Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er redd for å overbelaste korsryggen kommer den ikke til å få mindre juling av frivendinger..

Og du kommer til å bruke endel mindre vekter i frivendinger enn i mark, så en fullgod erstatter er den ikke.

Det er en flott øvelse som sagt, men vet ikke hvor godt den passer inn som en erstatter i SL :)

Jeg har alltid tenkt at grunnen til at stangroing er med i SL er for å få balanse i øvre del av rygg/bakside skulder, for å balansere mot brystmuskulaturen og fremside skulder, siden programmet har ganske mye press. Skal du kjøre kabelroing ville jeg isåfall kjørt kabelroing med stang mot brystet.

Forøvrig vil jeg si SL har mer enn nok mageøvelser, magemusklene er tross alt laget for statisk arbeid, og det gjør de masse av i knebøy og markløft. Strongmen har helt syk core-muskulatur, og det kommer ikke av crunches ;)

Lenke til kommentar

Noen som bruker BCAA?

Skal begynne med det før treningsøktene nå. Noen anbefalinger om hva jeg burde kjøpe og hvor?

Jeg tar 10 g 5 ganger daglig

har gjort det i 2 uker og fungerer veldig bra. men jeg har nettopp begynnt bed vekttrening så det kan være grunnen til fremgangen

Dette kommer til å bli dritt... Har vært borte fra styrketrening i to uker nå pga. sykdom og nå skal jeg på ferie og blir borte ytterlige fire uker. Gjett hvem som kommer til å bli støl i August da :roll:

viss du er dedikert finner du et sted å trene

Hmm, høres så stress ut at man må ta det så ofte. Blir det ikke veldig dyrt i lengden også?

Lenke til kommentar

Hvis du er redd for å overbelaste korsryggen kommer den ikke til å få mindre juling av frivendinger..

Og du kommer til å bruke endel mindre vekter i frivendinger enn i mark, så en fullgod erstatter er den ikke.

Det er en flott øvelse som sagt, men vet ikke hvor godt den passer inn som en erstatter i SL :)

Jeg har alltid tenkt at grunnen til at stangroing er med i SL er for å få balanse i øvre del av rygg/bakside skulder, for å balansere mot brystmuskulaturen og fremside skulder, siden programmet har ganske mye press. Skal du kjøre kabelroing ville jeg isåfall kjørt kabelroing med stang mot brystet.

Jeg vil si at frivendinger er langt mindre stressende på korsryggen enn stangroing. Frivendinger går jo godt på øvre rygg, så hva snakker du om? :-)

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke jeg. Er vel meg som er sær. :p

Har testet ut t-bar tidligere også, fungerer vel greit det. Det som jeg stusset på er hvordan Mehdi skriver i linken jeg postet at Yates rows kun trener traps. I forhold til vinkel og løftebane er yates rows ganske likt t-bar og normal stangroing. Men vet ikke fakta på aktiveringen og risikoen ved det jeg...

T-bar rows går bra på øvre rygg,bakside skuldre,trapz,biceps. Da en knall øvelse med tanke på skadeforebygging for skuldrene.

Lenke til kommentar

Tips mot kink i nakken anyone? Klarer ikke å tilte hodet til høyre, og klarer bare å vri det sånn halvveis til høyre. Er også helt skeiv over skuldra, da høyre skulder henger mye lavere enn venstre :p

La være å sovne på sofaen :p

Lenke til kommentar

Noen som bruker BCAA?

Skal begynne med det før treningsøktene nå. Noen anbefalinger om hva jeg burde kjøpe og hvor?

Jeg tar 10 g 5 ganger daglig

har gjort det i 2 uker og fungerer veldig bra. men jeg har nettopp begynnt bed vekttrening så det kan være grunnen til fremgangen

Seriøst? Med mindre du følger periodisk faste er det ingen vits...

Lenke til kommentar

Får håpe du kødder.. gadd ikke se hele da det bare ble for tragisk. Motivasjonen din er å trene til en homo fra jersey shore (?)

Hvorfor i all verden skal man ellers trene?

Man mosjonerer for den helsemessige årsaken, trening er for å imponere andre...

Lenke til kommentar

Får håpe du kødder.. gadd ikke se hele da det bare ble for tragisk. Motivasjonen din er å trene til en homo fra jersey shore (?)

Du har helt feil, trening er for å imponere deg sev. Og dessuten, om målet hans var å imponere andre tror ikke jeg han lykktes så veldig med det.

Lenke til kommentar

Du har helt feil, trening er for å imponere deg sev. Og dessuten, om målet hans var å imponere andre tror ikke jeg han lykktes så veldig med det.

Han får seg mer høne enn du klarer å onanere til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...