Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens dumt spørsmål, men er det noen som kan anbefale noe for å få litt større legger? Er sterk i beina, og vil ikke ha svære, klumpete legger, men vil klart få litt større. Får bare ikke til noen spesiell volumøkning.

 

Er mye genetisk, men sittende OG stående tåhev, med variasjon i høy- og lavrep med hhv. lave og høye vekter. Bruk både stående og sittende for muskelaktivering av de to musklene som utgjør leggens muskler. Den underliggende aktiveres best når kneleddet er i 90', utenpåliggende best stående.

Lenke til kommentar

Muligens dumt spørsmål, men er det noen som kan anbefale noe for å få litt større legger? Er sterk i beina, og vil ikke ha svære, klumpete legger, men vil klart få litt større. Får bare ikke til noen spesiell volumøkning.

 

Er mye genetisk, men sittende OG stående tåhev, med variasjon i høy- og lavrep med hhv. lave og høye vekter. Bruk både stående og sittende for muskelaktivering av de to musklene som utgjør leggens muskler. Den underliggende aktiveres best når kneleddet er i 90', utenpåliggende best stående.

 

Stående tåhev tar jeg, men ikke sittende. Har såvidt jeg vet ikke noe apparat for sittende tåhev på treningssenteret mitt. En annen øvelse som kan brukes, som utgjør det samme?

 

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Takk for at du sa det, War. Jeg har jokka opp og ned som en idiot, har tydeligvis ikke visst bedre. Kneleddene skjelver som fanden når jeg tar tåhev, forresten. Er dette vanlig, eller er det fotballen som har tullet til noe? Er ikke det at jeg har på for mye vekt, tror jeg. Klarer da alle repsa og settene.

Lenke til kommentar

Husk også på legger, at de nesten ikke lar seg trene pga man går på de hele tiden.

Proffene trener dem rett før en konkurranse, tar heis isteden for trapp osv for å holde litt masse den ene dagen.

 

Det blir ikke samme fremgang som for eks lår eller arm.

Lenke til kommentar

En ting jeg lenge har lurt på: Er det noen negative sider ved å erstatte børd med fullkornsknekkebrød og havregryn til frokost og mindre måltider? Er det noe brødet har som en ikke får av de to andre nevnte produktene?

Det er i grunnen bare fordeler med det du foreslår :)

Lenke til kommentar

Muligens dumt spørsmål, men er det noen som kan anbefale noe for å få litt større legger? Er sterk i beina, og vil ikke ha svære, klumpete legger, men vil klart få litt større. Får bare ikke til noen spesiell volumøkning.

 

Er mye genetisk, men sittende OG stående tåhev, med variasjon i høy- og lavrep med hhv. lave og høye vekter. Bruk både stående og sittende for muskelaktivering av de to musklene som utgjør leggens muskler. Den underliggende aktiveres best når kneleddet er i 90', utenpåliggende best stående.

 

Stående tåhev tar jeg, men ikke sittende. Har såvidt jeg vet ikke noe apparat for sittende tåhev på treningssenteret mitt. En annen øvelse som kan brukes, som utgjør det samme?

 

Tusen takk for svar! :)

 

Tja, du kan legge en stang med vekter på lårene dine når du sitter på en flatbenk. Sett tærne på en forhøyning (f.eks vektskiver) og du er vel klar.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Er det mulig å trene underarmen og håndledd?

Med andre ord, grepet.

 

Gå til for eks knebøy rack, legg stanga på sikkerhetsramma om den har noe sånt.

Noe som ca er 1 meter over gulvet, så legger du på så mye vekt, sansynligvis snakk om 100kg + at du klarer å holde stanga i 30 sek, øk når du klarer lenger.

 

Du skal bare løfte den 1 cm , armene henger rett ned , og du skal bare holde den med grepet.

 

Kan for eks legge inn denne på slutten av en økt en gang i uka

Lenke til kommentar

Merker at det er dumt å presse seg for hardt på hver trening. For en god stund siden nådde klarte jeg noen (for meg) bra løft i benk og mark. Prøvde å fortsette å trene på samme nivå 2 dager senere, når jeg burde ha lagt meg 5-10kg under. Resultatet var at jeg har ligget 10kg under det jeg egentlig klarer å løfte i ukesvis fordi jeg nektet å kjøre en lett økt. Nå kjørte jeg en lett økt 2 dager før jeg kjørte en tung økt, og vips var jeg tilbake på de gode løftene igjen. Slitsom lærdom.

 

 

Lenke til kommentar

Uansett hva det var så blir ukene fremover spennende. Har store forventinger til å begynne å kjøre tung-lett-medium eller noe lignende nå. Tidligere har jeg ikke klart å la være å ta i for hardt hver økt, noe som har ført til en tretthet i kroppen som jeg hater. Med en lett/medium økt 2 dager før den tunge økta fikk jeg mer tid til å fokusere på teknikk, og hadde masse krefter til den tunge dagen. Anbefales hvis man har stått på de samme kiloene en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...