Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Oooh, finnes det virkelig økologiske produkter i billigmerkene altså? Det sies jo at disse billigmerkene type firstprice/landlord osv bør man styre unna da de bruker dårligere råvarer og mye tilsetningsstoffer. Mens økologisk mat igjen skal jo være det beste og "reneste" alternativet.

Da lurer jeg veldig på hvor i hierarkiet økologisk billigmat kommer inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye veier du selv Eirik? Du må huske på at egenvekt også blir løftet i knebøy. Men høres rart ut å ta mer i benk enn knebøy :hmm: Holdt på lenge?

Jeg veier mellom 77kg og 80kg. Variere litt fra dag til dag :p.

Jeg har trent styrke i ca. 4 uker. I dag økte jeg til 42.5kg i knebøy og skal øke til 45kg på fredag. Da er de i hvert fall like, men jeg har hørt at det er vanlig å løfte mer i knebøy.

Lenke til kommentar

Oooh, finnes det virkelig økologiske produkter i billigmerkene altså? Det sies jo at disse billigmerkene type firstprice/landlord osv bør man styre unna da de bruker dårligere råvarer og mye tilsetningsstoffer. Mens økologisk mat igjen skal jo være det beste og "reneste" alternativet.

Da lurer jeg veldig på hvor i hierarkiet økologisk billigmat kommer inn.

Hehe, ja. Coop har jo to EMV-er, X-tra og Coop, der Coop er dyrere enn X-tra. Melka produseres på Rørosmeieriet eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Hvor mye veier du selv Eirik? Du må huske på at egenvekt også blir løftet i knebøy. Men høres rart ut å ta mer i benk enn knebøy :hmm: Holdt på lenge?

Jeg har trent styrke i ca. 4 uker. I dag økte jeg til 42.5kg i knebøy og skal øke til 45kg på fredag. Da er de i hvert fall like, men jeg har hørt at det er vanlig å løfte mer i knebøy.

Drømme vekta mi, hvor høy er du?

Lenke til kommentar

Drømme vekta mi, hvor høy er du?

Jeg er 188cm ;). Jeg har dog ganske høy fettprosent. Målet mitt er å veie det samme som nå, men med betydeligere mindre fett og mer muskler :p.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, da jeg har blitt mer forvirret enn opplyst av å ha lest om hvilket proteinpulver som er bra og hvilke som er dårlig.

Eneste proteinpulveret jeg har brukt er Whey 80 fra gymgrossisten, kanskje mest pga smaken er som litago :p. Men får jeg mye mer ut av å gå opp i pris og velge annet type pulver? Prøver å få inn proteiner via maten, så dette blir tilskudd i ny og ne for å helgardere meg på proteininntaket.

Lenke til kommentar

Ikke et stort sjokk at økologiske matvarer går ut av sortimentet. Problemer er vel snarere hvor kritikken skal ligge. Hos kunden? Butikkene? Leverandørene?

Idealt sett skulle jeg gjerne spist kjøtt som ikke er fôret på kraftfor og mais, men på gress. Frukt og grønnsaker som ikke er sprayet med insektmiddel. Egg fra frittgående høns, igjen uten mais- og soyafôret. Og for ikke å glemme baconet uten nitriter!

Problemet mitt er, per dags dato, tilgjengelighet og økonomi. Hadde jeg derimot hatt jobb med fast inntekt ville jeg gjerne betalt noen kroner ekstra. Jeg er ikke gjerrig når jeg vet at det er bedre for kroppen min enn alternativet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Har spist first price kyllingfilet i lang tid. Ganske billig; 102 kroner for 1,2 kg i kjøledisken eller 130 kroner for 2 kg fryst. Og jeg klarer ærlig talt ikke å smake forskjell på prior og first price-fileetene.

I dag fant jeg ut av to nye, gode produkter fra first price: Karbonadedeig som kostet 52 kroner for 600 gram og laksefilet som jeg ikke husker prisen på, men den var overlegen de andre. Har ikke smakt laksen enda, men karbonadedeigen var spisende!

First price ftw!

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke, ligger du bak i knebøy fordi du klarer å løfte tyngre på benken, eller klarer du tyngre i knebøy, men har ikke kommet lengre i programmet ditt før nå?

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke, ligger du bak i knebøy fordi du klarer å løfte tyngre på benken, eller klarer du tyngre i knebøy, men har ikke kommet lengre i programmet ditt før nå?

Jeg føler at jeg ligger bak i knebøy ja, men vet ikke om dette er noe å bry seg om. For alt jeg vet kommer jeg til å øke mer i knebøy enn benkpress etter hvert, men det kan godt være at jeg må trene mer bevisst på knebøy og ta det roligere med benkpress. Derfor trenger jeg deres anbefalinger :p.

Lenke til kommentar

Hvis du økte til 42,5 idag, og skal øke enda 45 kg neste trening høres det ut som du har mere å gå på i knebøy.

Men det du skriver om å ta det roligere på benken er bare tull. Start økten din med knebøy så du har mest mulig energi til det.

Lenke til kommentar

Har spist first price kyllingfilet i lang tid. Ganske billig; 102 kroner for 1,2 kg i kjøledisken eller 130 kroner for 2 kg fryst. Og jeg klarer ærlig talt ikke å smake forskjell på prior og first price-fileetene.

I dag fant jeg ut av to nye, gode produkter fra first price: Karbonadedeig som kostet 52 kroner for 600 gram og laksefilet som jeg ikke husker prisen på, men den var overlegen de andre. Har ikke smakt laksen enda, men karbonadedeigen var spisende!

First price ftw!

Enig. First Price er konge.

Lenke til kommentar

Jeg føler at jeg ligger bak i knebøy ja, men vet ikke om dette er noe å bry seg om. For alt jeg vet kommer jeg til å øke mer i knebøy enn benkpress etter hvert, men det kan godt være at jeg må trene mer bevisst på knebøy og ta det roligere med benkpress. Derfor trenger jeg deres anbefalinger :p.

Personlig løfter jeg betraktelig mer i knebøy enn i benkpress (har ikke prøvd å makse knebøy ennå, men utifra hva jeg trener med så tipper jeg at det er borti 40kg forskjell i knebøys favør). Lårmusklene er jo større enn brystmusklene så det er ikke så rart at man løfter mer i knebøy. Siden du er såpass fersk i gamet så har nok ikke musklene rukket å utvikle seg nok ennå (uten å vite om din bakgrunn før du begynte med styrketrening. Om du har spilt fotball, hockey el så vil man være sterkere i lårene enn en som plutselig spratt opp etter 10 år på sofaen), men jeg spår at du vil ha mye hurtigere fremgang i knebøy enn i BP.

Tar du markløft også? Det er hvert fall bra å se at du helt fra starten av inkluderer KB. Tror jeg trente 5-6 år før jeg begynte med KB og ML (ikke at jeg har trent tett i så mange år, det har vært en del lengre pauser...).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...