Corey Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har egentlig altid stilt meg negativ til sol. Liker verken konseptet eller omdømmet av det. Kan jeg få lov å spørre hvorfor du er negativ til det? Jeg forstår at folk stiller seg negativt til overdreven soling, men moderate mengder med sol er sunt, uansett om du får det på høyfjellet eller på Brun og Blid. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Er det noen av dere som har ett kosthold, uten melk? Etter jeg begynte treningen for snart et år siden har melk vært sentralt i kostholdet mitt. Spesielt skummet og lettmelk. Over tid har jeg bare fått mer og mer kviser og dårligere hud i fjeset. Leste meg litt rundt på nett og de fleste undersøkelser sikter til at melk, spesielt skummetmelk og andre produkter med mye laktose er sentral i produksjon av uren hud og kviser. Vet ikke om dette er grunnen, og undersøkelsene er stort sett amerikanske (noe jeg ofte ikke stiller meg 100% sikker til) Lurer derfor på om jeg skal prøve å drikke soya-melk istedefor vanlig melk. Noen meninger eller erfaringer? Butikker med greit utvalg varer har gjerne laktoseredusert eller laktosefri melk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du får D-vitamin av å ta solarium også. Selv kan jeg bare anbefale solarium for å bli kvitt kviser. Omdømmet til solarium kan jeg si meg enig i. Det er flaut å ta solarium og du får et kjipt rykte på deg spesielt om du er gutt. Solarium har helsefordeler også; mange anbefaler å ta sol om vinteren for at man skal få i seg nok D-vitamin. Det er mange som ikke får i seg nok gjennom kosten og da er solarium et ypperlig alternativ. Som Corey over skriver: Overdreven soling er ikke bra, uansett hvor strålingen kommer fra. Moderat soling har derimot mange helsemessige fordeler. Men jeg skjønner godt om du vegrer deg for å ta sol pga alt styret med folk som har blitt kraftig forbrent, kreftfaren osv. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har vært av og på med å ta sol selv de siste 3-4 årene, og kan ikke si at jeg har opplevd så mye rare kommentarer av det. Er jo de som synes det er unødvendig osv, men jeg har nå i allefall beholdt alle mine venner, og også fått noen nye! Det handler jo rett og slett om velvære og det å ville se så bra ut som man kan, og alle de som er kritiske til at gutter skal ta sol har ikke forstått mye. Når det kommer til helsemessig kritikk stiller jeg meg nøytral. Man hører så mye rart, og man vet at man også får høyere kreftrisiko av overdreven soling under åpen himmel. Med solarium trenger man ikke ligge og steke i 1 time tre ganger i uka uansett.. Vedlikehold er vel i grunn nøkkelen. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Omdømmet til solarium kan jeg si meg enig i. Det er flaut å ta solarium og du får et kjipt rykte på deg spesielt om du er gutt. Nå har jeg aldri tat sol før da men, jeg har alltid vært mye ute før og holder meg brun igjennom vinteren - men så kommer drittungene og er missundelige og sier "tar du sol ofte eller?" Ikke at jeg bryr meg i det hele tatt men. Hva andre folk synes om det man selv driver med har vel ingen ting og si. Man kan ikke gjøre noen ting nå for tiden uten at man får et lite fjortiss rykte på seg. Har selv tenkt til og begynne og ta litt sol for og få bedre hud og holde meg mer brun. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Men! Idag er det knallvær her, så turen går helt til verandaen for litt top notch avslapping før jobb. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Skal litt til for å ødelegge konsentrasjonen til en kroppsbygger http://www.3news.co.nz/Kiwi-tells-of-horror-in-Norway/tabid/367/articleID/220013/Default.aspx Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Hva andre folk synes om det man selv driver med har vel ingen ting og si. I så fall hadde jeg gjort mye andre ting enn hva jeg gjør. Da hadde jeg alltid gått i kun underbuksen på skolen når det er varmt. Jeg hadde ikke giddet å dusje, bruke deo. Jeg hadde ikke brydd meg om kviser. Jeg hadde ikke brydd meg om hvilke klær jeg brukte, om det var en stor flekk med tomatsaus på buksen, osv. Selvfølgelig bryr jeg meg om hva andre folk synes om det jeg driver med. Det gjør alle med få unntak ... Endret 27. juli 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva andre folk synes om det man selv driver med har vel ingen ting og si. I så fall hadde jeg gjort mye andre ting enn hva jeg gjør. Da hadde jeg alltid gått i kun underbuksen på skolen når det er varmt. Jeg hadde ikke giddet å dusje, bruke deo. Jeg hadde ikke brydd meg om kviser. Jeg hadde ikke brydd meg om hvilke klær jeg brukte, om det var en stor flekk med tomatsaus på buksen, osv. Selvfølgelig bryr jeg meg om hva andre folk synes om det jeg driver med. Det gjør alle med få unntak ... Dersom du absulutt føler for og gå i underbuksa på skolen så får du da gjøre det. Du trenger ikke kverulere - Det jeg mente var at: Har man lyst til og ta sol så gjør man det, og driter i hva andre synes om det. Vil du bruke caps så driter du i hva andre synes om det. Man kan ikke leve for hva andre synes er mest riktig, eller hva andre synes er best og gjøre. Har du lyst til og spise sunt gjør man det, vil de andre spise søppel og ikke du så gjør du ikke det - uansett om de synes det er rart eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du trenger ikke kverulere - Det jeg mente var at: Har man lyst til og ta sol så gjør man det, og driter i hva andre synes om det. Poenget mitt er at mange bryr seg om hva andre synes. Det blir feil å skrive: Har man lyst å ta sol driter man i hva andre synes om det og bare gjør det. Alle tenker ikke slik og det var poenget mitt. Jeg synes det er flaut å gå ut av brun og blid og møte på noen jeg kjenner. Jeg har lyst å ta sol og jeg gjør det, men jeg driter ikke i hva andre synes om det. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Er det greit å trene når man er litt syk. Hatt en liten forskjølese, men føler meg ganske bra idag. Hoster bare litt pga slim, har også litt slim i nesa men er ikke tett. Mamma sa jeg hadde feber, men jeg føler meg helt fin. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Moren din sa du hadde feber? Det finnes en måte å finne ut om du har feber på selv, og det er å sjekke temperaturen. Har du feber er det like greit å stå over, men forkjølelse trenger ikke sette noen stopper for deg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det er ein vurdering du må ta sjølv. Hugs at dei andre på treningssenteret ikkje har lyst å bli smitta når dei er der. Vask av apparater og benkar når du er ferdig i det minste. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hadde 36,48 så tror jeg går for trening jeg. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Uff, da ser det ut som det blir nok en uke uten trening på treingsstudio. Litt kjedelig å bare trene sånn av og på, mister litt motivasjonen. Men det er jo sommerferie, og ikke så lenge til skolestart, så jeg får ta det igjen da. Skal bort en uke, på hytta. Her er det ingen treningsstudio i nærheten, men har lyst til å trene litt likevell. Jeg har en pull-up bar som jeg kan henge i veggene. Da får jeg jo kjørt pull-ups og chin-ups. Så kan jeg jo ta masse pushups. Det jeg lurer på er om jeg kan gjøre pull-ups, chin-ups, pushups og litt magetrening annehver dag? Da vil jeg vel sansynligvis ikke miste noe styrke i løpet av uken, og kan fortsette der jeg slapp denne uken? Untatt bein trening. Noen forslag? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Skal litt til for å ødelegge konsentrasjonen til en kroppsbygger http://www.3news.co.nz/Kiwi-tells-of-horror-in-Norway/tabid/367/articleID/220013/Default.aspx "Actually, thats quite alot of weight" for en fyr, haha. Endret 27. juli 2011 av Kevlar 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hadde 36,48 så tror jeg går for trening jeg. Oppdatering, bestemte meg for å dra på trening siden jeg klødde i fingra etter å ha mista 2 økter. Regna med at det skulle gå til helvette. Så feil kan man ta. Klarte å øke på knebøyen og det var lett, perfekt teknikk. Økte også endelig på Overhead press og det gikk det og. Markløften var LETT og jeg prøvde å makse. 110kg NY REKORD! Prøvde dips også, sist jeg prøvde for et par uker siden klarte jeg ingen. Idag klarte jeg 3 perfekte dips. Skjønner ingen ting jeg. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Bronkitt, halsbetennelse, god feber og huevondt. Får håpe jeg er unnskyldt. Har vært slik siden mandag forrige uke, altså dagen jeg skulle begynne på stronglifts. Spiser lite, men drikker en del. Går på penicillin igjen da, som om det var noe nytt =) Gleder meg til å trene igjen, men gruer meg også. Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hadde 36,48 så tror jeg går for trening jeg. Oppdatering, bestemte meg for å dra på trening siden jeg klødde i fingra etter å ha mista 2 økter. Regna med at det skulle gå til helvette. Så feil kan man ta. Klarte å øke på knebøyen og det var lett, perfekt teknikk. Økte også endelig på Overhead press og det gikk det og. Markløften var LETT og jeg prøvde å makse. 110kg NY REKORD! Prøvde dips også, sist jeg prøvde for et par uker siden klarte jeg ingen. Idag klarte jeg 3 perfekte dips. Skjønner ingen ting jeg. Kjenner meg igjen der. Blir som regel KNALL gode økter om jeg er syk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå