Notatblokk Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Nettopp kommet hjem fra en time med thai boxing, har aldri sett så mye svette i hele mitt liv :!: er som å trene i en badstue og det er ingen nåde! Gøy å gjøre noe annerledes. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Nja, har også lest at man kun kan trene bicepsen som en muskel, men tror ikke det stemmer. For fokuserte på øvelser som skulle gi mer peak og slik at biceps toppen på en måte syns mer når man flekser bakfra. Noe det ikke gjorde før. Etter en god stund med fokus på det har jeg nå biceps peak. Det ligger en muskel under biceps som heter Brachialis som gir mer bredde, mens isolasjon av biceps gir mer peak. Lenke til kommentar
Bulava Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Nja, har også lest at man kun kan trene bicepsen som en muskel, men tror ikke det stemmer. For fokuserte på øvelser som skulle gi mer peak og slik at biceps toppen på en måte syns mer når man flekser bakfra. Noe det ikke gjorde før. Etter en god stund med fokus på det har jeg nå biceps peak. Jeg trener hammercurl som ikke skal gi peak visstnok har likevel fått mye større peak siden jeg begynnte å trene, så jeg tror all bicepstrening hjelper Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Triceps er jo mye større, det er den som får deg til å få "store armer" 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Nja, har også lest at man kun kan trene bicepsen som en muskel, men tror ikke det stemmer. For fokuserte på øvelser som skulle gi mer peak og slik at biceps toppen på en måte syns mer når man flekser bakfra. Noe det ikke gjorde før. Etter en god stund med fokus på det har jeg nå biceps peak. Det ligger en muskel under biceps som heter Brachialis som gir mer bredde, mens isolasjon av biceps gir mer peak. Hvordan blir en isolasjonsøvelse da for Brachialis? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Triceps er jo mye større, det er den som får deg til å få "store armer" Men allikevel så står fjortisene å curler biceps i squatracket på fredager... Stemmer det at tri/bi-ceps forholdet er noe à la 70/30? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hei. Den siste uken har jeg brukt på å sette opp et kostholdsprogram som fyller inntakskravet av kalorier, fett, karbohydrater og proteiner. Likevel er jeg veldig usikker på om jeg vil ned i vekt, eller bygge masse å bli større. Jeg er en gutt på 16 som er ca. 184 og veier 73,5 kg. Vekten er jo forsåvidt grei, men det har med plassering av fett på kroppen jeg føler meg litt "uheldig" om jeg kan si det. Har litt for mye fett ved hoftene og lårene som jeg gjerne skulle bli kvitt, samt noen prosent fett på overkroppen. Begynner ikke på RYP før om litt over en uke, ettersom jeg drar på ferie og har en liten ryggpine. Hva sier dere? Kan jeg få vekk fettet som irriterer meg sånn, og likevel spise mye mat? Eller må jeg få ned så mye fett som mulig før jeg evt. begynner å bygge masse? Beklager om jeg ikke formulerer dette så godt, men jeg håper det meste er forståelig Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Triceps er jo mye større, det er den som får deg til å få "store armer" Men allikevel så står fjortisene å curler biceps i squatracket på fredager... Stemmer det at tri/bi-ceps forholdet er noe à la 70/30? Har hørt at triceps utgjør 2/3 av overarmen, så det kan vel sånn omtrent stemme det. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Nja, har også lest at man kun kan trene bicepsen som en muskel, men tror ikke det stemmer. For fokuserte på øvelser som skulle gi mer peak og slik at biceps toppen på en måte syns mer når man flekser bakfra. Noe det ikke gjorde før. Etter en god stund med fokus på det har jeg nå biceps peak. Det ligger en muskel under biceps som heter Brachialis som gir mer bredde, mens isolasjon av biceps gir mer peak. Hvordan blir en isolasjonsøvelse da for Brachialis? "Glidelåscurl" f.eks. Du løfter en manual foran deg som om du skal lukke en glidelås, med hammergrep. Litt usikker på om det gjelder alle øvelser med hammergrep eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 12. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2011 Men allikevel så står fjortisene å curler biceps i squatracket på fredager... Med enten elendig form og alt for tung vekt, eller med passe form, men hundrevis av reps. Helst uten t-skjorte, flekser muskler i speilet uten en eneste muskel på kroppen. Burde vært høyere aldersgrense på treningssenter/ påbudt PT ved ung alder... 1 Lenke til kommentar
jahas Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Men allikevel så står fjortisene å curler biceps i squatracket på fredager... Med enten elendig form og alt for tung vekt, eller med passe form, men hundrevis av reps. Helst uten t-skjorte, flekser muskler i speilet uten en eneste muskel på kroppen. Burde vært høyere aldersgrense på treningssenter/ påbudt PT ved ung alder... Ja, for den gjennomsnittelige PT har mye fornuftig å komme med når det gjelder styrketrening. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Skulle tro man fikk PT-utdannelse av å studere artiklene på iform... 1 Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Skulle tro man fikk PT-utdannelse av å studere artiklene på iform... lol. Er vel en del som drar på kurs/ferie til Bali og kommer hjem som PT Lenke til kommentar
Brad Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 http://www.bodybuilding.com/guides/male-20to39-muscle-building/intro Noen som har sett/prøvd dette? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei. Den siste uken har jeg brukt på å sette opp et kostholdsprogram som fyller inntakskravet av kalorier, fett, karbohydrater og proteiner. Likevel er jeg veldig usikker på om jeg vil ned i vekt, eller bygge masse å bli større. Jeg er en gutt på 16 som er ca. 184 og veier 73,5 kg. Vekten er jo forsåvidt grei, men det har med plassering av fett på kroppen jeg føler meg litt "uheldig" om jeg kan si det. Har litt for mye fett ved hoftene og lårene som jeg gjerne skulle bli kvitt, samt noen prosent fett på overkroppen. Begynner ikke på RYP før om litt over en uke, ettersom jeg drar på ferie og har en liten ryggpine. Hva sier dere? Kan jeg få vekk fettet som irriterer meg sånn, og likevel spise mye mat? Eller må jeg få ned så mye fett som mulig før jeg evt. begynner å bygge masse? Beklager om jeg ikke formulerer dette så godt, men jeg håper det meste er forståelig Jeg ville startet med en deff, før jeg gikk over på bulk (hvis det var det som var spørsmålet) Hvis du har trent lite fra før av, har du også lite muskelmasse å ta vare på. Veldig kjedelig når du har bulka deg godt opp og lagt på mye muskelmasse å miste noe av den på deff. Lenke til kommentar
Styrketrenern Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei. Den siste uken har jeg brukt på å sette opp et kostholdsprogram som fyller inntakskravet av kalorier, fett, karbohydrater og proteiner. Likevel er jeg veldig usikker på om jeg vil ned i vekt, eller bygge masse å bli større. Jeg er en gutt på 16 som er ca. 184 og veier 73,5 kg. Vekten er jo forsåvidt grei, men det har med plassering av fett på kroppen jeg føler meg litt "uheldig" om jeg kan si det. Har litt for mye fett ved hoftene og lårene som jeg gjerne skulle bli kvitt, samt noen prosent fett på overkroppen. Begynner ikke på RYP før om litt over en uke, ettersom jeg drar på ferie og har en liten ryggpine. Hva sier dere? Kan jeg få vekk fettet som irriterer meg sånn, og likevel spise mye mat? Eller må jeg få ned så mye fett som mulig før jeg evt. begynner å bygge masse? Beklager om jeg ikke formulerer dette så godt, men jeg håper det meste er forståelig Leangains du trenger ikke å blodbulke for å bygge muskler. Ligg ett par hundre kalorier i overskudd, da legger du på deg minimalt med fett. Lenke til kommentar
Continum Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Kan man bli mindre markert uten 1 uke med trening? Eller er det bare psyken som spiller deg et spill? Endret 13. juli 2011 av Continum Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Ja, for den gjennomsnittelige PT har mye fornuftig å komme med når det gjelder styrketrening. En hvilken som helst apekatt kunne lært fjortisene å trene bedre og rettere. Men ja, du har et poeng... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Kan man bli mindre markert uten 1 uke med trening? Eller er det bare psyken som spiller deg et spill? Det er psyken... Jeg har vært syk i mer enn en uke og kostholdet har bestått av for det meste karbo og jeg syns jeg ser likedan ut som før jeg ble syk... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Dette kan bli en rimelig ålreit dag! Ut for å trene, også videre ut på vannet for å fiske. =D Mannemann. Tipper Doofen liker dette. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå