Ol'H Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 hvorfor ikke på første rep? Skal ikke gå fra null til max med en gang. Er stort sett bare en regel for å unngå skader, er veldig lett når man får den strekken man får på flies. Å vektene kan kjøres så tungt at du kun klarer 5-6 reps... Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 kjører slik at jeg klarer 5-6 reps ja. Angående det med skade, så trener jeg jo skråbenk før jeg tar flies. Holder ikke dette som oppvarmingen du snakker om? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 kjører slik at jeg klarer 5-6 reps ja. Angående det med skade, så trener jeg jo skråbenk før jeg tar flies. Holder ikke dette som oppvarmingen du snakker om? Jeg kjører konsekvent ikke første rep helt ned, å det er andre treffpunkt på flies og skråbenk. Kom nettopp fra mine første dropset i benkpress... Fy faen sier jeg bare, skuldrene holdt på og revne på siste settet. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 jepp, dropset er sykt tungt. lett i starten.. men etter 15 begynner man å skjelve. til slutt er du bare helt gåen.. skal være effektivt da.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Skal kjøre dropset en uke, så neste lavrep, så dropset, så lavrep osv osv... Få brystet opp på nivå med skuldrene igjen... Lenke til kommentar
War Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 droppsetts eneste virkning er å tømme glykogenlagrene som man ikke får gjort på lavrep. (hvis noen lurte på det senere i denne tråden) Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vel da har jeg kjørt armer, ble ikke så intens men fikk skikkelig rep antall. franskpress: 12x40kgx3 Nedtrekk: 12x80kgx3 Opptrekk bak nakke: 10x50x2 Bicepscurl med Ez-stang: 12x40kgx3 Bicepscurl /scott / EZ: 12x30x2 Måtte springe da siden jeg var sent ute til jobb. Neste gang skal jeg kjøre litt mer intenst, med muligens litt flere reps. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Kjører nå disse øvelsene på rygg: En arms hantelroing Foroverbøyd roing Markløft Får jeg trent hele ryggen gjennom disse øvelsene? Jeg vet jeg brude ha emd nedtrekk og chins, men disse har jeg ikke utstyr til. Hvilke muskelgrupper trener egentlig en arms hantelroing? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Helvete, har ikke fått trent på 3-4 dager nå...Er så jævlig syk... Er det normalt å være iskald, men likevel svette som faen? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Helvete, har ikke fått trent på 3-4 dager nå...Er så jævlig syk...Er det normalt å være iskald, men likevel svette som faen? Kalles vel feber... lykke til videre.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Har ikke trent på nesten en uke, mest pga jobbing, skole (helvettes mange prøver og innleveringer), men også fordi jeg dro på meg en lei forkjølelse forrige helg. I morgen blir det bryst/skuldre, så rygg/mage... Hadde egentlig tenkt å starte ordentlig på beina også, men vi får se hva jeg får gjort. Er det smart å kanskje fordele beina utover slik at jeg fremdeles får et 3-splitt opplegg som jeg gjør på en uke, eller bør jeg heller satse på 4-splitt som gjerne går over litt mer enn en uke?(sånn f.eks. ta legger og rumpe sammen med overarm og ta lår med rygg/mage?) EDIT: etter nesten en uke uten trening, bør jeg starte litt rolig igjen da? Endret 2. oktober 2005 av smeboe Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg er tydeligvis blitt endel sterker i bena! Testet noe i dag som jeg har prøvd mange ganger før, men aldri fått til: - Stå på en fot, med den andre foten stikke rett frem - Sette deg helt ned på huk, den andre foten stikker fremdeles rett frem - Reise seg opp igjen uten å miste balansen, den andre foten fremeles rett frem Prøv da! ganske kult "party trick" Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Helvete, har ikke fått trent på 3-4 dager nå...Er så jævlig syk...Er det normalt å være iskald, men likevel svette som faen? Kalles vel feber... lykke til videre.. Feber ja...Trokke jeg har hatt det på rundt 10 år... Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 EDIT: etter nesten en uke uten trening, bør jeg starte litt rolig igjen da? Ifølge ryp sine prinsipper, kan du visst starte med lette vekter, for så å øke etterhvert. Musklene vokser likevel pga bindevev osv osv. Jeg kan ikke så mye om dette Men tror ikke det skal være skadelig å kjøre på tungt etter bare 1 ukes pause nei, merka iallfall ikke no galt sist jeg prøvde det. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kjører nå disse øvelsene på rygg: En arms hantelroing Foroverbøyd roing Markløft Får jeg trent hele ryggen gjennom disse øvelsene? Jeg vet jeg brude ha emd nedtrekk og chins, men disse har jeg ikke utstyr til. Hvilke muskelgrupper trener egentlig en arms hantelroing? Hva sier dere? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Men tror ikke det skal være skadelig å kjøre på tungt etter bare 1 ukes pause nei, merka iallfall ikke no galt sist jeg prøvde det. Det er ikke skadelig, men veldig lite effektivt for muskelbygging. Klippet fra tn. Progresjon. Kroppen din er utstyrt med en forbløffende tilpasningsevne. Den vil gjøre alt for å beskytte deg. Når du spiser, lagrer den energien i maten for senere bruk. Når du trener, bygger musklene dine seg større og sterkere for å klare påkjenningen. I motsetning til alle som har endeløse diskusjoner om hvor mange sett og repetisjoner som vil gi best resultat, vet vi nå hva som er mest viktig: nemlig overbelastning. En muskel kan ikke telle, og det vil ikke være noe bestemt antall repetisjoner som slår av eller på vekstresponsen. Du kan heller ikke "forvirre" en muskel til å vokse ved å forandre øvelser, reps og settantall fram og tilbake, eller ved å hoppe på måfå fra et treningsprogram til et annet. De beste resultatene får du ved å følge et program som bevisst bruker kunnskapen om hvordan en muskel vokser. Mekanisk overbelastning er altså det viktigste. Når en muskel utsettes for en uvant påkjenning, vil mikroskopiske brudd i muskelfibrene - på fagspråket kalt "mikrotrauma" - gjøre at kroppen setter i gang en hel rekke kjemiske prosesser for å reparere skaden. Samtidig som muskelen bygges større, dannes også et seigt bindevev for å beskytte mot skade. Hvor mye bindevev som dannes, er avhengig av hvor stor overbelastningen er. Hvis du aldri har trent før, eller hatt en lang periode uten trening, vil det være nok å løfte ganske lette vekter for å få muskelen til å vokse. Du vil merke at du er støl og stiv i flere dager etter den første treninga. Dette seige bindevevet vil imidlertid gradvis bygge seg sterkere. Samme belastning (vekta på stanga) vil etter hvert ikke være nok til å skade muskelen, og den vil ikke ha noen grunn til å vokse seg større lenger. For å være sikker på at du hele tiden ligger i forkant av denne beskyttende prosessen, må du passe på å øke vektene du løfter så ofte som mulig - aller helst hver trening. Det er dette vi kaller progresjon, eller i dette tilfellet, belastningsprogresjon. Lettere vekter enn det muskelen har opparbeidet en beskyttelse mot, vil også være lite effektive, som du sikkert forstår. Veldig små endringer i belastning vil ikke være nok til at muskelen kjenner forskjellen, så det er også nødvendig å øke vektene tilstrekkelig mye for å stimulere muskelen til å vokse Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kjører nå disse øvelsene på rygg: En arms hantelroing Foroverbøyd roing Markløft Får jeg trent hele ryggen gjennom disse øvelsene? Jeg vet jeg brude ha emd nedtrekk og chins, men disse har jeg ikke utstyr til. Hvilke muskelgrupper trener egentlig en arms hantelroing? Både roing og markløft (faktisk) tar bra på lats, så det skulle holde, selv om du kanskje hadde blitt litt bredere av å ta chins i tillegg. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Kjører nå disse øvelsene på rygg: En arms hantelroing Foroverbøyd roing Markløft Får jeg trent hele ryggen gjennom disse øvelsene? Jeg vet jeg brude ha emd nedtrekk og chins, men disse har jeg ikke utstyr til. Hvilke muskelgrupper trener egentlig en arms hantelroing? Hvis du tar overhåndsgrep på roing treffer du lats best, men jeg mener at roing i apperat er helt klart best for lats. Å varianter av nedtrekk. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Ok, tusen takk for hjelpen, da fortsetter jeg slik inntill videre, men jeg har to spørsmål til: Har til nå brukt dette proteinpulveret: http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=642 Men nå er bøtta tom. Burde jeg kjøpe dette pulveret igjen? Det skal nevnes at dette er det eneste kosttilskuddet jeg tar; hvis dette har noen betydning. Jeg skulle gjerne også ha tak i en fettklype til å måle fettprosent; hvor får jeg tak i dette ? Gjerne på samme sted som pulveret. Er det vanskelig å måle fettprosenten? Har aldri gjort det Endret 3. oktober 2005 av White Fox Lenke til kommentar
War Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 tn skal ha fettklype, men er utsolgt trur jeg og derfor falt ut av webshoppe, basic pulveret er billig, eller så blir det prozyme da, som har en blanding på 50/50, basic har 20/80 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå