Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

For en moderne side!

Olympiastenger er ikke særlig moderne, men jeg foretrekker den fortsatt fremfor en toppmoderne technogym-maskin. Så kanskje det er en god ting? :) Exrx er forfriskende fri for "biceps på 5 uker!!"-svada. Kongeside.

 

For all del, innholdsmessig er den sannsynligvis veldig bra. Bare måten man presenterer ting på som er litt slitsomt. Forøvrig er Coopers Guns også en gammeldags side, men øvelsesguiden er mer interaktiv og presentasjonen mer... intuitiv? :p

 

Det er bare så amerikansk å ha ræva design og grensesnitt synes jeg.

 

TheNarsissist, innbiller meg at storken drev litt med foamrolling. Hør med ham.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg har rullet litt, og har en rulle hjemme som støver ned. Foamrolling er veldig deilig, men rullen ( i hvertfall de billigste) blir ganske fort myke og "utrullet". Mye av samme effekten kan man få av en tennisball/lacrosseball.

Lenke til kommentar

Noen har ikke fått proteinshaken sin.

 

Med et sånt uttrykk :hmm: lurte jeg på hvorfor noen legger kloss under skivene og bena.

Da kunne man bare ha droppet klossen.

 

Kun skivene eller kun bena er jeg med på.

Det var generelt for de som utfører dette, ikke noe med deg å gjøre.

Lenke til kommentar

Noen har ikke fått proteinshaken sin.

 

Med et sånt uttrykk :hmm: lurte jeg på hvorfor noen legger kloss under skivene og bena.

Da kunne man bare ha droppet klossen.

 

Kun skivene eller kun bena er jeg med på.

Det var generelt for de som utfører dette, ikke noe med deg å gjøre.

 

Da misforsto du hva jeg mente. Mente at mange bruker markløft fra kloss som uttrykk for å ta markløft med kloss under beina, mens man sier markløft med kloss for å ta markløft med kloss under skivene.

 

Var litt krass selv, så det falt egentlig tilbake på meg selv...

Lenke til kommentar

Du må vel stå på kloss for å nå opp :tease:

 

 

Da misforsto du hva jeg mente. Mente at mange bruker markløft fra kloss som uttrykk for å ta markløft med kloss under beina, mens man sier markløft med kloss for å ta markløft med kloss under skivene.

 

Da forstår jeg, kloss under bena så er man bare mer macho og trener enda bedre.

Det klarer ikke jeg , da må jeg bøye meg så langt ned at leggene dytter stanga ut og løftebanen ikke blir loddrett.

Endret av War
Lenke til kommentar

Markløft på kloss - da står man på en kloss/vektskive

Markløft fra kloss - stanga er rett under knærne

 

Rett og slett for og styrke opp deler av løftet ja, og markløft fra kloss kan man løfte mye mer og er en knall øvelse og få trent grepet sitt så, markløft med bredt grep går veldig på trapz.

 

Samme med benkpress med kloss, det er for og få bra triceps styrke, da de fleste sliter med øvre del av løftet sitt 3/4. Derfor er det satt mye fokus på benkpress med kloss og sånt i styrkeløftprogrammer, eller de som sliter med øvre del/triceps av løftet sitt. Finnes nok bedre forklaring om det :)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Kjetting funker det også, Jeg pleier og bruke strikk også da det gir en større belastning i øvre del av løftet en blå strikk gir ca 35kg mer i øvre del av løftet.

 

Og kloss er for og trene 3/4 deler av løftet sitt, er som oftest der folk sliter i benk. Man kan også ha mer belasting ved en kloss(ikke over 10cm 7cm er perfekt), og det og stoppe stanga før den treffer noe vil bare føre til vonde skuldre. Variere med smalt, mellombredt og bredt grep funker knall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...