Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, der stiller nok vi annerledes. Du har nok endel flere øyne på deg med nærmere 200kg i bøy kontra meg med 1RM på 94 :p

Hehe, du vil fortsatt være motivert til å imponere leserne dine med økninger. Om jeg ikke hadde hatt logg tror ikke jeg at jeg hadde vært nær å være så motivert som jeg er på treningene :)

Joda, men ingen av dem visste at jeg hadde logg, så de hadde jo trodd at jeg ville ha det på film for selvskryt :)

Hva ellers er det vi tar bilder og video for? :)

I mitt tilfelle, bevis :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Jeg pushpresset 40 kg i dag :mrgreen:
Er det noen fordeler med å trene push press fremfor militærpress, for oss som ikke driver med konkurranseløft? Man vil vel kunne løfte noen kilo mer og derfor se vesentlig tøffere ut, så det frister jo :green:

Om man har kontroll på den negative fasen av løftet kan man jo trene med mer kg. I tillegg er det en fin teknikkøvelse synes jeg, og gøy (men uvant!) med så eksplosive bevegelser

Joda, men ingen av dem visste at jeg hadde logg, så de hadde jo trodd at jeg ville ha det på film for selvskryt :)

Hehe. Jeg tviler sterkt på at de ville trodd det.

Vurderer å starte å logge her selv jeg. Til nå har det kun vært på ipod og papir. Programmet mitt for tiden er lite strikt og er egentlig på vei ut, though. Kjører etter RYP og 3x8, men med 5x5 på knebøyen, og autoregulering. Jæjæ.

Logg er kjempegøy! Både fordi det ofte gir et bedre bilde av hele treningsperioden (med kommentarer og slikt) og fordi det er gøy å se tilbake på senere :) Jeg koser meg støtt og stadig med treningslogger fra 2007 :p

Lenke til kommentar

Får vel surre meg til å starte en logg da.. Blir vel til at jeg slenger ut den siste uken nå eventuelt, og så fortsetter fremover med 5x5-program. Kan bli interessant å starte å faktisk trene benkpress for første gang. Alltid holdt meg til skråbenk, men der står det litt stille for tiden føler jeg, så blir fint å få noe nytt å jobbe på og kanskje se litt fremgang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hehe, der stiller nok vi annerledes. Du har nok endel flere øyne på deg med nærmere 200kg i bøy kontra meg med 1RM på 94 :p

Det er bare å venne seg til å prestere når folk ser på deg, i hvertfall om du har ambisjoner om å konkurrere et eller annet ved et tidspunkt. På trening i klubben "stopper" hele rommet når noen skal ta et tungt løft. Da samler man seg rundt og heier ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg skrev det egentlig som et svar til det styrketreneren snakket om med at det ble rot fordi andre så på. Men så siterte jeg visst innlegget ditt i stedet :mrgreen: whups :p

Lenke til kommentar

Det er bare å venne seg til å prestere når folk ser på deg, i hvertfall om du har ambisjoner om å konkurrere et eller annet ved et tidspunkt. På trening i klubben "stopper" hele rommet når noen skal ta et tungt løft. Da samler man seg rundt og heier ;)

Ja, forstår det.. må lære meg det. Har aldri makset i markløft med folk i rommet, sier en del.. hehehe.

Hvorfor tror ikke du at folk tror det er pga selvskryt?

Lenke til kommentar

Hvordan er deres forhold til "5 om dagen" Klarer dere å få i dere 5 frukt/grønsaker daglig? Lurer også på om jeg trenger like høyt inntak av protein på dager hvor jeg ikke trener som feks. i helgene.

Ta deg en pille og drit i det. Ja, trenger like høyt inntak av protein ;)

Lenke til kommentar

Får vel surre meg til å starte en logg da.. Blir vel til at jeg slenger ut den siste uken nå eventuelt, og så fortsetter fremover med 5x5-program. Kan bli interessant å starte å faktisk trene benkpress for første gang. Alltid holdt meg til skråbenk, men der står det litt stille for tiden føler jeg, så blir fint å få noe nytt å jobbe på og kanskje se litt fremgang.

Anbefaler deg å starte med Fitocracy (om du ikke allerede gjør det). Fungerer (i mine øyne) akkurat som en treningslogg og gir meg motivasjon i form av at jeg vet at noen titter på profilen min og ser hvor mye jeg løfter og ikke minst hvor ofte jeg trener. I tillegg får man også achievements som gir en noe å jobbe mot (selv om man i prinsippet like gjerne kunne satt disse målene selv, men på Fitocracy så får man en fin "medalje" når man har klart det).

Er det noen som måler kroppsdeler med målebånd her (under navel/over lår frabes :p )? Jeg vet at det er veldig individuelt mtp kroppsfasong, vekt osv, men hva vil dere anse som en respektabel biceps på en slank dude, litt under 80kg?

Lenke til kommentar

Ga fort opp mitt logg-prosjekt, fant ut at det ga meg strengt tatt lite og ingenting. :p

Føltes mest som jeg logget for min egen del og da ble det ikke mye vits. Logger uansett på telefonen under treninga så ble bare pes å skulle drive skrive det inn her etterpå. Det er uansett ikke som at jeg kommer til å bruke forumet hvis jeg skal se tilbake på utviklingen. Da er det sånn ca tusen ganger enklere å bruke appen på mobilen.

50 cm er helt ok.

:roll: Av og til kan du bli i overkant eplekjekk.

Endret av phax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar. Er ganske fersk når det kommer til styrke trening, så for meg blir det rart med inntak av 2 shake's om dagen, men det finnes vel folk som drikker opptil tre om dagen?

Du trenger ikke å drikke så mange shakes hvis du er flink med måltidene dine.

En god omelett med 4-6 egg, litt ost og skinke og 2-3 glass melk (+evt frukt og andre ting) til frokost, og en god porsjon kylling (+tilbehør) til middag så har du et godt utgangspunkt. Da er det bare å fylle på med litt proteiner i de andre måltidene, og evt en shake til et måltid. Da er du fort oppe i over 100g proteiner, noe som sikkert holder for din del. Du trenger ikke å manisk strebe etter 2x kroppsvekt i proteiner. Om du veier 70 kg, så holder 100g proteiner om dagen i helgene i massevis :)

Lenke til kommentar

Ga fort opp mitt logg-prosjekt, fant ut at det ga meg strengt tatt lite og ingenting. :p

Føltes mest som jeg logget for min egen del og da ble det ikke mye vits. Logger uansett på telefonen under treninga så ble bare pes å skulle drive skrive det inn her etterpå. Det er uansett ikke som at jeg kommer til å bruke forumet hvis jeg skal se tilbake på utviklingen. Da er det sånn ca tusen ganger enklere å bruke appen på mobilen.

50 cm er helt ok.

:roll: Av og til kan du bli i overkant eplekjekk.

Hehehe :tease:

Lenke til kommentar

Man ser tydelige spor av lave leptinnivåer i skrivemåten, det kommer av 4x4 intervalene.

Jeg så det et annet sted, regner med at det er denne perioden det snakkes om.

Isåfall vil det høye proteininntaket måtte holdes hele uka for å beholde massen best mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...