Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Benkpress på kloss er jo (for oss styrkeløftere i hvertfall) en skjorterelatert øvelse. Med kjetting og strikk også. Jeg er forøvrig en tilhenger av å bruke kloss i stedet for å benke i løse luften hvis man først skal Børgebenke, og det er av flere grunner

1) man får trent med stopp, slik at man kan øve på legdrive osv.

2) man benker til samme høyde hver rep, og ikke kortere og kortere etter hvert som det blir tungt

3) man slipper en ekkel og unaturlig "snubevegelse" i løftet.

Lenke til kommentar

For de som er interesserte i store triceps så er tung smalbenk til kloss (eller flaske inni hettegenseren) noe å vurdere før man dobler mengden pushdowns ;) Jeg kjører denne relativt tungt, rundt 5 reps, og føler den gir mye styrke i topp på benkpress pluss at den bygger bra med armer :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

jeg synes det blander noenlunde greit hvis man rister det ut i en vanlig colaflaske og lar det stå i 10+ mins.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med viktigheten av barbell rows som Mehdi beskriver i SL 5x5? Noen alternativer som er like effektive? Kabelroing f.eks?

http://stronglifts.c...-row-technique/

Mikkel: Kroppsvektøvelser!

Inverted rovs er kjekt. Bruker selv en balanseball under bena noe som gjør at jeg får aktivert mage.

Hmm, det er en mulighet. Testet ut roingen Mehdi mener man skal ta idag, med bare stang, og følte det var litt vondt i nedre del av ryggen. Så er liksom litt usikker... Gikk videre med vanlig kabelroing for nå i hvert fall. Skal teste ut inverted rows, med ball hørtes den jo veldig lur ut med tanke på at SL ikke har noe som aktiverer mage i veldig høy grad.

Lenke til kommentar

Brukte det litt før, men synes ærlig talt den er ganske kjedelig... ::blush:

Men tenker også at jeg sikkert har godt av å variere litt og gjøre noe annet enn kabelroing. Så får kjøre på med f.eks inverted rows og hantelroing. Der merka jeg i allefall aldri noe til "smerte" i rygg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke jeg. Er vel meg som er sær. :p

Har testet ut t-bar tidligere også, fungerer vel greit det. Det som jeg stusset på er hvordan Mehdi skriver i linken jeg postet at Yates rows kun trener traps. I forhold til vinkel og løftebane er yates rows ganske likt t-bar og normal stangroing. Men vet ikke fakta på aktiveringen og risikoen ved det jeg...

Lenke til kommentar

Noen som bruker BCAA?

Skal begynne med det før treningsøktene nå. Noen anbefalinger om hva jeg burde kjøpe og hvor?

Jeg tar 10 g 5 ganger daglig

har gjort det i 2 uker og fungerer veldig bra. men jeg har nettopp begynnt bed vekttrening så det kan være grunnen til fremgangen

Dette kommer til å bli dritt... Har vært borte fra styrketrening i to uker nå pga. sykdom og nå skal jeg på ferie og blir borte ytterlige fire uker. Gjett hvem som kommer til å bli støl i August da :roll:

viss du er dedikert finner du et sted å trene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...