Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg er av den oppfatning at det er betre å sei det du meiner og heller få kjeft enn å ikkje sei noko. Du er berre opptatt av andre si helse.

Om vedkomande tar det ille opp har du i det minste gjort det du følte var naudsynt.

Lenke til kommentar

Skulle teste grepstyrke etter 5 mnd på deff/skade/vedlikehold - ikke bulk

100 lett

140 lett

220 tungt

260 tyngre

300 supertungt, kanskje 1-2 sek

Dvs 28 sek kortere pga 5 mnd deff.

Det smalt i høyre skulder, siden noe ikke knakk så satser jeg på at det bare rettet opp i skaden jeg hadde hatt. Føler meg mye bedre i skulderen nå.

Gleder meg til sånne vekter på for eks skulderpress ol.

Edit: Ser at stanga ble permanent bøyd , dårlig skal ikke de tåle iallefall 500kg?

post-64596-0-53174900-1311414127_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Når bør man si ifra hvis noen trener feil? Isåfall, hvordan går du fram for å si at vedkommende utfører øvelsen feil?

Som de andre sa: Det er en uskreven regel å ikke rette på andre med mindre de er mindre enn deg. Idiotisk, men sant. Om du likevel velger å rette på noen kan du ikke akkurat forvente deg å få en "takk for hjelpen" tilbake :p.

Lenke til kommentar

Edit: Ser at stanga ble permanent bøyd , dårlig skal ikke de tåle iallefall 500kg?

Stenger tåler mykje mindre når dei settast ned i eit rack, i staden for på bakken. Dersom du i tillegg slapp stanga når grepet ikkje greidde meir er det ikkje rart han er bøygd.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg å ha den 5-10 cm ifra topp , men muligheten til å slenge den inn lenger ned om man skulle feile.

Kan ikke fordra de stativene med kun en plassering og hvor det er en V man må treffe oppi.

Sette den ifra seg lavt kan være skadelig, man må da senke litt ned og holde igjen før man setter den på plass.

Bedre å senke den helt ned og presse litt opp igjen, men er man ferdig så kanskje man ikke orker det siste presset

Lenke til kommentar

Skulle teste grepstyrke etter 5 mnd på deff/skade/vedlikehold - ikke bulk

100 lett

140 lett

220 tungt

260 tyngre

300 supertungt, kanskje 1-2 sek

Dvs 28 sek kortere pga 5 mnd deff.

Det smalt i høyre skulder, siden noe ikke knakk så satser jeg på at det bare rettet opp i skaden jeg hadde hatt. Føler meg mye bedre i skulderen nå.

Gleder meg til sånne vekter på for eks skulderpress ol.

Veldig bra grep! Hehe, siden du sier du gler deg til sånne vekter på skulderpress, har du nådd slike vekter i markløft?

Lenke til kommentar

Nei er ikke i nærheten engang.

Kommer ikke til å komme dit heller i noen løft.

Det er kun grep, holde stanga i 30 sek, øke når det går lenger.

Sånn kan man øke styrken i grepet til markløft isteden for underarmscurl og klyper som noen her driver med.

Lenke til kommentar

Var på sykkeltur, den skulle være rolig. Rett før jeg dro ut var det en skikkelig regnskyll, men det tørket relativt raskt opp og det var sol hele veien. Inngikk et kompromiss med meg selv underveis hvor jeg kunne tråkke til litt i bakkene og heller ta det rolig på flatene og nedover.

http://connect.garmin.com/activity/101158471

Oversikt over treningstimer hittil:

Grønn; Jogging i østmarka

Lilla; Orientering i østmarka(med familien)

Rød; Sykling

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Kjipt... Er inne i en periode hvor jeg vurderer å ta en pause fra treningen. De siste to ukene har jeg vært på fest seks ganger og trent to ganger. Formen de siste to treningene har vært på bunn og da jeg mannet meg nok opp til å trene i dag møter jeg en låst dør inn til treningsstudiot. Har i tillegg en jente jeg er en del med for tiden som tar litt for mye tid. Kostholdet er et kapittel for seg selv også for tiden. Jeg spiser oftere og oftere ute og hos venn(inn)er, noe som sjelden er gode sammensatte måltider. Jeg skal på trening i morgen uansett, men det spørs om jeg klarer å begynne å trene igjen etter en ukes sydenferie som begynner om en ukes tid. Det er så mange ting som er gøyere enn trening akkurat nå.

Edit: Haha, herregud som jeg syter.

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...