Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hallå

Går fortiden i en roklubb og trener 4-7 ganger i uken vanligvis, spiser egg og drikker melk og sånn til vanlig, men lurer på om jeg kansje hadde hatt utbytte av proteinpulver. Treningsøktene består vanligvis av 50-60 minutter roing på vannet, og en halv time styrkesirkel inne i roklubben, eller 75-90 minutter roing (disse øktene er om sommeren, og det er av og til andre opplegg). Roingen i øktene inneholder av og til intervaller, og noen ganger kun langkjøring. Styrketreningen inne er sirkeltrening med apparater og red string etc. etc. Vil det lønne seg for meg å ta proteinpulver? Og eventuellt hvor mye og til hvilke tidspunkter? (Tar ingen andre kosttilskudd enn tran til vanlig).

 

notoriousE

Kommer jo ann på om du får i deg nok proteiner fra vanlig kost uten proteinshake.

Vist ikke så er det jo fint å gå til innkjøp av proteinpulver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det samme når du tar en shake, Bruker det de måltidene jeg får lite protein gjennom maten, eller rett etter trening siden det er så lettvindt :) Eller så er det ikke hver dag man trenger det heller, avhenger av hvor mye du får i deg fra maten.

 

Greit og ha noen kg liggenes :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Håper virkelig kneet mitt er mer samarbeidsvillig idag. Noen som har opplevd noe lignende; kjenner kneet svikter litt når jeg strekker det helt ut i forbindelse med å reise seg opp etter stillesittende eller ligget med bena i vinkel. Er ikke vondt, men gjør at man automatisk halter litt og ikke legger belastning på det. Kan kjennes litt ut som følelsen av et ledd som er bittelitt ute av posisjon. Den følelsen av at noe ikke er vondt, men heller ikke helt riktig.

 

Lå med støttestrømpe-sak på kneet noen timer i natt for å gjøre det vanskeligere for meg å strekke kneleddet ordentlig, håper det kan ha gjort det litt lettere å lege eller hva.

Lenke til kommentar

Fredrik: Kan du ha hyperextendet knærne under knebøy/benpress/mark?

 

Tja, det kan hende. Ikke noe jeg la merke til der og da, men skal vel da heller ikke så mye bevegelse til før man snakker hyperextension. Av en mulighet er det at jeg var dum nok til å sette fra meg stanga på et trinn høyere enn jeg burde for nestemann jeg trena med som skulle ta bøy..

 

Joakim, får se om jeg tester ut det i kveld. Ser an beinet litt. Kjentes okei ut i går på morgenen, men merka det mer utover dagen, så kan jo hende det samme skjer nå.

Lenke til kommentar

Ja, satser på det. Med tanke på at det ikke er noe akutte smerter eller noe så antar jeg det går over. Planen var egentlig å fjerne bøy og mark fra dagens trening, også heller ta en koseøkt med litt overkropp og slikt bare for å holde rytmen i gang. Er ikke så fysen på å gjøre det verre i hvert fall.

Lenke til kommentar

Har pleid å varme opp i allefall, men så spørs det jo om den er god nok. Tar 3 lette sett med 12-15 reps og ett litt tyngre med 8. Men jeg troor ikke denne smerten kommer av mangel på oppvarming, det virker som den ligger mer i ledd enn den gjør i muskel eller sene.

 

Uttøying derimot, der er jeg litt mer random... :p

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Fredrik: Jeg hadde lignende smerter som deg da jeg begynte å trene med tyngre vekter på knebøy. Problemet mitt var at jeg låste kneleddet i øvre posisjon. Det gikk over straks jeg sluttet å låse kneet.

Lenke til kommentar

Fredrik: Jeg hadde lignende smerter som deg da jeg begynte å trene med tyngre vekter på knebøy. Problemet mitt var at jeg låste kneleddet i øvre posisjon. Det gikk over straks jeg sluttet å låse kneet.

 

Verdt å ta med seg. Gikk opp til toppsett på 80kg for første gang den dagen jeg fikk vondt, så er en mulighet. Får være ekstremt nøye med bevegelsene fremover.

Lenke til kommentar

Er i en viss "mode" er nå. Har tidligere snakket om å begynne med 5x5 sl, men det har aldri blitt noe av. Men nå er jeg altså her igjen. Sitat fra stronglifts.com

 

"You’re probably thinking “is that all?!?” or “where’s the isolation”. Guess what? I was thinking the same thing when I stumbled on this program! And once I tried it I discovered the truth: intensity matters not quantity, and your body works as one piece so no need to work every muscle directly for them to grow (because heavy Bench Presses will trash you triceps and heavy Rows will build giant biceps)."

 

Jeg skjønner at dette stemmer, siden det faktisk står der, men jeg må spørre: Skal jeg virkelig la skråbenk, biceps curls, flyes osv. utgå? Eller er dette noe jeg også burde trene? Føler meg veldig lite glup, spør jo om alt. Men må være sikker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...