Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å trene underarmen og håndledd?

 

markløft og nedtrekk/pull ups og sånt er nok best der, hertfall aldri sett pointet med og legge til spesiale øvelser der.

 

Sier jo seg selv at pointet med det er at en vil ha større/sterkere underarmer.

 

Så klart skjønte jeg at pointet var større og sterkere underamer, men det som ikke er noe vits er og legge til underarmscurl og sånt. Da det finnes så mange andre mer effektive øvelser. F.eks markløft så trener man grepet sitt bra, og varianter av dette som bredt grep som også går bra på trapz, og tung mark fra kloss som er min favoritt!

 

Eller så høres den øvelsen war forklarer ganske bra ut også.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Utholdenhetstrening = "kroppen tenker at den burde kvitte seg med den unødvendige tunge muskelmassen" = den vil sende signaler om å forbrenne den / bli mer energieffektiv.

 

Jeg ville ikke ha droppet proteinen, man trenger X gram alikevel den dagen så hvorfor ikke slenge i seg noe før og etter økta så kroppen ikke trenger å hente ifra massen om den vil ha.

Lenke til kommentar

Tror jeg dreit meg ut på knebøy idag, eller så er jeg bare klønete ellers. Litt ekkel i kneet etterpå. Ikke noe ille greier, fått det før utenom trening og, men irriterende. Merker det når jeg går et lite stykke sammenhengende. Så hvis ikke det gir seg innen neste trening på søndag så dropper jeg knebøy og markløft for den dagen og finner på no annet lurt.

Lenke til kommentar

For trening av underarmene kan jeg for gutter anbefale onnani på det sterkeste!

 

:D:evil:

 

Men seriøst igjen. Har slitt mye med beinhinnebetennelse som er en betennelse på muskelfeste til den fremre leggmuskelen, også kalt "Anterior tibialis". Jeg tar det som en selvfølge av at ved bevisst STYRKETRENING av denne muskelen vil også muskelfeste styrkes?

Lenke til kommentar

Er det forresten like viktig å få i seg proteiner etter kardioøkt?

 

Noen forslag til hvordan jeg skal gjøre kardioen? Noen som har hørt om HIIT?

 

Kan prøve å svare på denne. I følge TN.no er det like viktig for kroppen med proteiner etter kondisjonstrening så vel som med styrketrening fordi hjertet og andre muskler som har gått med i løpingen/<insert aktivitet> trenger proteiner.

 

Jeg har hatt gode resultater med TN's 4x4 program. Kanskje du har hørt om det, men i praksis går det som dette:

 

4 min intensiv jogging med 85-95% av makspuls à 4 sett. Mellom settene skal du ha "mindre intensiv" løping med 70% av maxpuls. Dette kun for å fjerne melkesyren.

 

Hadde gode resultater og forbedret meg drastisk på kun få uker med trening.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående bruk av gainer. Jeg pleier å ta om morgen og kveld de dagene jeg trener. Men tror dere det er bedre å droppe den om morgenen å ta (45-60min) før trening sammen me proteinshake, evt. ta den i tillegg til den om morgenen?

Lenke til kommentar

Dropp å ta den sammen med proteinshaken. Gainer inneholder også proteiner, og det blir potensielt ganske mye proteiner på en gang om du gulper nedpå både proteinshake og gainer. Om målet ditt er å øke i vekt kan du ta en shake på morgen, før og etter trening, og spise et godt og balansert måltid noe etter treningen.

Lenke til kommentar

Dropp å ta den sammen med proteinshaken. Gainer inneholder også proteiner, og det blir potensielt ganske mye proteiner på en gang om du gulper nedpå både proteinshake og gainer.

Har vi noen grunn til å tro at det kan bli for mye proteiner i et måltid?

 

Jeg har aldri lest mye om akkurat dette, fant bare noen kilder på google som egentlig går i begge retninger...

 

Tom Venuto: Protein grams per meal?

Lyle MacDonald: The Ultimate Guide to Protein

 

Hvis jeg ikke tar feil, får vel folk som går på leangains i seg opptil 200g+ proteiner fordelt på kun tre måltider, så det blir jo en god del proteiner per måltid der. Gainer+proteinshake blir vel rundt 75g-100g proteiner totalt.

 

 

Min første tanke til Lovig ville vært at det ikke er så farlig med timingen, det er totalen som teller. Og så mye som mulig fra "ordentlig" mat, en liter melk om dagen er som en shake i seg selv :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...