Locrin Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Uten å skulle fyre denne diskusjonen veldig mye lenger er det også greit å merke seg at belte er det eneste tillatte "utstyret" i utstyrsfri styrkeløft. Nettopp fordi man får svært få kg av det, men den skadeforebyggende effekten er rimelig stor. Diskusjon i treningstråden så lenge den holdes saklig er vel bare en god ting? Har du kilde på at det virker skadeforebyggende? Vedlagt er noe av grunnen til at jeg er skeptisk til belter. weight-belts.pdf Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 For oss som ikke gidder lese, hva er konklusjonen? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 For oss som ikke gidder lese, hva er konklusjonen? Med mindre ryggen er skadet fra før vil ikke et belte gi mer sikkerhet. Hvis du skulle komme til å skade ryggen under trening, så vil skaden være større. For å få mest ut av et belte må man løfte med dårlig teknikk. Hvis du vil løfte litt ekstra så bruk belte. Hvis ikke er det ingen vits. http://stronglifts.com/weight-lifting-belts-to-wear-or-not-to-wear/ Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har økt 1 RM med 15 kilo i militærpress, 28 kilo i markløft, 10 kilo i benkpress og 25 kg i knebøy på 7 uker. Må ærlig innrømme at jeg er fornøyd. 4 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Merker kneet fortsatt er litt ømt idag, og merker det mer enn igår. Fortsette å ikke trene knebøy, ta lett knebøy eller hva? Begynner å bli litt irriterende og vurderer å få sett på det.. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Knebøy med strikk i 8tall kan jo være til hjelp, det styrker opp rotatorcuffen i knærne dine, og husk og press knærne ut slikk at de ikke detter innover. Det kan også hende du har fått en styrkeforskjell i quadriceps (muskel fremside lår) som gjør at du trekker kneskålen feil i "sporet sitt" som gjør at det lønser brusk som gir store smerter. Anbefaler nok at noen tar en titt på det, dersom det ikke går over snart ja. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har ikke strikk tilgjengelig så det er ikke mulig. Tror kanskje det er like greit å vurdere å få henvisning til fysio.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Tok en råsjans og trente med 5x5 på 40kg jeg. Ikke noe mer merkbart nå enn istad. Så får vi se i morgen. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Var på langtur i dag, motvind HELE veien, ikke ly en eneste plass. Værste er at vinden snudde fra å komme rett sørfra, til å komme fra sørvest litt ute i turen.. http://connect.garmin.com/activity/101970167 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Er det noen av dere som har ett kosthold, uten melk? Etter jeg begynte treningen for snart et år siden har melk vært sentralt i kostholdet mitt. Spesielt skummet og lettmelk. Over tid har jeg bare fått mer og mer kviser og dårligere hud i fjeset. Leste meg litt rundt på nett og de fleste undersøkelser sikter til at melk, spesielt skummetmelk og andre produkter med mye laktose er sentral i produksjon av uren hud og kviser. Vet ikke om dette er grunnen, og undersøkelsene er stort sett amerikanske (noe jeg ofte ikke stiller meg 100% sikker til) Lurer derfor på om jeg skal prøve å drikke soya-melk istedefor vanlig melk. Noen meninger eller erfaringer? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Melk kan gi kviser, det er bevist. Jeg ville heller gått til legen og fått en resept på et legemiddel som hjelper mot kviser, fremfor å slutte å drikke melk. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Gir ikke mye av legemidlene mot kviser veldig tørr hud, kløe osv? Jeg hadde lett gitt opp melk og funnet substitutter fremfor å erstatte hudproblemer med nye problemer. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Proteinpulver er for eks = melk - fett, laktose og vann = Win Ved å drikke en shake med melkeråvare så går du ikke glipp av noe. Du kan jo prøve laktoseredusert? Er vel ikke aminosyrene du får kviser av? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Noen kan gi kløe og svie, men ikke alle, det gjelder å finne en krem som ikke er ubehagelig. Om det er riktig ille kan man få tetracyclin. Får man tørr hud er det ikke verre enn å bruke fuktighetskrem. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har prøvd meg frem med masser av kremer og salver. Føler egentlig jeg er nødt til å gi slipp på noe. Laktoseredusert melk koster en god del mer. Samme med soyamelk. Er ikke tilfeldigvis noen som har vært i samme situasjon? Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Sliter litt med kviser selv, men ikke så mye at jeg gider og bry meg. De blir nok borte og du ikke klemmer de eller rører de så ofte, eller er ute i sola ( som det ikke er så mye av i norge ) evt ta sol eller noe tipper jeg hjelper, har ikke gjort det selv, men det funka for naboen min så. Og jeg merker at huden blir mye bedre av og være i sola. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Selv om melk kanskje har litt på virkning på kvisemengde, så er det bevist at i de tilfellene hvor kviser faktisk er et problem, så har ikke kosthold noe å si! Kviser som kommer fra uren/fet hud vil i en liten grad påvirkes av kosthold, mens de litt større j*vlene som kommer av høy acne/talg produksjon ikke gjør det. Tetra blir vel utskrevet over en lav sko nå som kviser har blitt et ganske stort problem, så gå til legen din, så burde du få deg en resept. Jeg har ikke merket å bli tør av tetra. Ellers ville jeg vært flinkere til å vaske ansiktet med mild ansikts såpe/vann både om morgningen og kvelden. Så lenge du ikke er allergisk, ser jeg ingen grunn til å kutte ut melk! Lenke til kommentar
Corey Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sol virker jo bra mot kviser Hadde en del kviser før jeg begynte ta sol regelmessig og er så og si kvisefri med et par troll på ryggen i ny og ne, men disse bryr jeg meg ikke om. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sol virker jo bra mot kviser Hadde en del kviser før jeg begynte ta sol regelmessig og er så og si kvisefri med et par troll på ryggen i ny og ne, men disse bryr jeg meg ikke om. Har samme erfaring... Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Beklager om det kanskje er litt off-topic å prate om mine helse problemer, men er så å si avhengig av melk i kostholdet mitt. Har egentlig altid stilt meg negativ til sol. Liker verken konseptet eller omdømmet av det. Holder meg isåfall til ordentlig sol og d-vitaminer! Moren min er preget av glukose allergi, vet dog ikke om dette er arvelig. Kanskje jeg skal ta en prat med en lege, snarest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå