Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egg kjøpes i kvantum av 18 eller mer! 6 egg er jo ikke nok til å fylle munnen en gang :/

De solgte for noen måneder siden brett med økologiske egg på COOP OBS i Tromsø. Jeg kjøpte 4... :p

Egg holder seg jo i månedsvis så lenge de er lagret kaldt.

Det er fordi du er så stor i kjeften.

Rapportert!

Rapport henlagt.

Rapportert at rapport ble henlagt og rapportert som henlagt som igjen blir rapportert, men ikke henlagt siden det bare var henleggingen som ble rapportert

Lenke til kommentar

Økologisk mat forsvinner? Good riddance. Greit nok for de som foretrekker det av etiske grunner, men de som tror de redder verden ved å spise økologisk blir nesten svindlet...

Jeg driter i verden når det er snakk om økologisk mat.

Økologisk landbruk er skadelig for naturen slik det blir drevet i Norge.

Merkelig at i USA vet de å få økologisk landbruk til å virkelig være økologisk...

Jeg spiser så økologisk jeg kan for egen fysisk vinning, det er mindre forurensning i økologisk mat...

Lenke til kommentar

Skal ikke diskutere det for langt her Doof, men jeg hadde jeg trodd det var nok gevinst ved økologisk mat til å rettferdiggjøre prisen, hadde jeg spist det selv også :)

Takker meg til mat som har blitt sprayet og sprøytet med pest og kolera, så det hvertfall er så lite basilusker som mulig.

Norske legeforening om fordeler ved økologisk mat

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Skal begynne med myo-reps i løpet av uken, jeg setter derfor opp et treningsprogram. Dersom målet mitt er å vokse så mye som mulig på kortest mulig tid; hva er mest hensiktsmessig å velge, en to-splitt eller et tredagersprogram?

Ser på et par treningsprogrammer Børge Fagerli har satt opp, men er veldig usikker på om jeg skal velge en av disse, eller et annet ferdig oppsatt program.

2-splitt

Dag 1

(Decline) Benkpress eller dips for bryst

Foroverbøyd eller sittende roing

Skulderpress med manualer (anbefaler at du stopper like over hodehøyde og ikke strekker helt ut på toppen) og/eller sidehev

Chins eller nedtrekk

Smal benkpress eller JM-press/triceps extensions

Dag 2

Bicepscurl

Markløft eller strake markløft

Utfallsvarianter eller ettbeins beinpress

Legger – sittende

Mage

Dag 3

Skulderpress med manualer (anbefaler at du stopper like over hodehøyde og ikke strekker helt ut på toppen) og/eller sidehev

Chins eller nedtrekk

Smal benkpress eller dips for triceps

Dag 4

Bicepscurl

Knebøy eller frontbøy

Lårcurl

Legger – stående

Mage

Tredagersprogram

Dag 1

Bein – Beinpress (på ett bein når du trener lette vekter) eller knebøy

Benkpress eller dips for bryst (foroverlent, albuene litt ut, ikke strekk helt ut på toppen) – se artikkelen min om De beste øvelsene for Brystet

Roing – sittende eller foroverbøyd med stang, kabel, maskin eller manualer

Bicepscurl

Legger (sittende eller stående, fortrinnsvis på et og et bein så slipper du å bruke så mye vekt på stanga/maskinen)

Dag 2

Markløft eller strake markløft

Skulderpress med manualer (anbefaler at du stopper like over hodehøyde og ikke strekker helt ut på toppen), Børge press, og/eller sidehev

Chins eller nedtrekk

Smal benkpress eller dips for triceps (overkroppen rett opp, albuene inntil kroppen, gå halvveis ned og strekk helt ut på toppen)

Mage

Dag 3

Bein – Utfallsvarianter eller frontbøy eller knebøy

Bicepscurl

Legger (stående)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...