Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Så vist jeg får i meg 100 proteiner så holder det i flere timer?

 

Så det er ingen vits i å supe litt på en shake sånn hver halvtime :p?

Tennene dine vil bli veldig glade om du lar være :)

Lenke til kommentar

Fuuuu, hadde et uhell på gym'en nå. Gjorde dropp sett og på den siste reppen var jeg mega sliten(lism) og da jeg skulle ta ned db'en på knærne glapp den ut og spratt inn i speilet. Dette førte til at speilet fikk sprekker(en blomst) nederst i høyre hjørnet. Speilet er bare 1m'2m, så ikke noe stort speil. Sente mail til dem og fortalte hva som skjedde(går inn ved hjelp av et nøkkelkort). Hva skjer nå? Er det forsikra eller no?

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Så vist jeg får i meg 100 proteiner så holder det i flere timer?

 

Så det er ingen vits i å supe litt på en shake sånn hver halvtime :p?

 

Et godt sammensatt måltid med rikelig av proteiner vil gi musklene aminosyrer i opptil 12 timer, og kanskje mer.

 

Å sippe en shake hver halvtime vil faktisk virke MOT sin hensikt. Det vil gjøre at proteinsyntesen hemmes.

Lenke til kommentar

Eg antar du får rekning for kjøp og montering av nytt. Dei har nok forsikring, men den har kanskje ein eigenandel.

mhm, sant.

 

 

Tviler på du får regning på det, jeg. Det er sånt som skjer, og de setter nok pris på at du er ærlig også fikser de det selv en eller annen gang.

 

Håper det. De har tre speil ved siden av hverandre, så det jeg ødla er bare 1m*2m. Vet ikke hvor mye det koster, men kan vel ikke være snakk om store summer.

Lenke til kommentar

Hallå forumfolk.

 

Nå er det sommertid, og jeg som mange andre har lyst til å bli litt mer "deff", men jeg har også lyst til å blir mer utholdende. Om ca 2 måneder er det styrkeprøve på skolen samt en coopertest, og alt dette ligger innenfor utholdenhet. Det er spesielt en øvelse jeg har virkelig lyst til å prøve å ta skolerekord i, det er PLANKEN.

 

Rekorden på skolen min er rundt 20-25 min, mens min pers er på 10:12 minutter, og da hadde jeg ikke trent core så hardt. Noen som kanskje har noen tips for å øke i planken? (uten å trene planken, for det blir det nok av. :tease: )

 

Treningen framvoer kommer vel hovedsaklig til å være dips,chins og push ups, cardio med syklingen eller jogging og selvfølgelig core/mage trening. Planketreningen kommer til å bli kjørt vær andre eller tredje dag, med en økning på 30 sek på hver. Noen tips til min trening framover?

 

Når det gjelder kosthold så skal jeg prøve å kutte karbs og innta mer proteiner. Ser ikke på det å få til alle 6 rutene synlinge som et hovedmål, men kanskje en bonus?

Lenke til kommentar

Hallå

Går fortiden i en roklubb og trener 4-7 ganger i uken vanligvis, spiser egg og drikker melk og sånn til vanlig, men lurer på om jeg kansje hadde hatt utbytte av proteinpulver. Treningsøktene består vanligvis av 50-60 minutter roing på vannet, og en halv time styrkesirkel inne i roklubben, eller 75-90 minutter roing (disse øktene er om sommeren, og det er av og til andre opplegg). Roingen i øktene inneholder av og til intervaller, og noen ganger kun langkjøring. Styrketreningen inne er sirkeltrening med apparater og red string etc. etc. Vil det lønne seg for meg å ta proteinpulver? Og eventuellt hvor mye og til hvilke tidspunkter? (Tar ingen andre kosttilskudd enn tran til vanlig).

 

notoriousE

Lenke til kommentar

Tja, avhengig av mengden proteiner i forhold til kostholdet kan det kanskje være greit å suplemere med en shaker.

De fleste som ikke bruker pulver sier "det er noe piss, du får proteiner gjennom maten", men så glemmer de at man skal ha 2-3 gram protein pr kg kroppsvekt. Det blir da altså litt vanskelig å få ~200g proteiner bare gjennom maten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hallå forumfolk.

 

Nå er det sommertid, og jeg som mange andre har lyst til å bli litt mer "deff", men jeg har også lyst til å blir mer utholdende. Om ca 2 måneder er det styrkeprøve på skolen samt en coopertest, og alt dette ligger innenfor utholdenhet. Det er spesielt en øvelse jeg har virkelig lyst til å prøve å ta skolerekord i, det er PLANKEN.

 

Rekorden på skolen min er rundt 20-25 min, mens min pers er på 10:12 minutter, og da hadde jeg ikke trent core så hardt. Noen som kanskje har noen tips for å øke i planken? (uten å trene planken, for det blir det nok av. :tease: )

 

Treningen framvoer kommer vel hovedsaklig til å være dips,chins og push ups, cardio med syklingen eller jogging og selvfølgelig core/mage trening. Planketreningen kommer til å bli kjørt vær andre eller tredje dag, med en økning på 30 sek på hver. Noen tips til min trening framover?

 

Når det gjelder kosthold så skal jeg prøve å kutte karbs og innta mer proteiner. Ser ikke på det å få til alle 6 rutene synlinge som et hovedmål, men kanskje en bonus?

Tviler faktisk ikke på at du kommer til å klare å øke minst 10 min på planken

på to måneder med den ekstreme progresjonen din. Jeg har dessverre ingen råd til hvordan du kan øke raskt i planken utenom det du selv har skrevet.

 

Hvor bra er skolerekorden i dips da? Der har du nok god sjanse til å ta rekorden med mindre det er du selv som har den fra før av :p Og kanskje pull ups også? På styrketester på skolen er det ofte slik (fra egen erfaring) at man ikke trenger å ha helt fullstendige repetisjoner for å få de godkjent. Så om rekorden din f.eks er 30 dips, klarer du kanskje 40 på skolen om du tar noen ikke helt fullstendige repetisjoner og har dagen. Man presterer også ofte litt bedre i konkurranser enn på trening.

 

Om du trener utholdenhet sammen med litt styrketrening og mindre inntak av karbohydrater klarer du sikkert å få en god del mer markert mage i løpet av et par måneder :). Husk å ikke overdriv nedkuttingen av karbohydrater eller treningsmengden. Husker du var omtrent like høy og veide omtrent det samme som meg, så du har nok ikke mye fett å kvitte deg med heller. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...