange gram proteiner trenger man når man er på bulk egentlig?

Veier 75 kg og har som mål å få i meg 200 gram proteiner daglig, men trenger jeg ikke fult så mye?

Deffer du eller?

Isåfall ser det ikke så feil ut, og for pr gram protein du kutter må du erstatte det med karb og må du velge mellom de to opp til 3g pr kg kroppsvekt så er ikke valget hardt med tanke på muskelbesparende, metthetsfølese og TEF.

når man er på bulk

Piske piske.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Piske piske.

:dribble:

Vi kan ikke bla tilbake for å finne andre innlegg ifra samme bruker for å analysere hans mål : P

På bulk så kan man ta kroppsvekten og trekke ifra 15kg , så gange med 2,2

Pga det er X g pr kg fettfri kroppsvekt

Lenke til kommentar

Jeg er rå på å spise fort. Stort sett ferdig på 5 minutter. Så det skjærer seg de gangene jeg lager meg mat og setter meg ned for å se på ny episode av en serie. Er jo ferdigspist før introen har begynt...

Haha! Minner meg om at jeg alltid må vente til introen er ferdig før jeg kan begynne å spise. Bare meg?

Veier 75 kg og har som mål å få i meg 200 gram proteiner daglig, men trenger jeg ikke fult så mye?

Jeg vil si at det holder med 150g, egentlig. La oss si du har en fettprosent på 10. Da vil du ha en fettfri masse på 67.5kg. Ganger vi dette med to får vi 135. Hvis vi i tillegg legger oss litt over og sier 150g proteiner per dag er vi godt innenfor vinduet. :-)

Lenke til kommentar

What? Ikke mer enn 3kg muskler i året. Det vil si at av de 20kg jeg har gått opp de siste 11 månedene er 17kg reint fett. Nekter jeg å tro.

Det er vanlig å legge på seg vekt i din alder, både med og uten trening. Du er i vekstfasen ennå må du huske på. Det er også vanlig å ha større fremgang første året. Du kan nok dessverre ikke regne med å gå opp 20kg hvert år uten å legge på den en enorm mengde med fett.

Lenke til kommentar

Jeg er rå på å spise fort. Stort sett ferdig på 5 minutter. Så det skjærer seg de gangene jeg lager meg mat og setter meg ned for å se på ny episode av en serie. Er jo ferdigspist før introen har begynt...

Haha! Minner meg om at jeg alltid må vente til introen er ferdig før jeg kan begynne å spise. Bare meg?

Jeg vil si at det holder med 150g, egentlig. La oss si du har en fettprosent på 10. Da vil du ha en fettfri masse på 67.5kg. Ganger vi dette med to får vi 135. Hvis vi i tillegg legger oss litt over og sier 150g proteiner per dag er vi godt innenfor vinduet. :-)

Godt å høre! Syntes det er litt vanskelig å få i seg 200 gram proteiner hver dag. Men vil fortsatt ha som mål å nå 200 gram, men da er det ingen krise eller skade om jeg kun får i meg 150 gram. Jeg vil ha like bra fremgang?

Lenke til kommentar

Til de som bruker BCAA her, hvordan blander dere det? Blandet det bare i ett glass med vann , men blandet seg ikke overhodet. I tillegg smakte det helt jævlig. Var også sykt irriterende at "halve" boksen kom flygende ut når man åpnet lokket.

Blander det i en shaker. Rister og lar det stå et par minutter før jeg rister igjen og drikker. Min type smaker sitron så det er ikke noe å si på smaken, men tungvint å blande ut ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...