Discipline Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ja, du er svak, uansett alder eller treningsbakgrunn. Men hva forventer du? Hvis du ikke har brukt kroppen fysisk gjennom oppveksten (og da tenker jeg ikke på fotball, men fysisk hardt arbeid) har ikke kroppen noen grunn til å være sterk. Du er bare 16 år og utrent. De aller fleste på din alder er akkurat like svake. Kun et fåtall tenåringer er sterke, og det på grunn av kombinasjon av gener, oppvekst og tidlig trening. Ingen er født supermann. I stedet for å klage her så fokuser heller på å trene og spise hardt. Motivasjon bør ikke være noe problem. Når du kun klarer å benke tom stang er progresjonen opp til minst 75 kg easy. Been there, done that. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Er så sinnsykt demotiverende å høre dere si at dere KUN makser 48 kg i knebøy, med ødelagt kne. Jeg er 16 år og løfter ca. 30 kg (uinkludert vekt på stang) på 10RM. Du løfter 50kg 10RM. At folk makser 48 kg burde isåfall ikke være så ille å høre Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Drit i hvor mye du tar i dag, og fokuser på hva du kan ta om 6 måneder med riktig trening og godt kosthold. Progresjon for nybegynnere er som sagt over her utrolig kjapp, og det skal ikke ta voldsomt lang tid før du begynner å nærme deg tre sifre i bøy, mark og benkpress. -- Noen her inne som holder til i Tromsø? Ser ut som det blir uni på meg der til høsten. Tar imot tips til gode gym med takk. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Takk folkens. Jeg syter ikke, jeg bare lurer. Ser jo 16 åringer på div. forum som løfter 90 kg i knebøy, menb som dere sier skal jeg heller fokusere på meg selv enn på andre. Ha en flott helg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Drit i hvor mye du tar i dag, og fokuser på hva du kan ta om 6 måneder med riktig trening og godt kosthold. Progresjon for nybegynnere er som sagt over her utrolig kjapp, og det skal ikke ta voldsomt lang tid før du begynner å nærme deg tre sifre i bøy, mark og benkpress. -- Noen her inne som holder til i Tromsø? Ser ut som det blir uni på meg der til høsten. Tar imot tips til gode gym med takk. Tindfoten 24/7 eller Actic anbefales... Tindfoten siden det er med adgangskort med tilgang 24 timer i døgnet året rundt og mye seriøse folk. Actic har en gym med litt lite utstyr, men alt det nødvendige og det er gratis svømming inkludert i månedsprisen som er under 300 kroner i måneden for studenter... Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Noen som har tips til hansker jeg kan bruke til trening? Tenker hovedsaklig å bruke de på chins og mark pga jeg får så klamme/svette hender når jeg trener. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Prøv kalk. Hansker er femi. edit: Eneste unntaket er sånne: Endret 30. juli 2011 av Sir-Andy 4 Lenke til kommentar
Coa Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Noen her inne som holder til i Tromsø? Ser ut som det blir uni på meg der til høsten. Tar imot tips til gode gym med takk. Skal til Tromsø å studere selv, og slik jeg har forstått det, er Kraft, universitetets eget treningssenter, det rimeligste, men også det dårligste i området. Selv kommer jeg trolig til å trene på Actic fordi det gir meg tilgang til svømmehall og er senteret som ligger nærmest leiligheten. Endret 30. juli 2011 av Coa Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Prøv kalk. Hansker er femi. edit: Eneste unntaket er sånne: PØH!!!!!!!!!!! Endret 30. juli 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Er så sinnsykt demotiverende å høre dere si at dere KUN makser 48 kg i knebøy, med ødelagt kne. Jeg er 16 år og løfter ca. 30 kg (uinkludert vekt på stang) på 10RM. Er dette lite for en 16-åring? Har det noe med at nervesystemet mitt ikke har utviklet seg enda? Føler ikke jeg løfter tungt i andre øvelser heller. Ligger på rundt 20 kg (uten vekt på stang) på 10RM under benkpress. Folk beskriver meg som en ganske kraftig kar også.. Eg er 24 og tar 55kg som toppsett på pyramide 5x5. No worries! Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe, innser at knebøyen kanskje ikke er min svakeste øvelse. Starter for fult med RYP om 2 uker. Kanskje jeg skal lage meg en logg også, for å skaffe en bedre oversikt over progresjon også? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe, innser at knebøyen kanskje ikke er min svakeste øvelse. Det viktigaste er at du har fokus på riktig teknikk. Resultatene vil kome etter kvart, men du gjer deg sjølv ei stor teneste ved å unngå skader. Starter for fult med RYP om 2 uker. Kanskje jeg skal lage meg en logg også, for å skaffe en bedre oversikt over progresjon også? Absolutt. Ein logg er greit å ha i alle tilfeller, på nettet kan ein få tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Ååååååh, jeg klikker! En fyr på jobb som ble sett når han stjal øl idag, og jeg løp etter og ba om å få se i sekken. Det ville han ikke, også sykla han fra meg. Jeg burde vært Usain Bolt. In other news: driver og øker inntaket idag, og hadde fått i meg 2000kcal før klokka 13. Middag #3 på vei nå... Endret 30. juli 2011 av Fredrik 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ååååååh, jeg klikker! En fyr på jobb som ble sett når han stjal øl idag, og jeg løp etter og ba om å få se i sekken. Det ville han ikke, også sykla han fra meg. Jeg burde vært Usain Bolt. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 In other news: driver og øker inntaket idag, og hadde fått i meg 2000kcal før klokka 13. Middag #3 på vei nå... Skal du bli feit og ta 325 i knebøy? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ååååååh, jeg klikker! En fyr på jobb som ble sett når han stjal øl idag, og jeg løp etter og ba om å få se i sekken. Det ville han ikke, også sykla han fra meg. Jeg burde vært Usain Bolt. In other news: driver og øker inntaket idag, og hadde fått i meg 2000kcal før klokka 13. Middag #3 på vei nå... Du har ikke rett til å se i sekken uansett, så det hadde vært vanskelig sak juridisk selv om du var Michael Johnson :/ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Men har lov å holde igjen om de blir tatt på fersk gjerning. Han ble sett mens han tok det. Og skal like å se anmeldelsene mot hverandre når den ene har stjålet og den andre har kikka i sekken. Zeph, jepp. Dere kan følge meg på veien til 200 i knebøy. Skal lage treningslogg. Endret 30. juli 2011 av Fredrik 2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Men har lov å holde igjen om de blir tatt på fersk gjerning. Han ble sett mens han tok det. Og skal like å se anmeldelsene mot hverandre når den ene har stjålet og den andre har kikka i sekken. Zeph, jepp. Dere kan følge meg på veien til 200 i knebøy. Skal lage treningslogg. Det er riktig at du kan holde igjen til politiet kommer, men sekken kan du ikke rote i før snuten kommer med loven i hånd Hadde vært gøy om du hadde tatt igjen idioten, støtter deg 100%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå