Notatblokk Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ja, det er frustrerende mye teknikk. Men, ettersom jeg har forstått det så er kettlebells konsentrert omkring å bruke momentum (?) fra kroppen og kettlebell'en i seg selv for å gjøre øvelsene? Syns jeg ser veldig mange som gjør clean and press hvor de helt statisk står stille og presser den opp istedet for å gjøre en PRESS, hvor man involverer knærne littegrann og kroppens momentum. Jaja, det er vel kanskje mange måter å gjøre det på. Jeg sliter også med at jeg går for lavt, nesten inn i en knebøy. Antar jeg rett og slett er for vant med selve knebøybevegelsen, så jeg bare smetter inn i den. Kom seg mot slutten. Jeg er ikke idiot og plukker for høye vekter, så nei, jeg trillet ikke sidelengs :!: :!: Fantastisk video. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Ble litt inspirert av det dere snakker om å "klippa og lima litt" fra Youtube... Er det det der som kalles slengpress? http://www.youtube.com/watch?v=Bi-uSqhZRLk Endret 2. august 2011 av Doofenschmitz 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hadde litt vondt i korsryggen under knebøyen idag. Skjønner ikke hvorfor. Eneste jeg har gjort annerledes denne uken at jeg jogget 30 min i skogen i går. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hva er det du ikke skjønner? Du har jo selv skrevet svaret på hvorfor du har vondt Hvis du jogger skjeldent så reagerer kroppen. Som med alt annet. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Og da kan jeg plutselig få vondt i ryggen? Lol, haha stemmer nok at jeg ikke er vant til å jogge, fikk også vondt under foten. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det skjer hele tiden med meg, og har faktisk skjedd i dag og. Selvfølgelig, hvis man er vant til å sitte i ro hele dagen og trene styrke så er ikke korsryggen vant til å jobbe kontinuerlig i 30 - 60 minutter og da kan man få vondt. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Takk for tipset, ble litt nærvøs. Men da vil det mest sansynelig gå over av seg selv etter jeg har blitt litt vandt til jogging da eller? Hadde bare vondt mens jeg gjorde knebøy og under pausene. Da jeg gikk over til militærpress hadde smerten forsvunnet. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ja, det vil gå over. Jogg mer så blir kroppen vant til det. Du må skille mellom vondt i form av skader, og vondt i form av at kroppen har gjort noe nytt. Jeg blir ofte støl og får litt låsninger" når jeg jogger, hopper etc fordi jeg er veldig uvant til det. Det går fort over. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvor lange pauser er egentlig optimalt? Trener med broren min fortiden som er litt rask og mener at vi ikke kan ha for lange pauser. Sliter veldig med å øke i Benk og OP pga det. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvor lange pauser er egentlig optimalt? Trener med broren min fortiden som er litt rask og mener at vi ikke kan ha for lange pauser. Sliter veldig med å øke i Benk og OP pga det. Det jeg "vet" er: lengre pauser for styrke, og korte pauser for hypertrofi... Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det jeg "vet" er: Lenge nok til at du føler du er klar for neste sett, men ikke så kort at det blir nærmest intervalltrening. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Det jeg "vet" er: Ikke la andre styre din treningsøkt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) 20 sekund til 3 minutt på settene, avhengig av kor tungt det er og kva øvelse det er. 2-3 minutt mellom forskjellige øvelser, avhengig av muskelgrupper. Det er alt eg "veit". Endret 2. august 2011 av Zeph Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Ikke ta lengre pauser en det du trenger, ikke ta kortere pauser en det du trenger. F.eks tunge baseøvelser = lengre pauser, Støtte øvelser = kortere pauser. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Skal studere ved UMB til høsten, noen som trener der borte og kan anbefale noe billig og greit senter? Lenke til kommentar
EirikYeah Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg følger treningsprogrammet 5x5. Jeg har helt siden starten løftet mer i benkpress enn i knebøy og nå tar jeg 5 sett med 5 reps på 45kg i benkpress og 5 sett med 5 reps på 40kg i knebøy. Bør jeg begynne å trene mer knebøy og mindre benkpress, for å jevne det ut litt? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvor mye veier du selv Eirik? Du må huske på at egenvekt også blir løftet i knebøy. Men høres rart ut å ta mer i benk enn knebøy Holdt på lenge? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 OMG OMG OMG, neeeeeeeeeeeeeeeei... http://www.dagbladet.no/2011/08/03/nyheter/landbruk/handel/mat_og_drikke/okologiske_matvarer/17535936/ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Økologisk = dyrare Vanleg > Økologisk 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå