Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Ja, det er frustrerende mye teknikk. Men, ettersom jeg har forstått det så er kettlebells konsentrert omkring å bruke momentum (?) fra kroppen og kettlebell'en i seg selv for å gjøre øvelsene? Syns jeg ser veldig mange som gjør clean and press hvor de helt statisk står stille og presser den opp istedet for å gjøre en PRESS, hvor man involverer knærne littegrann og kroppens momentum. Jaja, det er vel kanskje mange måter å gjøre det på.

Jeg sliter også med at jeg går for lavt, nesten inn i en knebøy. Antar jeg rett og slett er for vant med selve knebøybevegelsen, så jeg bare smetter inn i den. Kom seg mot slutten.

Jeg er ikke idiot og plukker for høye vekter, så nei, jeg trillet ikke sidelengs :!: :!: Fantastisk video.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det vil gå over. Jogg mer så blir kroppen vant til det. Du må skille mellom vondt i form av skader, og vondt i form av at kroppen har gjort noe nytt. Jeg blir ofte støl og får litt låsninger" når jeg jogger, hopper etc fordi jeg er veldig uvant til det. Det går fort over.

Lenke til kommentar

Hvor lange pauser er egentlig optimalt? Trener med broren min fortiden som er litt rask og mener at vi ikke kan ha for lange pauser. Sliter veldig med å øke i Benk og OP pga det.

Det jeg "vet" er: lengre pauser for styrke, og korte pauser for hypertrofi...

Lenke til kommentar

Jeg følger treningsprogrammet 5x5. Jeg har helt siden starten løftet mer i benkpress enn i knebøy og nå tar jeg 5 sett med 5 reps på 45kg i benkpress og 5 sett med 5 reps på 40kg i knebøy.

Bør jeg begynne å trene mer knebøy og mindre benkpress, for å jevne det ut litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...