Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Bestilte nettopp Creatine Monohydrate fra Gymgrossisten.. Annet enn å øke prestasjonen, som igjen øker fremgangen, gjør den noe annet? Noe som helst utseende messig, blir man større av å ta dem, får man flere kviser eller noe lignende?

Jeg økte ca 10-11kg av det, har fått problemer med en del bivirkninger da. Kan liste opp noen:

Væskeretensjon

Leverskade/smerter

Hodepine

Høyt blodtrykk

Neseblod

Håravfall

Dypere stemme

Gynekomasti

Kviser

Aggresjon

Depresjon

Nyreskade/smerter

Allergiske reaksjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte nettopp Creatine Monohydrate fra Gymgrossisten.. Annet enn å øke prestasjonen, som igjen øker fremgangen, gjør den noe annet? Noe som helst utseende messig, blir man større av å ta dem, får man flere kviser eller noe lignende?

Jeg økte ca 10-11kg av det, har fått problemer med en del bivirkninger da. Kan liste opp noen:

Væskeretensjon

Leverskade/smerter

Hodepine

Høyt blodtrykk

Neseblod

Håravfall

Dypere stemme

Gynekomasti

Kviser

Aggresjon

Depresjon

Nyreskade/smerter

Allergiske reaksjoner

Kødder du?

Lenke til kommentar

Så hvor lette vekter snakker vi egentlig i forhold til max x 10? halv? tre av fire?

angående myoreps

Jeg tror jeg fant svaret.

Jeg er likevel noe skeptisk til åssen dette fungerer og hadde håpet på at noen kunne gi et lite inblikk.

Hva er egentlig fast-twitch og slow-twitch muskler?

Myo-reps er ikke noe for nybegynnere. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har trent styrke, men anbefaler ikke å starte med myo-reps vist du ikke har trent en stund.

Men det er hvertfall en effektiv metode. Mine første 7 uker med myo-reps var noe av det mest slitsomme jeg har vært med på. Det er intense økter med høyt tempo og svetten renner. Du føler virkelig du har jobba bra når du er ferdig. Jeg hadde fine styrkeøkninger de 7 ukene jeg gikk på det. De første ukene økte jeg bra i antall reps og vekt. Mens de siste ukene var jeg litt slurvete med kostholdet og fikk ikke i meg nok proteiener og riktig mat, så hadde ikke noen særlig økninger da, men gikk ned litt i fettprosent og nå er jeg mere markert!

På mandag starter jeg min andre periode med myo-reps, da en 2-dagersplit, hvor jeg trener 4 ganger i uka.

Følg med på treningsloggen min for å se hvordan det funker :)

Lenke til kommentar

Proteinpulver + vann er ikke noe annerledes en toto tomatsuppe ( pulver i pose) + vann.

Rart at det ene er måltid mens det andre ikke er ..

Vet ikke om du siktet til meg, men det jeg skrev var hvordan shake aldri vil bli en måltidserstatter i mine øyne. Synes forøvrig suppe er et dårlig alternativ til ordentlig mat òg, om det skulle bli noe spørsmål.

Lenke til kommentar

Nei, er helt seriøs. Er en del problemer med det, men til fordel slipper man å trene like mye. Eller ta proteiner.

Tviler på at helsenorge hadde solgt noe som har så mange bivirkninger.. men burde man ikke få i seg så mye protein når man går på kreatin..?

Lenke til kommentar

Nei, er helt seriøs. Er en del problemer med det, men til fordel slipper man å trene like mye. Eller ta proteiner.

Tviler på at helsenorge hadde solgt noe som har så mange bivirkninger.. men burde man ikke få i seg så mye protein når man går på kreatin..?

Jo, det går ann, men man vil vokse helt utrolig mye, noen blir til og med feite. Det beste er å ta det med ro, og gå på litt kreatin og litt protein eller full kur av en av de.

Lenke til kommentar

Jo, det går ann, men man vil vokse helt utrolig mye, noen blir til og med feite. Det beste er å ta det med ro, og gå på litt kreatin og litt protein eller full kur av en av de.

I see, leste nettopp på gymgrossisten:

"Dosering:

Dag 1-5: Bland 1 1/2 toppet teskje med 2-4 dl vann - 4 ganger pr.dag. Spre inntaket utover hele dagen.

Dag 6 : Bland 1 1/2 toppet teskje med 2-4 dl vann 1 gang pr.dag. Ta kreatinet rett etter trening. Ta Kreatin Monohydrat også de gangene du ikke trener. Bruk Kreatin Monohydrat i 4-10 uker. Ha deretter et opphold på minst 4 uker. Unngå drikke som inneholder koffein i forbindelse med inntak av Kreatin Monohydrat."

Hvis jeg da tar 1 1/2 toppet teskje på morgenen, etter trening (eller rundt 5 tiden på treningsfrie dager) og på kvelden, burde jeg da kutte ut proteinpulveret de ukene jeg går på kreatin? Spiser så å si ikke noe proteinholdig mat for tiden etter å ha flyttet hjem til sunn, men proteinfri mat istedenfor dager proppet med fisk og biffstrimler..

edit: ønsket resultat er å øke i styrke, men ikke bli feit som du nevnte

Endret av vannputtern
Lenke til kommentar

Så en kan kombinere myoreps og ryp i en og samme øvelse?

suverent! :new_woot: detta skal sjekkast ut!

Som sagt, RYP er eit treningsprogram, Myo-reps er ein treningsmetode. Det blir sjølvsagt gitt treningsmetode i RYP og. I RYP har du nedtrekk, knebøy, markløft, roing osv. Med Myo-reps tar du kanskje 12-15 reps på aktiveringssettet og 3+3+3+3 reps etterpå. Med RYP-metoden tar du kanskje 4 sett med 4 reps.

Jeg begynte faktisk å lure på hvorfor du brukte så lette vekter i loggen din zeph. :tease:

På første Myo-repsveka tar eg 20-25 reps på aktiveringssettet og 10-15 reps etterpå. Difor er vektene ganske lette på dette stadiet. Rundt 60% av det eg tok som RM5 (RPE 8-9) under 5x5.

Så hvor lette vekter snakker vi egentlig i forhold til max x 10? halv? tre av fire?

angående myoreps

Her ser du eit eksempel på endring av reps over ein periode.

Uke 1: 20-25 +20 utført som 20-25 + 5 + 5 + 5 -5(5-10 pust pause)

Uke 2: 15-20 +15 utført som 15-20 + 5 + 5 + 5 (5-10 pust pause)

Uke 3: 12-15 +16 utført som 12-15 + 4 + 4 + 4 + 4 (10 pust pause)

Uke 4: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause)

Uke 5: 9-12 +15 utført som 9-12 + 3 + 3 + 3 + 3 + 3 (10-15 pust pause)

Uke 6: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause)

Uke 7: 6-9+10 utført som 6-9 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 (15-20 pust pause)

Sidan du går ned i reps må du sjølvsagt gå opp i vekt. På aktiveringssettet tar du RPE9, du har kanskje ein rep igjen, ikkje to. Les Myp-repsartiklane: Del 1 - Del 2 - Del 3 - Del 4

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Væskeretensjon

Leverskade/smerter

Hodepine

Høyt blodtrykk

Neseblod

Håravfall

Dypere stemme

Gynekomasti

Kviser

Aggresjon

Depresjon

Nyreskade/smerter

Allergiske reaksjoner

???? Høres jo ut som det er ananbole steroider du snakker om jo, kanskje det er der du får noen av bivirkningene dine fra?. Protein eller kreatin er ingen kur. Og selv om man bruker kreatin kan man ta protein.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

For noe trolling om kreatin.

Det finnes ikke ett kosttilskudd i verden som det er forsket så mye på som kreatin.

Man har overdosert med 20g pr dag i 20 år for å så ikke funnet en eneste ngativ ting i tester i kroppen etterpå.

Det er kreatin i kjøtt og bær og fisk så vil man ikke ta det så kan man ikke spise det heller.

Ved overdosering blir man kanskje 1kg tyngre fra væske / pløsete i ansiktet.

Det løser man lett ved å ta rett dose, mange sier at alt ble så bra da de startet med Kre-Alkalyn, det er bare pga det er mindre kreatin i og da ble det rett dose.

Skulle man føle ubehag så dropper man å ta det, men det er ikke noe man behøver å advare andre om.

Opp i vekt/ ned eller vedlikeholde så har kreatin fordeler, så hele året uten stopp i 50 år er ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hvis man ser på resten av innleggene til den aktuelle brukeren den siste dagen er det åpenbart at det ble for kjedelig å ha en moderat tulleprofil, her skulle man gi full pupp.

Dessuten er bloaten halve moroa med kreatin. Det gir trykk i muskulaturen :mrgreen:

Lenke til kommentar

For en moderne side!

Olympiastenger er ikke særlig moderne, men jeg foretrekker den fortsatt fremfor en toppmoderne technogym-maskin. Så kanskje det er en god ting? :) Exrx er forfriskende fri for "biceps på 5 uker!!"-svada. Kongeside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...